< Tilbake til oversikten

Hvor mye gikk dere ned første uken på Ketolyse?

~Buble~ sa for siden:

Føler meg som fisk på land og er kjempe redd for å gjøre noe gærent - men, har gått ned 2,6 kilo første uken.....er det okey??:confused:
[font=Franklin Gothic Medium][/font]
Og disse urinstixene - er det samme hvilken rosagrad de har? Eller er prinsippet, jo mørkere jo bedre?:rolleyes:
SÅ - det jeg egentlig lurer på er:
Hvor mye gikk dere ned første uken???:D

Snehvit sa for siden:

Hei!

Første uke på ketolyse, eller etter 6 dager..., hadde jeg gått ned hele 4 kg! Syns dette var fryktelig mye...

Jeg syns 2,6kg høres strålende ut! En pangstart og motivasjon!!!

Når det gjelder stixene... Det lønner seg egentlig å ha lysest rosa, men fortsatt i ketose! Det betyr at du er i ketose OG at du får i deg NOK vann! Hvis stixen blir for mørk kan det tyde på at du drikker for lite, og derfor blir ketonene (det som måles) mer konsentrert i urinen din! Så jeg jubler hver gang jeg får lys rosa!!!!!!!!

LYKKE TIL!!! :)

Damita sa for siden:

På ketolyse skal urinsticksen være mørk lilla.
Jeg har startet i dag, så jeg kan ikke svare for meg selv vedr. vektnedgang, men leser mye her inne, og din vektreduksjon vil jeg si er bra!

Stå på! :D

Damita sa for siden:

Har jeg misforstått? Det står i ketolyseboka at den skal være mørklilla. Jo mørkere jo bedre..
Må lese litt jeg, for nå ble jeg usikker her.. :)

Tok frem boka, siterer;
Det er ikke en direkte sammenheng med hvor mørk fargen er og hvor mye fett du forbrenner, men mørk lilla farge betyr for det meste god fettforbrenning. Svak rosa farge kan bety at fettforbrenningen er svak. Men går vekten ned, skal du ikke bekymre deg over den lyse fargen.
Sitat slutt.

Snehvit sa for siden:

Kanskje jeg har misforstått??? Hmmm... Jeg har kjøpt stixene på apoteket og på den står det ulike rosa/lilla og da hvilken konsentrasjon det er i urinen ved de ulike fargene... Hvis jeg nesten ikke drikker en dag men er i ketose blir den lilla, men hvis jeg er like flink dagen etter med mat og i tillegg drikker mye vann, så pleier den bli lys rosa! Så jeg er fortsatt i ketose... Eneste forskjellen er vannmengden jeg har fått i meg!

Dette må vi forske på!:)

magdalena sa for siden:

Det stemmer at mørk farge kan ha sammenheng med for lite drikke. Så lenge det er utslag på stixen er du i ketose,bare pass på og drikke 2-3liter vann om dagen.
Jeg gikk ned 3,5kg på min første uke,men nå går det ikke så raskt gitt i uke 2. Men jeg stresser ikke:) Det er så forskjellig hvor mye man går ned og det er ikke sunt og henge seg for mye opp i tallene og sammenligne med andres vektnedgang.DET er demotiverende når man ikke oppnår det samme.Jeg har slitt som rakkern med ketogen kost,men aldri før har jeg vært så fast bestemtsom nå på og holde på i et halvt år,for og se hvor langt jeg er kommet.

Damita sa for siden:

Er det rart man blir forvirret?
Iflg Atkins er det tegn på dehydrering dersom fargen er mørk, og i boka "slank med ketolysekuren" står det at den mørke fargen kan indikere god fettforbrenning og lys farge kan indikere lav fettforbrenning. Men det står også at dersom vekten går ned, skal vi ikke bry oss om den lyse fargen.. :)

~Buble~ sa for siden:

Nei, jeg synes det er litt vanskelig å vite......:confused:
Ingen flere som har gått ned i vekt :rolleyes:

Susse sa for siden:

Første uka gikk jeg ned ca 2 kg, nå har jeg holdt på 14 dager og har gått ned 2,5 -3kg. Akkurat nå er jeg ekstremt pms og med bøtter av vann i kroppen, så når det slipper taket til helgen er jeg spent på vekta mi !

wollafruen sa for siden:

1,8 kg ned.

Det er det samme hvilken farge stixen har, om den er mørk eller lys kommer blant annet an på hvor lenge siden det er du var på do sist samt inntak av drikke (hvor konsentrert eller "utvannet" urinen er). Du er ikke "litt i ketose" eller "mye i ketose", det er antallet ketoner i urinen som måles, og det kan slå ut mye eller lite. Men er det utslag er du i ketose.

dålsi sa for siden:

Minus 1,3 kg. Synes det var lite, men er ikke sikker på om jeg har gjort alt riktig.... Har brukt margarin - noe jeg fikk vite i går at man ikke skulle gjøre. Meierismør er nå kjøpt inn. Stixen min var mørk-lilla første dagen, deretter rosa.

Kakeåndsen sa for siden:

Jeg gikk ned 3,3 kg første uka:D

Litt opp denne uka, men totalen 2,7 kg på to uker er jeg mer enn fornøyd med. Dessuten har mange kloke mennesker her inne gitt meg motivasjonen tilbake siden de tror (og jeg også forsåvidt) at det som kom på i uke 2 skyldes syklus-kluss pga ketosen.

Så da så:)

anastazia sa for siden:

Jeg gikk ned 3,3kg den første uka. Kjempefornøyd med det! Gikk i ketose etter to dager, og fargen på stixen er sånn på midten av skalaen. Har også hørt at mørk lilla ikke er noe å trakte etter, kan heller være en indikasjon på for lite vann. Hm.. må visst kjøpe meierismør i morgen. Så soft er ikke bra nok? ;) Men jeg tror jeg trenger å få i meg mer fett. Gla for alle gode tips dere legger inn!

Tulla 81 sa for siden:

Jeg gikk ned 1,4 kilo første uken!
Ikke helt fornøyd, men bedre enn ingen ting!!! 8 kilo igjen!!!

Everio sa for siden:

3,6 kg første uken. Er jo veldig fornøyd med det da :D

Stixen min har aldri vært på det mørkeste og bare en dag på 50. Har spist slik jeg skal hele tiden, men også drukket mye vann så satser på at det er derfor :ja:

:klem:

GKS sa for siden:

Var på vekta i morgest og har gått ned 2,4 kg på første uka. Er superfornøyd jeg!

ayli sa for siden:

Jeg gikk ned 3.1 første uka. ER nå inn ei uke 2, og det ser ut til at det går saktere nå ja...

ayli sa for siden:

He he. Ser vi har akkurat samme ticker. Det var morsomt. Har nettopp lagd min jeg, så jeg skal forandre den :o

Persistence sa for siden:

Jeg gikk ned 1,1. Er ferdig med dag nr 12 nå. Jeg vet at jeg går SEINT ned i vekt, så jeg er veldig fornøyd med at det i det hele tatt skjer noe :-) 1 kilo i uken ville vært fantastisk for meg, så.....her gjelder det å holde ut!
Lykke til til oss alle :)

Damita sa for siden:

Gikk ned 0,4 første uka på ketolyse. Det var forøvrig 3. uka på slanking, så jeg er fornøyd.. :D

Nitja sa for siden:

Gikk ned ca 3 kg første uka (turte ikke veie meg etter jula :P såvekta lå nok på startvekta igjen etter jula, gikk på ketolyse 1,5 uke før jul og gikk ned 2,2 kg men de kom på igjen i jula garantert)
Er i min uke 3 nå og gått ned 5 kg til nå.

Chunky sa for siden:

Jeg startet 5. januar og gikk ned hele 7 kg den første uken, og 3 kg den neste (fra 88 til 78 totalt). Men det betyr vel mest at jeg var sprekkeferdig av vann når jeg startet :). Blir spennende å se hva som skjer denne uken.

Damita sa for siden:

WOW!!!!!!! Mildt sagt imponerende! :heia: :stortsmil :heia:

:_punk:

Budeia sa for siden:

Mener å huske at jeg gikk ned 3.5 kilo første uka da jeg begynte på ketolyse i fjor. Denne gangen var det "bare" 2 kilo, men det på 5 dager.

Chunky sa for siden:

Tusen takk! Men det er vel nå det virkelig begynner. Må legge til at jeg kjører uten fett og med 1 time trening hver dag. Pluss at jeg titt og ofte bytter ut litt av dagsrasjonen av karbo med et glass rødvin :D

Damita sa for siden:

Skål for den :stortsmil

:_punk:

S@nne sa for siden:

Jeg gikk ned 2,6 kg første uka og er kjempe fornøyd med det! :)

Persistence sa for siden:

Går dere opp igjen litt også?? Jeg veier meg hver morgen, (jada det er for ofte, men jeg vil følge med litt) og opplever at vekten hopper opp og ned og opp og ned . men totalt sett har jeg jo tatt av, så..... Jeg er veldig nøye med maten og karbohydratene :-) og jukser ikke!

magdalena sa for siden:

Jada,vekten min hopper opp og ned den. Jeg mistenker det kommer av at jeg i grunn spiser for lite om dagene. Jeg har null interesse for mat,men presser i meg noe.Sliter da også i og komme opp i 15-20 karber om dagen. Så da velger jeg og spise rød paprika i stedet for grønn som jeg vanligvis spiser og tar meg litt ekstra tomat,da særlig cherrytomat.

Marimari sa for siden:

Å, så fantastisk! Håper jeg er like heldig:D

anastazia sa for siden:

Jeg opplever også det samme enda jeg vet jeg er i ketose. Jeg veide meg hver dag første uka, og det var bare kjempearti.. men så bestemte jeg meg for å veie meg kun en gang i uken. "Sprakk" på dette etter en stund og veide meg midt i uken.. opplevde å ha gått opp 300gram. Ble dritsur, og det påvirket hele dagen! haha Så nå blir det kun veiing en gang i uka! :cool:

clovek sa for siden:

jeg gikk ned 2, 5 første veka.. kjempe fornøyde me det:D
håper bare det fortsetter. . . vil sånn ned allså, er så lei av disse "bilringene" som hopper ut over alt. hehe. men nå skal de vekk. ohhh yeee:p:p

Cathrine83 sa for siden:

Dere er knall flinke, stå på videre. :)
Første uken gikk jeg ned 3,5 kg, og nå den andre uken gikk jeg ned 1,2 kg, er kjempe fornøgd.

Trampe70 sa for siden:

Akkurat ferdig med første uke. Minus 2,7 kg.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.