< Tilbake til oversikten

Ketose - inn og ut

soladi sa for siden:

Hei! Jeg har holdt på med Atkins i halvannen uke nå.. Har vært i ketose hele tiden, men ikke gått ned i vekt. Har dessuten de siste par dagene ikke hatt spor av ketoner i urinen i det hele tatt, men har ikke endret noe på kostholdet eller spist mer enn anbefalt dose karbo. Blir litt nervøs og oppgitt av dette. Er det noen som har erfaring med dette og som har gode tips? For å gjøre det kort og greit; jeg har fulgt dietten nøyaktig etter boken og forstår virkelig ikke (etter å ha forsikret meg om at alt er korrekt gang på gang) hva som er galt her. Ingen kg i minus første uken heller. Akk og ve..

Pearl sa for siden:

Hva spiser du? Hvor mange gram karbohydrater spiser du til dagen?

soladi sa for siden:

Eksempel på en vanlig dag:
Frokost: Et par egg (evt. eggerøre/bacon) + en kopp koffeinfri kaffe.
Lunsj: Omelett med skinkebiter, karbonade e.l.
Middag: Kylling (filet eller grillet), koteletter, fisk eller annet kjøtt. Et par biter brokkoli eller salat, saus av fløte eller litt seterrømme til.
Kvelds: Kokt egg, tunfisk, bacon, kylling eller karbonade, kommer an på hva jeg har spist tidligere på dagen.

Har kuttet helt ut koffein og så å si lettbrus (et par små glass i uken). Er ikke over 20 gr. karbo per dag, drikker mellom 2 og 3 liter vann per dag osv, MEN jeg drikker ganske mye koffeinfri kaffe daglig.. Har dette noe å si? Er det pga fløte/rømme? Jeg skjønner ikke det her, jeg.

Kitt sa for siden:

Hvordan står det til med mens- syklus?:confused:
Mange med meg går ikke ned(heller opp) i uka før mensen og jeg har heller ikke utslag på stiksen de siste dagene før!:p

soladi sa for siden:

Jeg fikk mens to (eller tre) dager etter at jeg begynte med dette. Var i ketose helt frem til søndag (da mensen også forsvant), men nå har jeg ikke hatt spor av ketoner i urinen. Vekten viste det samme åtte dager etter oppstart med Atkins.

xeena82 sa for siden:

Kanskje du må spise litt mer grønnsaker? Man kan stoppe opp av å spise for lite grønnsaker har jeg hørt... Ellers.. Trener du noe? Har selv målt før og etter trening, og etter trening har jeg utslag på stixen selv om jeg ikke hadde d i samme grad før...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.