Kathrine sa for siden:
Knall form i går og i helgen, men skikkelig svimmel i dag...
Noen som vet hva det kommer av?
Kathrine sa for siden:
Knall form i går og i helgen, men skikkelig svimmel i dag...
Noen som vet hva det kommer av?
Hannehk sa for siden:
Tar du kosttilskuddene? De er viktige!
Kathrine sa for siden:
Tar krom og møllers dagligvitaminer med tran tror jeg det heter...
Noe annet jeg bør ta?
Hannehk sa for siden:
Tablettene som er laget til ketolysekuren er veldig bra. Det er en krom, kalium med vitaminer, en magnesium og en sink selen boks. Disse mineralene mister du en del av så de er viktige å ta.
Hva som er årsaken til at du blir svimmel vet jeg ikke det må nok noen med litt mere erfaring svare på, men jeg har tro på at det kan hjelpe å ta d riktige kosttilskuddene.
Gerd sa for siden:
Det er helt normalt å bli svimmel i starten, fordi kroppen mister mye væske. Derfor anbefaler Torkil i boka å drikke litt saltholdig, farris f.eks. :ja:
Vitaminer er viktig. Personlig bruker jeg de som ketolyse har, og er kjempefornøyd med det :ja:
Kula sa for siden:
Hvis du nettopp har startet på en ketogen diett er det det som er grunnen. Kroppen trenger litt tid på seg for å bli vant til å bruke ketoner som brennstoff. Det går vanligvis over i løpet av noen få dager.
Kathrine sa for siden:
Takk for gode råd. Skal bli flinkere til å ta flere vitaminer og gi det noen dager til.:)
Skal man ta både kalsium og magnesium? Evt samtidig eller til hvert sitt måltid? Mener jeg leste det et setd...elller det kan være at jeg blander det med noe annet...
Har sluttet å røyke også...så litt sugen på pastiller. Noe jeg kan spise? Har sett at noen har skrevet store IFA, men når jeg ser på pakningen så er det 50 kh pr. 100 gram. Syntes det er mye..
valleygirl sa for siden:
Det kan vel ikke stemme? Netto karber er ganske lavt, husker ikke i farta, men store IFA kan brukes. Er det ikke noen sukkeralkoholer som skal trekkes fra?
Kathrine sa for siden:
ok, takk. Da skal jeg løpe å kjøpe:)
Kitt sa for siden:
Av de 50,8g karber i store IFA er det 48,8g sukkeralkoholer. Disse kan trekkes fra, så man ender opp med 2 karber pr 100g og en pose veier kun 31g!:w00t:
På apoteket har de også en serie drops som heter Fribol. Kommer i mange smaker og kan spises på ketolyse.
OBS! OBS! Mange får problemer med magen av for mye kunstig søtstoff som malitol!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.