Nå har vekta gått opp og ned og opp og ned i flere uker. Og jeg er sååå lei!!! :mad:
Jeg kan ikke klandre andre enn meg selv, med det ekstreme inntaket av erstatninger jeg har! :confused: Sukkerfrie produkter, brød- og kakeerstatninger, low-carb tortillas etc....etc....
I tillegg til mitt ekstremt høye pepsi-max inntak og mitt ekstremt LAVE vanninntak....
Jeg har jo gått ned både mye og raskt tidligere på Atkins og Ketolyse, men da fantes ikke alle disse fristende erstatningene på markedet.... :cool:
Jeg vet jeg ikke klarer slutte med pepsi-max'n, men bortsett fra det er det 100% ketolyse fra i morgen. Og jeg SKAL drikke mye vann. Jeg sliter med å få i meg vann, men det er lettere hvis jeg har sånne Imsdal-flasker med "tut" så jeg må kjøpe noen sånne i morgen :)
Jeg tror også jeg skal ha en periode på 2 uker uten meieriprodukter, i tilfelle det er en stopper for meg det også. Jeg skal bare bruke meierismør ellers ikke andre meieriprodukter.
Jeg gruer meg, for det har blitt MYE sukkerfritt i det siste og mange MAma-Lupes tortillas.... :rolleyes:
Og veeeldig lurt og ha ei flaske med sånn tut på som står fremme hele tiden, jeg har det og merker jeg drikker mye mer en når jeg ikke har det.
Og siden de flaskene er på 0,7 L så om du drikker 2 slike flasker har du alt fått i deg 1,4 L vann :-)
Tusen takk jenter! (og gutter hvis det er noen) :p
Men jeg er litt usikker på en ting her. I ketolyseboka under hva du skal spise hver dag, så står det meieriprodukter. Jeg hadde tenkt til å prøve å kutte det ut, fordi jeg vet det kan være en stopper for noen.
Men skal jeg spise det likevel? Kanskje det holder at jeg kutter ut alle de kunstige tingene jeg spiser og holder meg til ren mat? :rolleyes: Litt usikker her....
Meieriprodukter er partystopper for noen!
Dersom du kutter ut alle erstatningsprodukter, holder deg mellom 15 og 20 karber og likevel ikke går ned, DA kan du se på meieriproduktene.
Syns jeg!
Du har gått ned mye på denne type diett før, bortsett fra erstatningsproduktene. Sannsynligvis er det de som er syndern!:confused:
Du MÅ ikke spise alt det står at du KAN spise. Du tilpasser dietten til hva du tåler.
Det viktigste å huske på er at du SKAL spise proteiner, grønnsaker og fett. Ellers velger du selv om du vil bruke meieriprodukter. Du erfarer at det ikke funker for deg så lar du være - så enkelt er det !
Så vidt jeg husker fra tidligere var ditt problem at du spiste for lite mat og for mye bar'er ... Bare du ikke faller i den fella igjen får det nok bra ! :D
Hun har delt flittig med seg opp gjennom de årene jeg har vært her, så på en dag med ekstremt god tid kan du søke på innlegg av henne og lære det :D Hun er vel, sammen med 3-4 andre, guruen her inne :)
Lykke til! Jeg er akkurat i samme båt som deg Elian, klarer ikke å holde meg unna den pokkers sukkerfrie sjokoladen/kjeksene/smågodt/barer/brusen. Men i dag begynte jeg på nytt, etter å ha stått stille i evigheter. Nå er det TILBAKE på Atkins, begynte dagen med å lage en STOR omelett til å ha i kjøleskapet, har stekt opp kylling og handlet bacon! NO MERCY!
Ååååå, dere er så snille greie og motiverende!! :D:D:D
Dagen i dag har gått mye bedre enn forventet. Jeg hadde BITTELITT sug etter barene og den sukkerfrie sjokoladen som jeg vet ligger på kjøkkenet, men jeg har klart å la være. Jeg har i tillegg klart å drikke litt over 2 liter vann i dag. Veldig fornøyd med det. Tidligere har jeg ikke drukket NOENTING... Kanskje 1dl... :eek:
Maten har vært litt ensformig, men dog riktig sånn ketolysemessig :)
Frokost: En neve issalat, 2 tykke skiver agurk, 1 ss Hellmans majones (som smaker helt grusomt, men er fri for karbo) 6 skiver stekt bacon.
Middag: 2x 90gr hamburgere, 4 skiver stekt bacon, en stor posjon brokkoli og litt mindre enn en halv rød paprika (stekt)
Kvelds: En neve issalat, litt agurkterninger, 2 stekte egg, 4 skiver stekt bacon.
Jeg har drukket 3-4 glass Pepsi max i dag. Det er ca 2 liter mindre enn vanlig... SÅ jeg synes jeg er flink :p
Hoppet over lunsj, fordi jeg spiste frokost veldig sent... :)
det skal du være stolt av altså! reiser jeg meg opp av sofaen for å gå på kjøkkenhet er jeg allerede ampusten! haha^^
neida, kanskje ikke fullt så ille:p men kødder om det hele tiden. :p
kitt: kjempebra at du har slutta å røyke, håper du klarer det! Har vokst opp i en familie (og slekt) der alle - inkludert mamma, pappa, søster og etterhvert søsters kjæreste røkte. Mamma har alltid hatt skikkelig røykhoste og avogtil hostet hun så hun ikke kunne snakke, bare måtte hente seg vann,tenkte aldri mer over det før det kom frem for ca 4-5år siden at hun hadde kols. (vet ikke om hun hadde visst det lenge og ikke sagt det til meg siden jeg var "så ung eller om hun fikk vite det da.) Gav henne et røykesluttprogram i julegave til 2000kr, hun fikk dårlig samvittighet da hennes datter hadde sparet så mye på studielånet sitt til å kjøpe dette til henne - og med vilje og samvittighet pga alt jeg hadde brukt på henne - klarte hun å slutte, og nå to år senere er hun på et stadie lavere enn hun var før - hun klarer å gå opp trappa uten å ta pause midt i og alt er mye bedre.
Dette ble kanskje litt dypt, men jeg har det helt innpå meg, mamma kommer til å dø av kols liksom, folk som begynner å røyke IDAG er dumme :sint: De som prøver å slutte idag gjør den beste avgjørelsen de kan gjøre.:D
elian: kjempebra, stå på :) virker som det går fremover med deg :) hvis du har problemer med å drikke kan det hjelpe med flaske ja, vi har noen kjempelange glass som rommet 7dl (kan noen si IKEA? Alle tror vi setter frem vaser til dem når vi henter glassene..), der har jeg oppi fire isbiter og vann, tar en liten sup før jeg setter meg foran tv. Du kjenner bare plutselig at du bare MÅ ha mere. Sånn er det ihvertfall for meg..:D
Jeg har faktisk rukket å røyke i 25 år og det er skremmende.
Men jeg har ingen tegn på å være innrøyka, ingen røykhoste, stygg hud, brune fingre eller ekle tenner eller......
Har ikke verdens beste kondis, men fysioterapeuten som testet meg for et år siden sa at korrigert for røykingen hadde jeg kondis som alle andre 40 år gamle damer!:p
Er mer bekymret for gubben enn for meg selv. Han har røykhoste (og astma) og jeg sliter med å se for meg at jeg skal være privatsykepleier for en KOLS pasient i mange år. Han kommer nemlig til å ta den vanlige: Gjør ikke noe. Er gift med en sykepleier, jeg! :eek:
Så jeg slutter for oss begge!:love:
Jeg har sluttet helt, han røyker fortsatt litt på jobben. Når han er tom for røyk, får han ingen lommepenger lengre og kan ikke røyke!:lol:
Nei, om han røyker 2-3 på jobb, er det ikke stort i forhold til 20-25 om dagen som før.
Så lenge han ikke røyker når han er sammen med meg, skal jeg ikke mase.
Enda!:D
Jeg gjør jo alt annet for han!:lol:
Er noe med at helsepersonell ikke burde ta seg av sin egen familie. Det har lett for å bli litt feil, på en måte!
Hjelpe til, være der, støtte, ......
Ja, men ikke ha ansvaret!:nei:
Lunsj: Stor salat! kinakål, ruccola, agurk, rød paprika, osteterninger, kyllingfilet i terninger stekt i Garam massala krydder. Olje fra fetaosten over :)
Middag: Blir maaaaange kyllingvinger
Kvelds: Må prøve å få i meg mer grønnsaker, så det blir vel en salat til tenker jeg.
Mmmmmmmmmmmmm, kyllingvinger!:sikle:
Tror det må bli middag på torsdag når jeg begynner på`n igjen! Hadde nesten glemt hvor godt det er! Og helt lov!:D
Svigerinna mi jobber på Prior, og i går fikk vi en bestilling på 20 KILO vinger!!!!
Jeg undervurderte virkelig hvor mye 20kg var! Da jeg fikk det fant jeg ut at det var mer enn dattera mi på 6 år veier!! :eek::eek::eek: Tenkte likosm ikke at det var SÅÅÅ mye.... Betalte 240kr for det!
Lenge siden han var sånn "sykehus" syk nå, heldigvis. Har hintet en del om helsepersonell og egen familie og han forstår det veldig godt når det gjelder alle andre!:p
Vil bare ønske deg masse lykke til!! :heia:
Og gratulerer så mye med røykeslutt!!! :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.