Vel, bestilte Full pakke fra ketolyse.no, og venter spent i posten hver dag nå. Har startet litt smått for meg selv, bare med å spise mer med egg og kylling og salater, noe jeg er veldig glad i.
jeg tror mitt største problem i denne kuren blir å få i meg nok fett. Nettopp fordi jeg er så uendelig kresen (til min store frustrasjon). :(
Jeg liker ikke rømme, dressinger, kesam, kokkos, og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal klare å få i meg all den fett-mengden jeg trenger. Er kresen på det meste av meieriprodukter, bortsett fra vanlig norvegia gulost og kakao/sjokomelk. Liker smør hvis det er smeltet.
Hvordan skal jeg få i meg nok fett?? for jeg vet at protein ikke blir problem, og uten karbo skal jeg nok klare greit tror jeg, men fettet blir et problem.
Noen tips til gode kilder med mye fett, men som er uten karbo?
Med vennlig hilsen
Mizzzzy (skal begynne på kuren, og har 15 kg å ta av...)
Det er mange her som unngår rømme, kesam, kokos o. s. v. Her er noen tips:
Stek i masse smør;
lag store omeletter med ekstra fløte/kokosmelk;
lag kraftige kakaoer med fløte/kokosmelk;
bruk ekstra olje i salater, og tilsett avocado (som har litt fett);
spis ekstra med nøtter (men vær forsiktig, siden de inneholder litt karbohydrater);
spis fett kjøtt (f. eks. ribbe).
Norvegia er bra, men gräddosten er enda bedre (fordi den har mer fett og smak). Hjemmelagede ostechips er digg, og muligens noe du kan like med litt rømmedip, men det er opp til deg.
Noe enkelt er å brune kjøttdeig i masse smør, og hive i litt fløte, som da danner en litt salt, men utrolig god saus. Igjen: det er opp til deg.
Si ifra hvis det er noe mer du lurer på. Folk her er ganske flinke til å hjelpe hverandre.
Ostechips hørtes kjempegodt ut!!! Jo mer jeg leser her inne, jo lettere virket det som dette skal bli. Ikke at jeg forventer at det skal bli så utrolig lett altså, for jeg kommer til å slite litt med å være uten ris, pasta, spaghetti og poteter.
Og ser du at du fremdeles sliter med å få i deg nok fett etter du har prøvd ut disse tipsene kan jeg anbefale MCT-olje. Dette er en olje som er helt lukt og smaksfri og som du kan ta litt av for å få opp fettmengden. Kan kjøpes på apoteket. Bare husk å alltid ta den sammen med mat hvis ikke kan du få vondt i magen.
Gå inn på feks tickerfactory.com og lag den en slik ticker. Kopier url adr du får nå du har laget ferdig tickeren og lim adr inn i signaturen din (under kontrollpanel oppe på siden her)...vips så har du en ticker du også! :D
Huff håper du sjønnte hva jeg mente...er så dårlig på å forklare.... :cool:
Gulrøtter er nok ikke bra på ketolysekuren. Vi skal ikke spise grønnsaker som vokser under jorda. Du får i deg nok fett hvis du spiser det feteste kjøttet og fisken, ribbe, koteletter, bacon, røkt laks osv. Også en god ide med smeltet meierismør på, hvis du er glad i det. Jeg bruker mye smeltet smør på maten.
:) stekt kyllingfilet med smeltet smør og sæterrømme til lunch, folk ser rart på meg og lurer på hva jeg holder på med. Selv sitter de og spiser fettfattig fiberknekkebrød uten smør fordi de er på slanker'n
Jeg gleder meg faktisk veldig til å begynne. Jobber på et legesenter i Kristiansand, hvor en av legene hos oss brukte Ketolysekuren for bli kvitt 15 kg for ikke alt for lang tid siden, og lege hos oss bare skryter av kuren. Så dette har jeg fin tro på! Og ingen av de på jobb som vil se rart på meg av denne grunnen:)
Deilig å kunne ha med seg hva som helst i kuren på jobb, uten at de spør og graver og skal du virkelig spise det der og sånn:p
Det må være deilig å slippe de der kommentarene ja... :ja:
Glømmer ikke kommentarene fra mine kolleger da jeg startet :rolleyes:
Jeg, lita dame på nesten 100 kilo, som spiste ribbe med bearnaisesaus til lunsj, liksom... Jadda. Fikk høre det ja. Ikke rart HUN er feit, osv. Nå, etter to år, når jeg veier 58 kilo...har det merkelig nok blitt stille gitt... :D Nå føler de at de må forsvare sponplateknekkebrødene sine uten smør hver dag...de insisterer på at de synes det er GODT, og sånn... De fleste av damene er en ti-femten kilo overvektige, så det var vel godt å være dem i den tida jeg var 100 kilo. Jeg tror, innerst inne, at de driver en sånn kontinuerlig "hvem er slankest"-konkurranse inni hodene sine, og at det forvirrer dem kraftig når "rangordningen" blir skjevfordelt... ;)
Ja, den Rema-reklamen med slankedamene tar det såsinnsykt bra på kornet :D
merkelig nok er det få menn jeg kjenner som skjønner humoren i den... sier mye om hvordan vi jenter tenker og lever. :rolleyes:
hei alle sammen:) begynte på ketolyse idag, å ser fram til åssen dette vil bli! ska ned 15 kg.. det jeg lurte litt på nå, er det at jeg har lagd meg en salat, å lurer på om den ble "riktig"
(hakket alt opp i småbiter, å stekt i tine meieri smør og kokos olje)
:salat, virgin oil, norvegia ost, bacon, kalkun"bog", agurk, litt paprika, OG, noe som jeg ikke er sikker på er bra; Thousand Island!!??? vist denne ikke MÅ brukes, noen som har noen ideèr om en annen dressing som er bra, og som kan kjøpes i butikken? setter pris på svar:) ??????????
Tusen takk! Jeg gleder meg. skal se filmen idag, og i morgen starter et nytt liv!:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.