hegepege sa for siden:
Hei!:)
Jeg har noen kilo for mye som jeg ønsker å kvitte meg med, og tenkte jeg skulle forsøke på en litt "lindberg" light / lavkarbo kosthold. Spiser egentlig ganske sunt i utgangspunktet, og prøver å trene 2 (noen ganger 3) ganger i uka. Har sett litt rundt på siden, og lest mange gode innlegg, men sliter forsatt litt med å finne ut hva jeg kan spise og ikke, så lurte på noen tips?
Er en veldig frokostperson - er omtrent sulten når jeg våkner, og trenger frokost for å fungere. Er veldig glad i brød til frokost, men har i en stund gått over til å spise Helseklibrød, knekkebrød og rugbrød. Er dette greit? Ser at det er veldig mye egg som går igjen i hva dere spiser her, men er ikke så kjempe fan av egg.. Begynt å spise litt mer av det, men er ganske begrenset hvor mye jeg orker å spise av det (blir litt kvalm).
Så at noen mente at karbomåltid burde inntas tidlig på dagen, mens andre mente det burde spises sent. Hva er riktig?
Jeg er også student, og har dermed ikke kjempeflust med penger. Er ikke alltid det er like greit å få spist "riktig", f.eks. når jeg er på jobb fra 17.30 til kanskje 3-4 på natta.. Det hender vel også at det blir noen fester her og der:p
Er det sånn at man må spise en del fett med hensyn til kroppens forbrenning? Jeg har vel hatt et ganske tradisjonelt "sunt kosthold", med ganske lite fett (med unntak av oljer og fete fisker), og er ikke vant med å ha fløte og rømme osv i maten..
Ble veldig langt dette her da..:o Men håper noen orker å lese gjennom hele innlegget, og ikke minst svarer! :D