< Tilbake til oversikten

Er jeg på rett vei ang middag?

GKS sa for siden:

Her er det jeg laget til middag i dag:

2 kyllingfileter opp skjært i små biter, stekt i meierismør
krydret med tandoori masala
kokes deretter i en dæsj fløte

wokker grønnsaker i meierismør:
1/2 grønn paprika
1/2 rød paprika
1/2 løk
1 liten gulrot
1/2 brokkoli
krydret med karri og salt

NAM!

Er jeg på rett spor?

Gerd sa for siden:

Ja, på rett spor :ja:

Jeg ville bare kutta gulrota :ja: Og holdt meg til grønnsaker som vokser over jorda :)

GKS sa for siden:

Huff jeg er jo så glad i gulrot...
Er jo bare snakk om 1 liten gulrot, som fordeles på 2 personer... blir det så ille da?
Er jo ikke hver dag jeg gomler gulrot heller da :p

Gerd sa for siden:

Neida, det er ikke så ille :)

Bare telle det inn i dagens karbeinntak :)

Den middagen såg forresten veldig god ut. Kopierer den jeg ;) (uten gulrot :p)

Iset sa for siden:

Hvis du allikevel holder deg innenfor karbegrensen din så synes jeg du kan spise den gulroten med good samvittighet. :)
Bare pass på, siden gulrot har høy egenvekt.

Smiline sa for siden:

Middagen er nok bra (om du trekker fra gulroten), men jeg tenker litt på om du bruker 1/3 av karbinntaket for en dag på en middag så er det avhengig av hvordan du spiser resten av dagen og.

GKS sa for siden:

Kopier i vei du! Jeg smurte foressten inn kyllingfileten i smelta meierismør og krydra den med tandoori masala og lot den ligge i romtem i et par timer... Kyllingen ble kjempe saftig med masse smak! :D

GKS sa for siden:

Nå er jeg på min andre dag på kuren så er ikke så inne på dette enda. Har ikke fått lest boka...venter den i posten hver dag...har bare tyvstarta litt på kuren! ;) (Ble så gira så klarte ikke vente til jeg har fått boka)

Smiline sa for siden:

Med motivasjonen der så kommer dette til å gå kjempe bra. Når du kommer skikkelig i gang er meste av jobben gjort. Det er tiden før ketose en trenger motivasjon, for når en er der så vil en ikke "ut". :P
Riktig kuren å velge hvis man trenger å gå ned en del kilo. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.