Vil nå for første gang prøve en diett, dr lindbergs. Jeg har boken hans(med oppskrifter i)
Jeg er svært lite fantasifull:( i matveien å trenger litt tips.
kan noen komme med noen frokost tips og middags tips? og hva som er lett å ta med seg på skolen til lunsj og mellommålltid...
Må man like cottage cheese for å ta dietten? :rolleyes:
Hei!
Til frokost så spiser jeg enten omelett av 2 egg, sopp, paprika og skinke + en liten salat ved siden eller
3 ss cc, 1/2 grønn eple, 10 hakkede mandler og kanel, kjempegodt:)
Mellommåltid blir alltid en youplait 0,1 eller dobbel 0% og noen mandler, eller frukt + mandler.
Middag blir alltid fisk eller kylling med masse grønnsaker. Etter jeg var på ketolyse sliter jeg med å spise ris eller poteter, spiser et knekkebrødmåltid pr dag som c måltid, spiser aldri potet eller ris...
Man må ikke like cc for å ta "dietten"..Fedon er ikke en diett med en livstil:) Spis havregrøt, fiberrik, egg for eksempel...
Jeg er veldig rutine menneske å spiser stort sett det samme til frokost og lunsj hver dag, men jeg synes det er lettest med 2 fiberrik/rugknekkebrød med makrell i tomat til lunsj.. Lykke til,se på oppskrifts tråden så finner du masse godt:)
Hei.
Jeg er også ny.
Synes det var en veldig bra "oppskrift" på en dag.
men på frokosten, hva med fettet som skal være der?
Og er det greit med rugknekkebrød?
Å hva er fiberrik?
Ble masse spørsmål her nå.. Håper du har tid til å svare :)
Vet du å forresten hva Lindberg sier til Lettprodukter?
Da jeg gikk på lindberg spiste jeg stort sett 1 stk yoplait youghurt 0,1 med 1 neve lindbergmusli til frokost. Noen ganger 3-4 rugsprø med lett gulost.
Men husk at de frokostene bruker opp c-måltidskvoten for resten av dagen... :rolleyes:
Til lunsj ble det som regel salat, med kylling, eller egg og reker, tunfisk, ost+skinke eller noe sånt. Noen ganger med bønner eller kikerter i. Eller så ble det omelett av 2 egg, med bacon, eller pølsebiter, skinke e.l og ost på toppen. Dressing på salaten lagde jeg av youghurt med diverse krydder, eller 1 ss hamburgerdressing blandet oppi.
Fettet på frokosten i omeletten er olivenolje til å steke i, og olje i salaten. Det er jo fett i eggeplommen og.(selv om det ikke er så gunstig)
Fettet i den frokosten med cottage cheese er i mandlene, masse bra fett.
Rugknekkebrød er bra, har hørt pumpernikelbrød er bra på fedon og.
Fiberrik er et slags knekkebrød, finnes i alle daglivare butikker. Du kan kjøpe med solsikke og tranebær.
Du skal velge lett produkter framfor produkter som helmelk, fløte osv.. Synes kesam er en bra erstatning for rømme.
På lindbergs skal det vel ikke være fett til alle måltider? Det er meget begrenset hvor mye fett som er i kosten i forhold til f.eks Ketolyse.
Han sier jatakk :D Så lenge fettet ikke er erstattet av karber. F.eks er Ekte Majones bedre enn lett fordi lettmajonmesen inneholder mer sukker. (Det beste er selvførlgelig å lage sjøl).
Men f.eks youghurt skal man velge yoplait 0,1 (ikke tine lett, den er det sukker i), og mager kesam fremfor rømme.
Nja, når du følger Fedon kan du spise noe av det i små mengder. Men ikke på ketolyse. :nei: Det er som regel minst 6g karb. pr 100g, og da forsvinner karborasjonen fort + at det er de "dårlige" karbohydratene fra potetmel, maizenna, og eller hvetemel.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.