Leste på et annet forum at man kan spise ubegrenset av disse store posene med IFA da det var mindre enn 0,5 KH pr 100 gram.. Stemmer dette, eller er det noen sukkerting i dem som man ikke skal få i seg når man er på ketolysekuren?
Noen søtningsmidler gjøres om til til glokose i kroppen, bla annet det som finnes i sukkerfri tyggis! Det er veldig uheldig på denne dietten. Mange drops har det samme problemet.
Det er helt sant:) Jeg som egentlig har alltid spist litt sukker hver dag, har nå klart meg uten i seks dager!! Og egentlig har jeg ikke noe spes lyst på sukker heller... Og det er en god følelse det!!:D
Var litt redd i begynnelsen når jeg begynte på kuren, for jeg var sulten og hadde veldig lyst på sukker... Men nå etter seks dager, kjenner jeg at sulten ikke preger meg lenger og sukker tenker jeg ikke engang på.. Deilig!! Får håpe vekta er enig med meg i hvor genial denne kuren er... :p
Vet du hvilke søtningsmidler dette er snakk om?? Kan være greit å vite så man kan unngå akkurat disse...:)
Eller står det kanskje noe om dette i boka?? leite
Xylitol er iallefall en av disse en skal holde seg unna.....tror Sorbitol også er en av de "farlige".
Maltiol er ok -men mange får vondt i magen etter å ha spist (mye) Maltiol....
sukkerfritt har en del drops og godterier som utgjør 0 i karbo når man trekker fra sukkeralkoholene :D Kjempefint for oss som liker litt søtt iblant... Spiste litt mørk sjokolade derifra i dag, og det var riktig hærlig å få smake sjokoladesmaken igjen :p
De finnes overalt, men jeg er ikke sikker på Kiwi. Men jeg vil komme med en advarsel basert på min egen erfaring. Jeg gikk ukesvis uten å ha noe som helst søtsug. Så kjøpte jeg store IFA for ånden. Det var rene narkotikaen. Søtsuget kom tilbake som et godstog :p
Så nå har jeg vent meg av med det igjen, og kommer heller ikke til å røre noen av de andre "lovlige" produktene som forumet er fullt av. Søtsuget er igjen bare et fjernt minne. Og den befrielsen er verdt en liter SB12 eller så i uka :p
Er det noen som vet om det finnes store IFA med salt lakris smak?
Eller er det noen andre typer vi kan spise som smaker salt lakris?
Håper noen kan svare meg på dette ..
Jeg må også holde meg unna søtningsstoffene, ellers tror kroppen den får sukker igjen, og jeg ender med å gå rundt å fyse på søtt hele tiden. Akkurat det orker jeg ikke, for da ender jeg med å sprekke tilslutt.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.