Jeg har nå gått ned 10 kg på lavkarbo, og har så smått begynt å tenke på vedlikehold, skal ned ca 5 kg til men synest det er greit å så smått øke karbo mengden. Har derfor begynt å spise knekkebrød og går ned likevel, så er veldig happy. :) Men det jeg lurer på er hvor mye karber er det fornufig å ligge på, når en skal finne det nivået som en kan leve med? 20 karber resten av livet er jo ikke målet, og da vil jeg jo også bare fortsette å gå ned. Så hva skal man ligge på etter at man har funnet trivsels vekta? Og hvor mye fett og protein??
Atkinstrappa innebærer vel 5karbser ekstra hver uke, til du stabiliserer vekta. Ditt stabile nivå vi ligge en plass mellom 50 og 150. Det er best beskrevet i Atkins 2002, den på engelsk.
Mange på Ketolyse går over til Lindberg-kost når de nærmer seg eller har nådd målet. Det er ikke et eksakt mål på antall karber, men mer sammensetning som gjelder.
Selv om du ligger på et ketogent nivå så vil kroppen din stabilisere seg på en ideell vekt. Du blir ikke undervektig på lavkarbo, så lenge du følger prinsippene riktig, og spiser deg mett til hvert måltid.
Hm, det visste jeg ikke! :) Men har nok sikkert ikke skjønt alt heller da, men uansett synes jeg det er greit å ligge litt høyere på karber og litt lavere på fett da, så får satse på jeg finner den perfekte balanse. :)
Ja :D Men takk gud for dette forumet sier bare jeg, hadde aldri klart det uten tror jeg, så mange kreative og flinke folk, har laga så utrolig mye god mat etter oppskrifter her inne! :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.