Skal det ikke i utgangspunktet være det samme? Har prøvd flere ganger med de "ikke-ketolysiske" helt vanlige ketostix du får kjøpt på apoteket, men aldri fått utslag på de. De jeg kjøper på ketolyse.no får jeg utslag på...noen som har opplevd det samme?
Er apoteksticksene du har prøvd fra samme pakke? Da kan det kanskje være at de er gamle eller har stått for fuktig slik at de ikke gir utslag. Prøv i så fall å kjøp en ny pakke på apoteket, og se om du får utslag da :) Jeg har bare prøvd ketosesticks fra apoteket og får utslag på dem.
Høres merkelig ut. Jeg har kun brukt de fra apoteket, så har ingen sammenligningsgrunnlag. Men kjenner noen som har ketolyse ketostix, tror jeg skal ta en stikkprøve med dem.
Gi gjerne tilbakemelding når du prøver med sticks fra ny boks!
Jeg har prøvd begge typer, og får utslag på begge,
kjøpte ny boks på apotek, før de fra ketolyse.no var tomt.
Eneste jeg kan si, er at ketolyse sine slår ut med en gang,
og de fra apotek kan bruke litt tid.. ikke mange minutt, men om du er
utålmodig, og kaster etter 7 sekund liksom...
kan være enkelt at det er en feil på noen av dem.. :klem:
Du er nok i ketose, så lenge den ene slår ut!
Hei
Det er to ting som spiller inn (forutsatt at begge typer stix er i orden)
det ene er vhor lang tid det går fra man dypper stixen til den skal leses av, det andre er CUT OFF altså grensen for hvor mye ketoner det skal være til stede før det blir utslag.
Vennlig hilsen
Torkil :)
Dette var godt å lese...
Jeg har bare fått svakt-svakt utslag på de jeg har kjøpt på apoteket. Vet noen hvor lenge de kan stå på badet?
6 mnd/12 mnd? Må innrømme at mine har stått en stund...
Bra at det bare ikke er meg som ikke får/svakt utslag på stixene.
Jeg har både fra apoteket og de som tilhører ketolysekuren.
Får utslag på begge..
Tror at åpnet forpakning kan stå 6 mnd så lenge de ikke får fukt på seg, men kan det være at de ikke funker om man har det veldig varmt på badet?
Jeg mener jeg leste noe om tempratur når jeg leste om dem..
Men uansett om du har kraftig eller lite utslag så er utslag utslag og du er i ketose :-D
Ser ut til at de som heter Ketostix (apoteket, kr. 59) gir svakere utslag på samme tidspunkt enn de som heter KetoDiabur (apoteket, kr. 94). Pakningsvedleggene sier at Ketostix skal leses av etter 15 sekunder, Ketodiabur etter 1 min. Begge gir rosa/lilla resultat, men KetoDiabur gir mørkere utslag på samme prøve. Har vent meg til at Ketostix gir litt svakere utslag. De er jo billigere :)
"Kupper" en tråd her - i stedet for å lage en ny.....
Jeg opplevde noe rart her i går når det gjelder Ketolysestix! Jeg har mensen og er ikke i form - trøtt og slapp....Var ikke i slaget til å styre med mat og greier så jeg tok en liten "ulovlig" vri og lagde meg minipizzaer med Toro pizzafyll siden de andre i familien skulle ha vanlig pizza. Hadde fyllet på Oopsier som jeg hadde i fryseren og toppet med ost.
Senere på kvelden tisset jeg på stixen - ingen utslag.
En time senere testet jeg igjen - da med stix fra en ny pakke - ingen utslag
Rett før leggetid testet jeg på nytt og da med utslag......! Merkelig....
Prompa og feis veldig så i går så det var tydelig mye karber i det pizzafyllet selv om jeg ikke spiste mye - ca 1/4 av pakken. Tror ikke jeg skulle dette ut av ketose på grunn av pizzafyllet - jeg hadde ikke spist noe særlig karbo hele dagen og på posen sto det 9 karbo.....
Ånden var på plass igjen i morgen - så alt virker ok....
Rart......
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.