jeg bare lurer på en ting... fargen på urinen er blitt helt annerledes etter at jeg startet på ketolysen igjen..
har dette noe med kuren å gjøre? den er liksom klar gul! nesten type sol gul..
beklager teit spm.... men hva skyldes dette ? og hva betyr der? noen som vet?:confused:
Hva var den før, da? Hvis den var lysere, så kan det jo tyde på at du drikker for lite. Når jeg drikker like mye som man skal på ketolyse, blir min urin nesten fargeløs.
nei før var den vel litt ymse... den var i allefall mer brunoransje... ( nå skal jeg ikke akkurat påstå at jeg har pleid å studere det men...)
men jeg drikker masse hele dagen og fargen er som sagt helt annerledes.. så lurte på hva det kunne skyldes...
Det skyldes som regel kosttilskuddene. Mange rapporterer om neonfarge !
Hvis du ikke tar kosttilskudd skal den ikke være så gul, men kan nesten bli lysegul/fargeløs om du drikker mye vann.
Den skal uansett ikke være veldig mørk. Da er du dehydrert eller har et nyreproblem.
Jøssenavn, er det virkelig nødvendig ? Er du full eller noe ?
Vis såpass respekt for andre medlemmene at du iallefall svarer skikkelig og ikke minst forståelig.... Ellers kan du bare lavære
takk da fikk jeg svar! neonfarge er vel mer riktig ord ja! og jeg tar kost tilskuddene!! da fikk jeg forklaringen!! takker og bukker nille
(så ser jeg bortfra ett visst teit unødig svar lenger opp...)
Samme hos meg. Urinen skinner som gull fra skåla. :D
Drikker 4-5 liter pluss hver dag, så dehydrert er jeg neppe. Tar ikke ketolyse tilskuddene, men andre kosttilskudd for å kompensere. Hva er det spesifikt i kosttilskuddene som gjør at urinen blir så gul?
Det er helt riktig, - er det mye slaggstoffer blir urinen mørkere fordi nyrene ikke klarer å "rense". Det er derfor det anbefales og er viktig å drikke mye vann på en ketogen diett, siden den i seg selv er rensende.
[color=purple][/color]
Drikker man mye vann og fremdeles har mørk urin bør en få testet nyefunksjonen evt. om en kan ha en urinveis infeksjon. F.eks. blærekatarr og nyrebekkenbetendelse kan gi blod i urine og da ser den mørk ut.
[color=purple][/color]
Om man tisser ekstremt neon, kan det bety at man egentlig ikke trenger b-vit? Jeg har sånne som virker med en gang, også etter en stund. (mega b-stress, two time, stage release)
Tusen takk for svar Nille, dette er noe jeg har tenkt på en stund, men ikke har fått meg til å spørre om :)
Da kan jeg fortsette og svi av penger på neongult tiss! :heia:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.