Ser her at man bør begynne med kosttilskudd som magnesium og kalium (?) når man er på ketolysekuren. Nå prøver jeg og sambo å bli gravide og da tar jeg et vitamintilskudd som heter "Gravid", 2 tabl pr dag. Bør jeg ta ekstra tilskudd av magnesium og kalium når jeg bruker disse "Gravid" vitaminene? Eller er det nok?
Hei
Jeg tillater meg å anbefale ketolysetablettene. De er skreddersydd for ketolysekuren for optimal vektnedgang og mindst ubehag.
Ta i tillegg folinsyre og tran hver dag.
De tabletter du tar inneholder det meste, men i en tablett, der forskjellige vitaminer og mineraler hemmer opptaket av hverandre.
Ketose medfører rask normalisering av hormonbalansen i kroppen og større sjanse for å bli gravid. Ved graviditet bør man gå over på generell lavkarbo ( Etter slankekuren eller Fedon) fordi det er gjort lite forskning på graviditet og ketose. Det er ikke vist å ha skadelige effekter, på den anen side er det heller ikke bevist å være ufarlig, så da er man føre var.
Lykke til
Torkil:)
Takk for svar Torkild! :)
Da skal jeg kanskje bare kutte ut "gravid" pillene og heller gå over på folsyre og tran + ketolyse tabelettene...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.