bobbla sa for siden:
... vanskeligere for å gå ned i vekt enn andre på disse kurene og? Jeg mener at vi med pco har vanskeligere for å gå ned i vekt enn andre generelt sett...
Skikkelig irriterende altså...
bobbla sa for siden:
... vanskeligere for å gå ned i vekt enn andre på disse kurene og? Jeg mener at vi med pco har vanskeligere for å gå ned i vekt enn andre generelt sett...
Skikkelig irriterende altså...
Albertine sa for siden:
Kvinner med PCOS har ofte insulinresistens i en eller annen grad, og det vanskeliggjør vektnedgang på konvensjonell (fettfattig) slankekost. En lege sa en gang at "å slanke seg med sånne insulinverdier er som å kjøre bil med håndbrekket på". Men på en kost med lite karbohydrater frigjøres det lite nevneverdig med insulin (som jo er fettlagringshormonet) og det burde ikke være like vanskelig å gå ned, snarere tvert i mot.
floppy sa for siden:
Jeg synes det har gått veldig greit foreløpig,,,men merker at med engang jeg slurver litt så er det treigere å gå ned,..Men jenter går litt treigere ned enn menn og!
Å gå sakte ned er det beste som er!Lettere for kroppen å holde seg der!
QueenConnie sa for siden:
Det har jeg hørt også, att det er shitvanskelig å gå ned med pcos. uansett hva man gjør. veldig deprimerende, men etter å ha sett deres meninger, ble dagen min veldig mye bedre ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.