Jeg savner så veldig pepsi light jeg!! ( og ikke pepsi max)
og det har de jo i sverige, men er det noen som vet hva den er søtet med? den smaker ikke så søtt som pepsi max gjør..
så tenkte det gikk an kjøpe med seg det når man er over grensa..
Ja de skal vist selge ut det de har, kundene likte ikke smaken så derfor aspartam i alle produktene til cola.
Tror det er en tråd her inne akkurat dette. Skyt meg ei hvis eg bommer helt nå :)
så det er mer koffein i pepsi max enn pepsi light hm.... interessant da er det sikkert mer enn i cola light også da. Kanskje det er derfor man blir så sykt avhengig.
Veldig mange leskedrikker søtet med kunstige søtstoffer inneholder en blanding av aspartam og acesulfam K, fordi den ene skal utligne den andres dårlige smak osv.
Mitt råd er å la være å innta mat og drikke med slike kjemiske søtstoffer. Det er rett og slett ikke bra. Det finnes uttallige rapporter om negative reaksjoner etter inntak av søtstoffene. Fra aspartam kommer det metanol i kroppen, og sucralose er et organoklorid (samme gift-gruppe som DDT og andre insektsmidler og løsemidler)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.