Jeg ser på sidene til lavkarbopikene at godteri inneholder feks 77 karbohydrater, hvorav 0 er sukkerarter og 77 er sukkeralkoholer. Netto 0 karb står det. Betyr det at jeg på Atkins i teorien kan spise så mye jeg vil av disse produktene?
Jepp! Men, det er ikke å anbefale, ettersom mange reagerer på disse søtningstoffene. Jeg får MASSE luft i magen, og må på do hele tiden. Det er også flere som mener at disse stoffene ødelegger for vekttapet. Så det beste er nok å holde seg unna, men du må gjøre dine egne erfaringer :)
Jeg har ikke prøvd det som de har der hos lavkarbopiekene - jeg har gått på apoteket og kjøpt gotteri fra Fribol. De har drops og gummibjørner som er ganske ok og smaker bra og virker ikke inn på blodsukkeret. (Gummibjørnene gir dog litt luft i magen. ) Har også tidvis laget jello gele - den inneholder noe sånt som 10 kalorier pr porsjon. Smaker bra ,men er nok en orgie i kunstige tilsetningsstoffer. Merkelig nok tåler jeg den, sammenlignet med FunLight som jeg klør av, samt at alt som inneholder maltitol unngår jeg helt for det blir jeg veldig dårlig av.
allefall var det god "trøst" å ha disse alternativene da jeg startet - og jeg merket ikke noe på vekttapet at jeg spiste litt av dette samt drakk pepsimax.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.