< Tilbake til oversikten

Søtstoff i Pepsi light, noen som vet? (kjøpes i Sverige)

smil! sa for siden:

Jeg savner så veldig pepsi light jeg!! ( og ikke pepsi max)
og det har de jo i sverige, men er det noen som vet hva den er søtet med? den smaker ikke så søtt som pepsi max gjør..

så tenkte det gikk an kjøpe med seg det når man er over grensa..

Areola sa for siden:

På wikipedia står det:
Pepsi Light (ikke tilgjengelig i Norge) - Pepsi uten sukker
Pepsi Max - Pepsi uten sukker, men med mer koffein.

(no.wikipedia.org/wiki/Pepsi)

Så da skulle i den være noe værre en max'en.. (men jeg ville alikvel sjekke innholdfortegnelsen før jeg kjøpte..)

nellie sa for siden:

den er nok søtet med aspartam den også:)
Føler stortsett all lightbrus er det.

sma sa for siden:

Hva med å prøve cola light da? Den er søtet med suclarose, og er ikke i nærheten så søt som pepsi max'en (syns jeg i alle fall). :)

Jeg bor i Sverige og har faktisk aldri hørt om pepsi light...

smil! sa for siden:

hehe.. joda det finnes pepsi light!! har kjøpt det mange ganger!! fantes en gang en som var med sitron også.. (men slettes ikke god!!)

tror jeg bare må sjekke neste gang jeg er i sverige jeg! blir vel ikke så lenge til, for fryseren tømmes fort for kjøtt når man går på denne kuren!

Megvel sa for siden:

Pepsi light kjenner jeg fra utlandet, ja!

Fungirl sa for siden:

Cola light er ikke lengre søtet med sucralose, de har gått tilbake til aspartam pga at det var da kundene synes den smakte best vistnok :(

sma sa for siden:

Hva?? Dette har jeg ikke fått med meg. Når skjedde dette? Holder butikkene bare på å selge ut lagrene sine da?

Fungirl sa for siden:

Ja de skal vist selge ut det de har, kundene likte ikke smaken så derfor aspartam i alle produktene til cola.
Tror det er en tråd her inne akkurat dette. Skyt meg ei hvis eg bommer helt nå :)

nøtta sa for siden:

så det er mer koffein i pepsi max enn pepsi light hm.... interessant da er det sikkert mer enn i cola light også da. Kanskje det er derfor man blir så sykt avhengig.

dynamitt sa for siden:

Veldig mange leskedrikker søtet med kunstige søtstoffer inneholder en blanding av aspartam og acesulfam K, fordi den ene skal utligne den andres dårlige smak osv.

Mitt råd er å la være å innta mat og drikke med slike kjemiske søtstoffer. Det er rett og slett ikke bra. Det finnes uttallige rapporter om negative reaksjoner etter inntak av søtstoffene. Fra aspartam kommer det metanol i kroppen, og sucralose er et organoklorid (samme gift-gruppe som DDT og andre insektsmidler og løsemidler)

Veggpryd sa for siden:

Å fytti grisen! Yuk! :wacko:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.