Forøvrig så kan man lese etiketter og innholdsfortegnelser på matvarer, og følge med på at man ikke overstiger maxinntaket på 30-50 g karbohydrat pr dag.
(mine uthevinger)
Kan man være i ketose ved så høyt inntak av karber? :confused:
Jeg trodde man bare kunne spise inntil 15 jeg... Nå finner jeg selvfølgelig ikke dette noen steder. :rolleyes:
Man kan være i ketose i opptil 50 (?) karber. Men det er ikke sikkert man går ned i vekt. Mange må ned på så lavt som 15 karber for å gå ned i vekt :ja:
Dessverre er vi forskjellig, noen er heldige på 50 gr å gå ned, mens andre må av og til under 15 igjen for å få utslag på sticken (ifølge boka til Torkil)
Men er ikke anbefalt å spise mindre enn 15 gr hvis vekta peker nedover og du er i ketose ;)
Jeg går ikke ned om jeg ligger på 15 karber. Har det best og går ned mellom 20 og 30g og er i ketose opp til i hvert fall 40, om ikke 50g!
Så vi er forskjellige, ja!:)
Det ska'kke være lett altså :kadetgaar Det er ganske krevende å finne ut av dette. Tenk så greit det hadde vært hvis vi bare kunne si at alle funker best på 17 karber per dag ;). Punktum.
Kitt... det må vel ha vært en del eksperimentering før du kom fram til at ditt optimale nivå var mellom 20 og 30?
Vel, gikk ikke ned stort da jeg var for streng, prøvde med litt mer "ulovlige" grønnsaker og ting skjedde på vektfronten.
Har trodd at nå, nå må jeg ha gått ut av ketose fordi jeg har spist så mye karber, men stiksen har hatt grei farge likevel.
Litt mye telling noen dager, og maaange stiks, men nå vet jeg det!:D
Det er interessant å høre at det faktisk er noen som må opp i karbantall for å gå ned i vekt. Jeg tror min reaksjon ville ha vært å kutte enda mere ned på karbene... Syns liksom det høres litt skummelt ut å bikke over den magiske 20-grensen... Men kjekt å vite at andre har hatt positive erfaringer med det.
Jeg tror min første oppgave må være å stabilisere karbinntaket. Ser at jeg veiver fram og tilbake... 15 den ene dagen, så 20 og neste 11... Ikke godt å si hva som funker best når jeg hopper så mye frem og tilbake.
Jeg måtte opp på 25 før jeg merket noe jeg da jeg testet ketolyse. Faktisk etter tips fra dr. Torkil direkte i Journalen min :D Ble helt star-struck, og turte ikke annet enn å hene inntaket litt :lol:
Siterer videre fra lommelegen: Man må innta mindre enn 30-50 gram karbohydrater pr dag for å oppnå denne typen fettforbrenning som vi her omtaler, dvs "komme i ketose". Det tar 1-3 dager fra man reduserer karbohydratinntaket til dette nivået, til man kommer i ketose og den raske fettforbrenningen starter. Og den fortsetter så lenge man er i ketose, men avbrytes straks man øker karbohydratinntaket igjen.
Ja, mindre enn 30-50 vil jo i praksis si fra 29 og nedover.. :stortsmil
traller videre :D:D:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.