ja, det er posesaus :( tenkte ikke over karb på den altså..
jammen, jammen, jammen.. egg og splenda? er det så ille da? :p
jeg er rett for å sprekke viss jeg ikke får bitte litt "fake" søtt hver dag.
tror jeg kommer til å holde ut 10 000 kr ganger bedre..
hehe :) men viss det er helt forjævelig fjerner jeg det vettu ;)
Tror Gerd mener at du opprettholder søtsuget når du spiser søte ting. Prøv å kutte ut alt søtt i en uke og du vil merke at du rett og slett ikke er særlig interessert lengre....
Sjekk karber på allt du handler :ja:
Viss den posesausen skal blandes med melk, blir det veldig mye karber. Men lager du en blanding av 1 del fløte og 2 deler vann (skummamelk ca) så sparer du masse inn på den.
Nå det gjelder søtsug, så er det faktisk bedre å holde seg unna søte ting, selv om det er lovlig søtstoff. Kroppen tror det er sukker og vil bare ha mer :ja:
jepp, f.eks fløte kokt opp med en pk smøreost oppi. pepper ost vil jeg tro er godt til biff? Urter eller krydder er godt til kylling.
Eller bare kok inn stekefettet med litt fløte eller rømme, og tilsett ønsket krydder.
Stek litt sop og eller løk, og hell på fløte, kok inn til litt tykt.
Ellers lønner det selv vel også å følge meny-forslag i boka så mye som mulig i starten til man får det litt mer inn i fingrene. Da vet man at man er dekket på det meste.
Får meg til å tenke på min bestemors teori for noen år siden.. Hun nekta oss unga å spise smeltet ost, for det var mye feitere enn "vanlig" ost :lol:
Forøvrig, hvis det hadde stemt (hvor ble det fettet tilført liksom, en liten mann som satt i ovnen med smørpakka :confused:), så passer jo smeltet ost bedre på ketolyse :D
ja. dette er interessangt! er det mulig å nesten lage den samme sausen på "ketolysevis"? litt bekymra over all denne "skulte" dritten jeg leser så mye om...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.