< Tilbake til oversikten

Hvordan fortelle om ketolyse til andre?

chanela sa for siden:

Hei!
Jeg fikk pakken min på lørdag og skal nå starte på mandag med kuren, men jeg klarer ikke helt å få forklart til foreldrene mine hvordan dette fungerer? Når jeg sier at jeg må spise mye fett så ser de bare rart på meg? Noen som kan komme med enkle forklaringer?

Eller er jeg litt "redd" for å fortelle at jeg skal begynne på slankekur til mine venner, har fortallt det til en god venninde, men de "andre" er jeg litt usikker på om jeg skal fortelle det til. Den gruppen jeg pleier å være med på skolen er alle treningsnarkomaner som veier "40" kg, så jeg føler meg ganske utilpass når de tar fram maten sin (vanligvis spiser jeg ikke noe), så lurer på hvordan det kommer til å gå når jeg skal spise min mat sammen med dem ( og ta pillene) ..

Takk for all hjelp, har spurt om mye annet og folk har vært enormt hjelpsomme!:):):)

Veggpryd sa for siden:

Det aller beste er å printe ut en folder og vise dem. Det kan være vanskelig å forklare hvis man ikke har satt seg godt inn i hva lavkarbo - eller LCHF innebærer - og det blir fort til at man står fast uten å kunne argumentere. Det er ikke gøy, og man blir ikke tatt på alvor.

Her er et par foldere du kan printe ut på A4 ark og brette:

Lavkarbo på 3 minutter

Dahlqvists kostprogram Denne brosjyren kan du også bestille direkte fra forlaget. Da får du en i glanset papirkvalitet og flotte farger. :)

Torkil sa for siden:

Hei
Det er fristende å anbefale tålmodighet. Når de ser at kiloene renner av, blir de veldig interessert. Nå virker det mer som spørsmål av en bebrejdende type.
Lykke til
Torkil :)

Hannehk sa for siden:

Ikke si noe om det før du vet litt mere om det selv evt som Torkill skriver over her vent til kiloene begynner å gå av :)
Har selv merket at enkelte blir veldig skeptiske når jeg prøver å forklare, men etter å ha hørt at jeg har gått ned 17 kilo siden juni i fjor så blir de veldig keen på å høre mer :)

turbokano sa for siden:

Må si meg veldig enig med Torkil her! når folk ser at det funker så blir de mere intersert i hva dette er og gjerne støtter deg litt ekstra.
i begynnelsen må du bare ikke høre på alle bedreviterne som sier "dette funker ikke" og bevise de at det funker,stå på:)

Carisma sa for siden:

Men jeg forstår problemet med å fortelle det til folk man f.eks deler kjøkken med... :rolleyes: men la de lese litt i boka, eller brosjyrer. Så får de en viss oversikt, så får de heller være skeptiske til de ser bevisene :ja:
Det er vanskelig nok for oss som skal følge dette å ha full oversikt alltid, så jeg skjønner veldig godt at omgivelsene lurer... Hvertfall når man ser hva ernæringsrådet anbefaler i forhold. Heldigvis har det blitt skrevet mer og mer om dette rundt i f.eks ukeblader, så mange har nok en viss peiling, og ikke minst en viss nysgjerrighet.

AnnChristin sa for siden:

Jeg har vært helt åpent om dette for å slippe mas, problemet mitt nå er at ALLE vil vite hvordan, hvorfor og hva.......
Jeg henviser alltid til Ketolyse.no, og løp å kjøp boka....

Klem, AC

Carisma sa for siden:

Da jeg begynte i jobben jeg er nå, var det en som sleivet med kjeften på kjøkkenet til noen andre som spiste salat med kommentaren: "Har du blitt lurt i fedon-fella"? Hvorpå halve lunsjrommet humret, og kommeterte f,eks Ja, haha, den hypen ja, Mye rart for å lure penga av folk, osv. Et par ganger seinere har noenlunde samme tema dukket opp, og jeg har forsiktig "testa terrenget" for å plante noen nye ideer om kosthold hos de. Det falt på steingrunn! Etter det nekter jeg å kommetere noe som helst om kosthold eller filosofi på jobben, og har blitt litt skremt av å snakke for åpent om det ellers også. Hvertfall inntil jeg faktisk kan bevise at det virker... (noe jeg desverre, selv etter 5 år på og av, ikke kan... :()

chanela sa for siden:

Tusen takk for alle tips, jeg skal se hva jeg får til.... Jeg er student så når jeg tok fram maten min i dag ble det jo mange komentarer også lurte de fælt på hvaslags piller jeg tok.. Men prøvde å bare snakke om noe annet, de siste jeg trenger er at folk skal drive å vente på at dette ikke skal fungere for meg. Og jeg trenger heller ikke noen negative kommentarer om slanking, de fleste av de jeg er sammen med i studie hverdagen er treningsnarkoaner som veier "40kg"

Har lastet ned brosjyrene så skal vi dem til mamma (det er hun som er skeptisk)

Carisma sa for siden:

Nå på vinteren er det jo helt legitimt med vitaminpiller og kosttilskudd :D Jobba med en topp-trent fyr før, han tok 7-8 piller/tilskudd bare i løpet av arbeidsdagen :eek:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.