< Tilbake til oversikten

Hval kjøtt

Solferino sa for siden:

Hei vi skal ha hval til middag i dag, vi elsker hval og pleier å spise ca 10 kg i året (vi bruker den på alt fra grillen til tacoen) men spørsmålet er kan jeg spise hval? håper det men jeg kunne ikke finne noe om det i boken, kanskje har jeg oversett det? Er det noen her som kan hjelpe meg:confused:

Kanel sa for siden:

Tipper på at hval er gode greier, spekket med proteiner og lite med karbohydrater.
Ønsker deg god middag!

Selv skal jeg ha koteletter med salat og peppersaus.

Anne sa for siden:

Ja, du kan spise hval....nammmmm. Jeg liker også hval. Tidligere lagde jeg mye lapskaus av hval. Nå blir det uten poteter, men sammeprinsipp. Og jevner med linser :D

Kristian sa for siden:

Selvfølgelig kan du spise hvalkjøtt, hvalen er ett pattedyr og da er den like god som annet viltkjøtt:)

Hvalspekk er noe annet for det skal vist inneholde mye PCB:(

Huldr sa for siden:

Hvalkjøtt er det vel ikke noe stort marked for i USA vil jeg tro... :D Det er nok derfor det ikke står noe om det.

Kan ikke se noen grunn til at du ikke skal kunne spise hval jeg! Sunt kjøtt med mye sunne fettsyrer, er det ikke det da? Spis med god samvittighet!

Solferino sa for siden:

Nei hvalkjøtt er vel ikke helt det store i USA jeg tenkte ikke over det:p . Hadde selv litt problemer med å spise hval til å begynne med men det er jo så godt:o . Ellers har jeg ikke tenkt på å ha den i lapskaus men der er hval sikert nydelig og det vil jeg prøver når jeg er ferdig med fase1, her (på vestlandet) selger de deilig korv av hval den er røykt og er nesten like god som Vossakorv. Men nå blir det uten poteter til da:D tror jeg venter med sånne ting som jeg bare må ha poteter til (korv, fårikål. pinnekjøtt) også heller erstatte det med linser seinere.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.