< Tilbake til oversikten

Atkins-bar på ketolyse?

fagremøy79 sa for siden:

lurer på om man kan spise atkins bar når man går på ketolyse....
har lyst å ha noe å se frem til i helgene, men hva kan man spise som er litt ekstra?:hungry:

nooen som har noen gode tips?:)

Megvel sa for siden:

Atkinsbar er krisemat. Ikke digg.
Atkinsbar er kjekt når du ikke har tilgang til annen lavkarbomat og du MÅ ha mat. Greit å ha i veska og...

Digg? Cocosasjokolade, DET er digg det. Baconsvor er digg. Cocosakakao. Søk i forum.

beginner sa for siden:

Eg har kost meg med atkins bar i helgene, og har ingen betydning. de har 2g karb i hele sjokoladen. så jeg nyter den

Pearl sa for siden:

Det er litt ulike erfaringer med disse barene. Av en eller annen grunn faller jeg ut av ketose hver gang jeg spiser en Atkinsbar. Synd, for jeg liker de godt. :mad:

fagremøy79 sa for siden:

det høres ikke bra ut at man kan falle ut så da får vell suget på noe godt bare være der for jeg SKAL gå ned i vekt nå:)

QueenConnie sa for siden:

jeg kommer til å spise/drikke eggedosis jeg ! egg, med splenda :) godt :)

Liseki sa for siden:

Er det ikke karbo i det??! :D Da vet jeg hva jeg skal glede meg til isåfall:)

QueenConnie sa for siden:

ett egg er 0 karbo, men de fleste pleier å regne 1 for sikkerhetsskyld.
av en eller anna grunn :rolleyes:

splenda, er det sinnsykt mye diskusjoner om, fordi å bruke sukkererstatninger kan opprettholde søtsuget man prøver å bli kvitt ved ketolyse/atkins bla bla.

men viss du virkelig må ha noe søtt, og det er KRISETILSTAND (feks. att man nesten skal sprekke)

er det myyyee bedre å drikke eggedosis enn å spise sjokolade ;)

Liseki sa for siden:

okei:) Kan ikke påstå at det har vært krisetilstand ennå, men det kan jo hende det kommer en.. ;)

MAR sa for siden:

Ett egg er da ikke 0 karber? Eller er det noen grunn til at man ikke regner karber fra egg? Matvaretabellen oppgir jo antall karber pr 100g.. ?:confused:

Gracella sa for siden:

Ett egg er (alt etter størrelsen) ca 0,6 g karber hvis jeg husker rett.

Jeg ville aldri finne på å kose meg med en Atkinsbar, hehe. Såååå godt synes ikke jeg at de smaker :rolleyes:
Hvis du vil ha noe godt å se fram til til helgen, så bør du lage deg noe lavkarbogodt. Sjekk oppskriftsdelen av forumet, der er det masse oppskrifter på dip, snakcs, kaker osv.

Lillemy71 sa for siden:

Eggedosis søtet med sukrin og/eller Stevia er knallgodt.

Ellers kan du jo piske litt fløte, ha i søtning og kanel. Dette er knallgodt å bruke på vafler eller pannekaker som du finer oppskrift på her inne. Fløte har 3g kh / 100g og det er ikke mye for 100 g fløte blir en del. Dessuten kan du spise noen få bær (jordbær 6,2kh/100g /bringebær 3,2kh/100g) til, er skikkelig kos og mye bedre enn atkins :D

MAR sa for siden:

Det jeg også mente - heldigvis står det på eggpakkene hvor mange gram eggene ligger mellom, så jeg har regnet meg fram til at med den typen jeg kjøper er det alltid trygt å si 0,75g i ett egg.

Tenkte bare på at det gjerne blir mye egg på ketolyse, så om man regner 0 blir det vel fort feil..

Mumle sa for siden:

Jeg har lest et sted at eggeplommen inneholder 0 karber mens eggehviten har ... vet ikke helt, men litt karbo i hvertfall. Så til sammen har et egg 0,6-0,8 karber.

Kan være jeg tar feil, refererer bare noe jeg har lest. :)

Lillemy71 sa for siden:

Det har jeg også lest en plass, tror det er i ketolyseboka. Dessuten får du næringsinnhold for plomme, hvite og hele egget når du søker det opp i Matvareguiden.no eller Næringsinnhold.no. De oppgir forresten at 100 g egg har 0.3 kh :D

whynn sa for siden:

jeg har også tatt en i ny og ned.. synes de er knall gode ;p tror ikke de har ødelakt no for min del. har du merket no te det`?

og hvorfor er man negavive til den egentlg, 2,1 står det at det er i den jeg spiser, er det søtstoffet dere tenker på ?! eller sukkeralkoholene.?

Lillemy71 sa for siden:

Tror mange er negativ til Atkinsbarene for det er kunstig søtning, som jo er en skikkelig partystopper for mange, men også mye annet rart ræl. Mange som lever på lavkarbo lever også etter ren-mat prinsipper og da passer ikke disse barene inn. Andre blir også vippet ut av ketosen når de spiser disse.

Jeg tar meg også Atkinsbarer av og til, men prøver å ikke bruke de fast. Det er enten nødmåltider eller kos. Dersom du synes dette er godt og kroppen ikke reagerer negativt på det, må du bare fortsette med de og kose deg masse. Det er ditt valg og det må man bare respektere :D

whynn sa for siden:

ja asså for min del er ikke den "ren mat" så viktig, gud bedre det hørtes fælt ut ;p men du skjønner hva jeg mener.. så lenge det ikke går utover nedgangen så er det greit på en måte :)

søtstoffene er jeg litt usikker på hva de gjør for meg. tror ikke det ødelegger så mye men prøver jo uansett og begrense det. men må innrømme jeg synes atkin's baren er god altså :)

arnakristin sa for siden:

Hei,
Det har faktisk ikke bare med ren mat prinsippet å gjøre. Dette gjelder spesielt for de som spiser ketogent da det er veldig viktig at den lille kh kvota man har til disposisjon skal i hovedsak komme fra grønnsaker samt noe meieriprodukter. Dersom man skal ha 15 kh pr dag og spiser en Atkins bar (2,1 kh) så har man faktisk brukt opp 14 % av dagens kh kvote, på en bar.

Mill sa for siden:

Et lite tips:
Jeg lager panna cotta hvis jeg har lyst på noe godt! Lage en runde på torsdagskvelden, så har du kooos hele helgen :heia:

En stor kartong fløte, 1/3 pose pulvergelatin, 1 vaniljestang og litt kunstig søtning (pick your poison), gir 6 whiskyglass med deilig lavkarbo-kos! Og med litt revet mørk sjokolade oppi så blir det en fin-fin erstatning hvis sjokoladesuget melder seg ;)

Jeg har laget det i kveld, og gleeeder meg til å kose meg med det i morgen :D

whynn sa for siden:

det er såklart sant :) tror atkinsbaren ikke er noe for meg uansett, virker som den er veldig med på og stoppe ting opp... :( nuuvel.... enda godt enn har baconsnakcs..! :)

Cherry sa for siden:

Fritert grisehud:D

Atkinsbaren er helt grei for meg åbruke dersom jeg ikke orker å spise noe annet, men den koster jo 27 norske kroner ibutikken så det ekke verdt det hver dag altså. Ikke gidder jeg å bestille dem heller fra atkins ettersom jeg da kommer til bestille ALLE de andre enn den decadence og den hazelnutgreia vi får i Norge, altså alle de jeg syns ser fristende ut. Og da kommer jeg til å spise atkinsbarer til det tyter ut av øra;)

whynn sa for siden:

måkke kalle det det... grøsse baconsnacks..! hehe

ja ikke sant... jeg synes de er veldig gode de vi får her i norge jeg asså.. skal ikke stå på det. men nå kjører jeg en uke uten alt det som er litt på kanten jeg pleier og kose meg med åsså håper jeg på drastisk bevegelse av vekta rette veien... for her går det seeeint...!

Sweet Pink Kitty sa for siden:

Tja, det hender jeg bruker noe av kvota mi på 15 til en Atkins-bar. Jeg orker rett og slett ikke å være en som ikke kan unne meg noe en gang i blant, og Atkins-baren gjør at jeg kan kose meg litt nå og da. Jeg synes faktisk Atkins-barene smaker relativt godt. :)

Lillemy71 sa for siden:

Kos i vei sier nå jeg :D

Gjør akkurat det samme. Synes også det er godt med en Atkinsbar i ny og ne. Jada det er mye man kan kritisere med Atkinsbarer, men vil man bruke litt av kh-kvota si på det så synes jeg ikke det gjør noe - i ny og ne. Trenge ikke å fråtse i dem for det :p

Er viktig å kose seg av og til ellers blir man lei :D

arnakristin sa for siden:

Kos og kos…
Ligningen kos=mat er vel en av de største grunnen til at mange har havna her inne!

Lillemy71 sa for siden:

Vi definerer alle kos forskjellig og vi har alle forskjellige måter å nå våre mål på, må bli opp til den enkelte hvordan de kommer dit synes nå jeg.

Selv har jeg aldri kost meg med mat, for jeg har et utrolig vanskelig forhold til mat og spising. Det er først nå etter at vekta har beveget seg nedover at jeg kan kose meg litt. For meg er en atkinsbar kos og da unner jeg med det i ny og ne, så få andre bare være negative til det. Jeg koser meg lell :cool:

Carisma sa for siden:

Baconsnacks er ikke lavkarbo, det er maismel med krydder. Baconcrisp eller bacongull er lavkarbo :ja:

For mange (f.eks meg) drar slike barer masse vann, og er derfor ikke verdt det. Kunstig søtning kan gi vektoppgang på 3-4 kg over natta for min del. Noe som forteller meg at kroppen helst ikke bør ha sånt.... :rolleyes:

Lillemy71 sa for siden:

Øida det hørtes ikke bra ut, forstår godt at du holder deg unna det da. Jeg har ikke noe problem med det så lenge jeg ikke spiser det hver dag. Dessuten pleier jeg ofte å dele en bar i 2 eller 3 i stedet for å trykke i meg hele greia :D

Jeg drar vann når jeg spiser baconsvor/bacongull o.l. jeg blir så oppblåst og vekta går opp minst et par kg. Tar noen dager før det stabiliserer seg gitt :eek:

Jaja dette viser at vi alle er forskjellige og da er det greit å ha en plass som dette og dele erfaringer :cool:

whynn sa for siden:

det er jeg helt enig med deg i! kos deg;)

whynn sa for siden:

ja mener jo bacongull eller sånn da :):) kjøper ikke den som er kunstig :)
den gjør ikke no på vekta mi :) heldigvis

Banjo sa for siden:

Jeg spiste en Atkins bar i dag og gikk rett ut av ketose... :( Det var nedsig det!
Håper den går fort av kroppen igjen...

Miss901 sa for siden:

Bruker atkinsbaren som kos i helgene, å putter en i veska når jeg skal ha en lang dag ute å når jeg vet jeg ikke får tid til noen annen mat. =)

Nåelleraldri sa for siden:

Stappet i meg en akkurat nå jeg da - før jeg leste her på forumet.... ja ja. Det ble et nødmåltid på ettermiddagen, hadde ikke paranøtter for hånden heller. Men i kveld blir det kjøtt og salat til middag og jeg hadde salat med ost/skinke til lunsj. Så det veier kanskje opp - 4. dag på nye lavkarbo kur -

bkberger sa for siden:

Hvordan får du den ticker målingen der på profilen din? lagd meg en slik, men vet ikke hvordan jeg får lagt den inn :)

Queen of Wands sa for siden:

Jeg pleier ofte å gå ned ekstra mye dagen etter at jeg har spist en Atkins-bar, helt sant! Prøver å ikke overdrive likevel da. :)

Queen of Wands sa for siden:

Med ett unntak... fra i går til i dag. Skulle nok ikke uttalt meg om dette i det hele tatt. :rolleyes: Men oppgangen har nok mye med veietidspunkt (klokka 06), stress, dårlig søvn, og litt "mageproblemer". Eller det kan ha vært typen Atkins-bar. Spiste hasselnøtt i går, noe jeg ikke pleier. Ja, ja, uansett har jeg ikke tidligere sett at det har noe å si. Jeg merker mest i forhold til hvordan jeg har det med søvn og slikt. Etter en rolig kveld og masse søvn om natta er det ofte jeg gjøre et realt hopp nedover.

gakkemor sa for siden:

Den hadde jeg ikke tenkt på!! Nam nam.. takk for flott tips!! :D

CocoNut sa for siden:

Jeg og¨å tyr til eggedosis, med sukrin. Det tar virklig søtsuget langt pokker i vold og dessuten får jeg min lille kos. Mat har aldri vært min last, så jeg klarer ikke kose meg med mat jeg, spiser for å soise. Men sukker.....akk ja det er min største fiende, elsket sjokolade og andre godterigreier, det må jeg innrømme jeg savner av og til, da er eggedosisen god og ty til. Selv om det ikke blir ofte altså.

Lurer på hvordan det hadde smakt hvis man lager eggedosis av et egg, litt sukrin og blander med litt pisket fløte og vaniljedråper i, da har man jo nesten en sånn iskremlignende smak.

Mankell sa for siden:

Tilsett litt Philadelphia ost, så blir det riktig iskrem.

CocoNut sa for siden:

Jaaa det skal jeg jammen med prøve neste gang, nam

gakkemor sa for siden:

Hvis man har en iskrem-maskin, vil det da bli til iskrem??? Pappa har en slik maskin, kanskje jeg skal spørre om å få låne den i helgen?????? Dette må testes!!

Mankell sa for siden:

Du trenger ikke det. Jeg har aldri hatt det, men lager nydelig fløteis hver gang.

CocoNut sa for siden:

Når dere lager denne isen, hvordan får dere den til og ikke krystallisere seg? har dere oppi gelatin og?

Mankell sa for siden:

Vet egentlig ikke. Den har bare aldri gjort det.
Jeg pisker først eggehvitene for seg og fløten for seg. Deretter pisker jeg eggegulene og sukkeret (sukrin) hvitt. Tilsetter så Phil. ost og vanilje essens. Pisker så inn kremen og vender inn eggehvitene tilslutt. Lar den stå min 5 timer eller over natten i fryseren.
En sikker vinner HVER gang.

Frusetruse sa for siden:

Hei, jeg ville bare si at jeg spiser atkinsbarene selv.. Føler jeg blir hektet,for de smaker jo sååå godt!!(synd de er dyre) Må innrømme at ett par dager denne uka har jeg tatt to på samme dag..hmm. Men jeg har jo holdt meg under grensa, så har det noe betydning da?

Vimp sa for siden:

Er det ikke 19 karber i en Atkins-bar? Skal man se på "net-carb"tallet (2 g)?
Isåfall: Hurra!

marjusen sa for siden:

Sukkeralkoholer skal trekkes fra ja, så det er 2 du skal telle.

Jeg gikk på en liten smell på lørdag. Spiste en sukkerfri sjokolade jeg kjøpte på ica som hadde 4 netcarbs. Den tror jeg var proppa med malitol, for fyyyyyy og jeg fikk mageknip.. Ble så pruppstinn utover kvelden at jeg tror samboern trodde huset vårt var på tur til mars en stund der. Haha.

Så vær litt forsiktig med malitol. Jeg tåler litt, men ikke mye:P En erfaring rikere ble jeg altså:D hehe

Nupsida sa for siden:

Jeg spiser atkinsbar rett som det er jeg, å har ikke hatt noe innvirkning på mitt kosthold, så :P

Men, nå er jeg litt slapp på å følge alle disse reglene, ikke teller jeg (eller, teller, me ikke sånn nazi med å veie osv) å ikke spiser jeg nok fett eller grønnsaker, men funker for meg :)

Mat er min medisin sa for siden:

Ikke spis Atkins bar !!

De er rett og slett giftige og kan ødelegge mer enn du aner.
Grunnen er at de inneholder ufermentert soyaprotein som er ekstremt farlig og noe av det absolutt værste du kan få i deg. Soya inneholder blandt annet ekstreme mengder østrogen, noe som gjør at hormonbalansen din går til h..

En av konsekvensene når hormonene går amok er at du blir tykkere, så å bruke de som slanking er iallefall helt tullete.

Photobscura sa for siden:

Kjenner til det med ufermentert soya og østrogen (som også er grunnen til at jeg holder meg unna soya), men disse påstandene du kommer med, hvor stor mengde er det snakk om før det har en reell innvirkning kontra hvor mye det er i én Atkins-bar? Ble litt nysgjerrig her, særlig med dén hissige tonen!

LeneM sa for siden:

Ville bare si at de av dere som liker disse sjokoladene bør ta dere en tur til Obs! for nå er de på tilbud til 19.90 per stykke =)

Ganske mye billigere enn vanlig =)

Lillemy71 sa for siden:

Tydelig hvor forskjellige vi alle er, jeg og syklusen min :D har aldri hatt det bedre etter at jeg begynte med litt soyamelk i kosten. Ikke har jeg disse ekstreme menssmertene heller så jeg bruker det, men med måte.

NÅr det gjelder disse barene kan jeg ikke forstå at det skal være så mye i de at det kan være farlig, dersom man bruker de med måte. Jeg liker de og unner meg en på lørdagskveld - lørdagsgodt:p, tror ikke det er det som kommer til å ta reper'n på meg. Er mer skeptisk til å kjøre taxi i Milano - det er farlig det:eek:

Men som sagt, alt med måte, gjelder det meste det gitt. Og jeg kunne gjerne tenk meg noe dokumentert ang de atkinsbarene

Photobscura sa for siden:

Kanskje du faktisk har litt for lite østrogen i kroppen, Lillemy? Eller at testosteron dominerer? Jeg hadde ingen problemer med det før (da jeg også helt klart hadde aktiv pcos), men jo mer normalvektig jeg ble dess mer merka jeg dette med ømme pupper ... :o.
Jeg var veggis i åtte år, og det gikk følgelig noe tofu o.l. Men igjen, jeg får det jeg trenger fra ubearbeida mat, og soya smaker jo IKKE NO uten at det har tatt smak fra krydder o.l. Men, ja. Det var liksom min kontraindikasjon i forhold til den kommentarn tidligere her. Om man som meg, spiser typ tre atkinsbarer i året, så har jeg liten tro på at det er det som vil ta knekken på meg, men jeg er selvfølgelig enig i at man bør begrense sånne ting, det er jo ikke ordentlig mat.

Lillemy71 sa for siden:

De har ikke funnet noe på målinger så jeg vetta søren jeg, men jeg fikk det bedre med litt soya i kosten. Bruker kun soyamelk av og til, begynte med det for å kunne ta en latte i ny og ne, syklusen ble bedre så jeg har fortsatt med det. Som veggis spiste nok du en god del mer soya kan jeg tenke meg. I Japan fikk vi beskjed om at de anså soyaprodukter som "anti-food" og at man derfor skulle spise det i begrensede mengder og det gjør jeg. Upps kupper visst tråden her nå :D

Ok da bærer det ut i trafikken her i Milano her igjen..... håper det går bedre denne gangen :blinke:

nisse sa for siden:

jeg spiser de men deler de i halv og har en per uke. når jeg ikke orker å lage noe annent til middag en salat og kokt egg da er det greit med en halv en. da kommer den ekle smaken i munnen etterpå og det er da bra tegn ;). ikke noen problemer med de her. reagerer ikke på pepsi max heller men da er det maks 2 glass per dag
vi er forskjellige

Maylinn26 sa for siden:

Hadde ikke jeg tatt meg en atkins bar i ny og ned hadde jeg ikke orket å gå på ketolyse over det lange løp, for det er det eneste jeg unner meg, å det eneste jeg orker å spise de dagene jeg går å er konstant kvalm, (spiser jeg noe annet da så kaster jeg bare opp).... Jeg erstatter de inni mellom med lunsj eller kveldsmat... Men, det skal sies at jeg verken drikker lettsaft, lettbrus eller bruker noe særlig søtning overhodet ellers...

Snorkfroken76 sa for siden:

Hva med Atkins milk crisp eller hva den heter? En liten sjokolade med to karber? Spisdegslank.no selger denne og den er mye bedre som kosesjokolade en den decadent-baren syns jeg. Er den ikke ok om man er i ketose? Takk for svar :)

Cherry sa for siden:

Enten har de forandra oppskrifta på barene eller så har smaksløkene mine endra seg mens jeg lå sjuk og ikke spiste på tre uker, for de barene smaker rett og slett helt jævlig nå:p

Maylinn26 sa for siden:

Jeg leste for 5 minutter siden at Torkil mente at disse ikke var lov på ketolyse i hvertfall, NEDTUR! Er så kvalm mange dager at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg :( Vet ikke hva jeg skal spise de dagene jeg nå.... Men det blir i hvertfall ikke atkins barer...

Carisma sa for siden:

Venter du veldig lenge mellom måltidene? Når jeg er i ketose kjenner jeg ikke sult, jeg blir bare kvalm. Da vet jeg at jeg burde spist for ca en time siden... :o

Maylinn26 sa for siden:

Jeg fikk et alvorlig magesår når jeg var 23 år på grunn av stress. Selv om det i teorien er "bra", vil det alltid prege meg så lenge jeg lever. Enkelte dager er jeg kjempe kvalm og tåler veldig lite mat, da har en atkins bar vært reddningen for meg. Tror jeg må saumfare nettet etter en annen løsning....:o

Antoinette6 sa for siden:

Hvorfor ? Den har bare to khb, eller noe sånn. . . En bit har jeg unnet meg i dag :(

manne sa for siden:

Han har vel bare sagt at de "ikke er lov" (i betydning dumt å bruke) siden de tar en såpass stor bit av daglig tillatt karbomengde for de som lever på 15 karb'er?

Altså; at han mener at man ikke burde erstatte 2 grønnsakskarber med 2 atkinsbarkarber.... sånn i det daglige?

Det er i alle fall sånn jeg har tolket det.... men vis meg gjerne hvor du har lest det så jeg kan tolke på nytt.. :D

Maylinn26 sa for siden:

Jeg har forsøkt å lete etter svaret på dette selv, men jeg finner det dessverre ikke. 2 karber av dagens kvote på 15 er jo ikke veldig mye, det syns nå i hvertfall ikke jeg:) Men det virker som at det er en slik situasjon som "er bare sånn".. Litt dumt, for jeg skulle virkelig likt å vite hvorfor;)

Maylinn26 sa for siden:

Jeg kan ikke si meg helt enig i at å erstatte 2 karber er veldig mye;) Godt at vi har forskjellige meninger:) Det står lengre opp i denne tråden....

Jabba sa for siden:

Det har vel noe med at slike barer også kan trigge søtsuget...
Jeg spiser mine Atkins barer med god samvittighet!!! Mengden er cluet her......

Maylinn26 sa for siden:

Nå snakker jeg kun for meg selv altså.. Men jeg kan ikke si at jeg føler noe søtsug av å spise atkins barer.. Men ja, jeg syns de er kjempe gode! Hvor mange spiser du kan man si over en hel måned?

Hei! Skiller dere på de decadencebarene og de "crispy melkesjokoladene"? Jeg liker de siste best til kos typ en gang eller to i uka, men de er ikke så lette å få tak i , så har bestil fra spisdegslank.no..:) Decadence-baren er jo litt mer mektig og syns den smaker litt for søtning, men ok en skjelden gang (mensen! ;D )

Jabba sa for siden:

Nei, dette med søtsuger er jo individuelt....
Jeg spiser ikke mye om gangen - men tar en liten bit eller to til dagen. Blir nok ikke mer enn 10 barer over en måned vil jeg tro. Men så spiser jeg også litt sukkerfri sjokolade, Fribol drops (Spejder) og litt Ifa. Men aldri i store mengder...

Spiser heller godteri fremfor kaker, lapper, vafler, iskrem osv.....mindre stress....he, he...

Jabba sa for siden:

Bestill heller fra iHerb.com. MYE billigere....
Jeg prøver å spise de barene med minst karber - om de så heter decadense eller advantage......

Carisma sa for siden:

Hvis du allerede har problemer med magen kan jeg ikke tenke meg at det er løsningen å spise en haug med kjemikalier flere ganger i uka :o Det er veldig lite naturlige ingredienser i disse barene!
Har du forsøkt smoothie? Når jeg er kvalm er det det eneste som funker. Jeg har investert i en sånn metallflaske fra sportsbutikken og den er genial og ha med smoothie i. Så bare rister jeg godt før jeg skal drikke den. I tillegg skal jo melkesyrebakterier fra youghurt vær bra for magen.

Maylinn26 sa for siden:

Når jeg har de vonde dagene har jeg egentlig spist det jeg har klart å få i meg.... Smoothie kan jeg jo ikke drikke, jeg går jo på ketolyse... Før når jeg spiste "normalt" spiste jeg bare loff og druer disse dagene, å det er jo ikke akkurat lov nå ;)

Carisma sa for siden:

Jeg har drukket smoothie nestenhver dag da jeg gikk på ketolyse.
bringebær, tyrkisk youghurt noen isbiter og litt søtning f.eks. Eller den berømte avocado/lime smoothien til Gracella.

Maylinn26 sa for siden:

Det hørtes godt ut :) Husker du hvor mye karbohydrater det er i tyrkisk youghert?

Carisma sa for siden:

Den jeg kjøper på innvandrerbutikken har 3,5g pr 100g, den som finnes på vanlige matbutikker har rundt 5g.

OK! Takk for tips! :)

Antoinette6 sa for siden:

snorkfrøken ! De har dem på Sunkost til kr 22, -

Maylinn26 sa for siden:

Man kan bestille flere slag over nettet også. Men jeg kommer ikke på nettadressen!!! Noen som husker? En norsk side!

Ok takK! Fant ikke de crisp melkesjokoladene på iherb.com, kun måltidsbarene, men mulig de var utsolgt eller no`? Topp om noen har adressen til en norsk side også:) Får en eske med noen andre varer fra spisdegslank.no i morgen, men det er for dyrt å kjøpe kun disse derifra så greit å ha et annet sted å handle:) Jeg har bestilt noen minipizzaer derifra. Bruker lite brødsubstitutter nå i vektreduksjonsfasen, men det er godt en gang i blandt, og disse er virkelig gode! Bedre å ta en sånn enn å gå på en karbosmell..;)

Maylinn26 sa for siden:

Ja jeg har blant annet et svært påske egg å fylle opp til gubben, som også går på ketolyse, å da må jeg finne noen gode alternativer... Det var ikke spis deg slank om jeg husker korrekt... Men jeg tror kanskje siden begynte på k, søren at jeg ikke husker det! De hadde utrolig mye godt der!

Carisma sa for siden:

Kinsarvik.no?

Maylinn26 sa for siden:

TUSEN TAKK! Snille du!

lille_trille sa for siden:

Har hatt treg mage/forstoppelse i flere dager nå. Tok meg en Atkinsbar (min aller første), og jaggu....... :) Farlig/ulovlig/ikke lurt eller what ever. Det funka iallefall på magen.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.