lillegull sa for siden:
Jeg begynte på ketolyse i dag og ketostixen viste den nest mørkeste fargen.. Trodde det skulle ta 3 dager jeg.
lillegull sa for siden:
Jeg begynte på ketolyse i dag og ketostixen viste den nest mørkeste fargen.. Trodde det skulle ta 3 dager jeg.
magdalena sa for siden:
Det er veldig forskjellig fra folk til folk. Jeg kan også komme i ketose på første dagen. Kanskje har du trent ekstra idag og brukt opp lagrene dine? Men mørk farge kan indikere for lite væske løpet av dagen:)
lillegull sa for siden:
Hmmm, har ikke trent, skal ut å gå tur snart.
Også har jeg ihvertfall drukket 3l vann og masse kaffe da..
trillian78 sa for siden:
Hehe... Jeg har også opplevd det at ketostixa gir utslag før jeg trodde det var mulig. Ikke samme dagen da riktignok, men dagen etter f.eks. Dessuten har jeg opplevd at de fortsetter å gi utslag når jeg har trodd at jeg har spist for mye karber... Her om dagen måtte jeg ta en ketostix å dyppe den i rent vann... Bare for å sjekke at den ikke ble rosa uansett hva jeg dyppa den i liksom :lol:
Sisla sa for siden:
Så rosa, midt på treet, er ok. Jeg er i ketose da?
Veggpryd sa for siden:
he he :lol:
Gracella sa for siden:
Ketostixs viser bare at du har ketoner i urinen, ikke om du er i ketose.
(Selv om det er en god indikator)
Du kan få utslag etter å ha drukket alkohol, spist fet mat eller vært fastende (f.eks om morgenen før frokost) eller hvis du er i kostholdsindusert ketose, +++.
Mørk lilla er oftest et tegn på for lite væskeinntak og ellers er et utslag et utslag.
Du er ikke mer i ketose om du har mørkt utslag... og hvis jeg ikke husker feil, så står det litt om dette i alle fall i boka til Torkil. ;)
Fungirl sa for siden:
Åpnet enn ny pakke med ketosticks i går og ifølge vedlegget er man i ketose uansett, som nevnt over. Men har man mørk farge kan dette tyde på høy forbrenning og svak rosa kan tyde på lav forbrenning. Mørk lilla kan selvsagt også indikere lavt veskeinntak, men siden min stick stort sett alltid er mørk lilla og jeg drikker minst 4 l vann om dagen så håper jeg for vekta sin del at det betyr høy forbrenning ;)
Men uansett, utslag er utslag og jeg tror ikke det har så masse med forbrenningen å gjøre om utslaget er sterkt eller svakt.
Kommer selv i ketose samme dag eller dagen etter :)
Carisma sa for siden:
Men når det er sagt, så kan jeg faktisk se forskjell på fargen de dagene jeg vet jeg har ligget høyt på karbene mot de dagene jeg har ligget lavt. Lysere på de "høye" dagene. Det skal sies at vanninntaket mitt stort sett er likt fra dag til dag, så det påvirker ikke så mye.
Men man kan ikke bruke de til å se om man har spist for mye eller for lite karber, det må man følge med på på andre måter :)
Sisla sa for siden:
Jeg har ikke kommet dit :)
valleygirl sa for siden:
Dette er min erfaring også, men det er ganske bastante meninger her inne om at det ikke har noe å si. Men jeg har sett akkurat det samme som du, går ikke ut av ketose, men er veldig svakt rosa de dagene jeg har spist Atkinsbarer. Mye mørkere andre dager uten at det er noe forskjell på væskeinntaket.
Fungirl sa for siden:
Er vel enighet om at mer karbs gjør at utslaget stort sett blir svakere, men det som er poenget er vel at du ikke er i mer ketose ved mørk lilla enn rosa farge. Du er i ketose og brenner fett. Noen mer og andre mindre.Heldigvis og dessverre er vi forskjellige alle mann :)
Gracella sa for siden:
Det er egentlig litt rart hvis det står slik.
Da jeg begynte på ketolyse, lot jeg mannen min teste stixene og han fikk også utslag. Med det inntaket av karber som han hadde på den tiden, så var han i allefall IKKE i ketose!
Alkohol og fet mat kan også gi ketoner i urinen.
safran sa for siden:
Jeg har valgt ikke å bruke sticks i det hele tatt, en av grunnene er fordi de ikke er til å stole på. Du merker om du er i ketose!
snøfte sa for siden:
Koss merker man at en er i ketose?
safran sa for siden:
Jeg merker at jeg får en deilig stålånde og blir slakk i beina om jeg beveger meg litt. Og så forsvinner sulten fullstendig.
snøfte sa for siden:
Sticksene mine ligger som regel midt på treet.Er egentlig ikke så opphengt i de, men kan være en liten pekepinn for meg som er ny. Jeg merketi dag at jeg ikke var sulten i det hele tatt. hadde spist mine egg og bacon til en sen frokost, og det sitter jammen lenge i kroppen. Måtte bare bestemme meg for å spise et halv kilo me ferske reker uten tilbehør i kveld. Ikke lyste i det hele tatt på noe fett. Sikkert ikke lurt, men slik ble det bare denne gang.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.