Jeg skjønner ikke dette... Jeg begynte egentlig med litt sunnere kosthold i november - da veide jeg 110 og bestemte meg egentlig bare for å kutte alt med hvetegluten. I jula sprakk det litt, og jeg spiste endel brød. Veide meg på søndag til 107.1kg. Begynte ketolyse på mandag (tre dager siden), og har allerede gått ned 5 kg. Idag veide jeg det samme på kvelden (102kg) etter både middag og 2liter vann -- som jeg gjorde i morges før frokost. Det virker da alt for godt til å være sant??????? Er spent på å veie meg i morgen tidlig, når jeg har pustet ut endel vann.
Egentlig sier jeg til meg selv jeg ikke har begynt ennå, har ikke mottatt startpakken min ennå, så er ikke sikker på om jeg gjør ting riktig ennå. Har en anelse at jeg kanskje spiser for få karbohydrater. Er dette farlig i forhold til kuren?
Føler at jeg må plusse på endel ekstra for å nå 15g karbs. Det vanskeligste er å mentalt "veie" f.eks. salater. Har laget et excelark for å logge hvor mye jeg spiser, men blir som sagt blir veldig anslagsmessig. Vet vi betaler kr 53 per kg salat på jobb, og lunsjene har alle kostet rett under 20kr. Da forsyner jeg meg ganske grådig på kjøtt (varierer som regel mellom kylling, tunfisk, skinke), og har olivenolje og bittelitt basilikumeddik som dressing. Har telt 11g, 14g, 14g totalt per dag karbohydrater når jeg tar med kaffe. Egg teller jeg som 0,9g og en kopp kaffe (ca 2dl) - 1g. Jeg drikker ca 3.5-4 l vann hver dag.
I dag til middag hadde jeg f.eks. 500g kylling, 1.5dl creme fraiche og 1.5 matskje tandoripaste (21g/100). Anslo dette til ca 8g karbohydrater, er det omtrent riktig?
Er det "skadelig" for vektnedgangen å spise for lite karbohydrater? Vet jeg skal ligge et sted mellom 15-20g, men kan jeg ligge litt under dette og "safe" litt fram til jeg kan beregne salat og slikt litt bedre?
En bivirkning jeg har merket er at jeg tisser veldig mye. Det virker som vannet går rett gjennom. Er dette vanlig?
Har såvidt en liten hodepine nå, men den er veldig mild foreløpig... Har nesten aldri hodepine, så tror det godt kan skyldes kuren...
Kanskje litt mange og dårlig formulerte spørsmål, men setter pris på alle tilbakemeldinger! :)
Skal ikke begi meg inn på å si noe om maten..
men mer tissing og hodepine tyder på ketose :heia:
det er en kjent bivirkning, og man får en slik deilig ånde... først tørr or rar
i munnen, så kjenner du den gode følges vennen vår... :lol:
Å fy F.. Våkna akkurat av en INTENS leggkrampe - verste jeg noen gang har hatt... Spente så hardt til at jeg fikk øresus (seriøst!) og såvidt klarte å gå til vasken. Da jeg slo på vasken ble jeg skremt med en gang, pga øresusen og intens kvalme. Det hele var over på 2 min, øresusen er ikke helt ute ennå.
Vel verdt litt smerte. Føler virkelig at dietten er igang nå, tror jeg er i ketose nå, igrunnen ganske digg.
Først og fremst: Gratulerer med et flott resultat allerede! :heia:
rok sa:
Er det "skadelig" for vektnedgangen å spise for lite karbohydrater? Vet jeg skal ligge et sted mellom 15-20g, men kan jeg ligge litt under dette og "safe" litt fram til jeg kan beregne salat og slikt litt bedre?
Du "safe'r" mer om du ligger litt over 15 g enn under faktisk. Kroppen må ha litt karber for å fungere, og det er vel derfor det anbefales dette "magiske" 15-20g om dagen. ;)
Har selv hatt enkelte dager hvor jeg har vært under, og det er ikke skadelig - men i lengden bør man komme over 15 g for sikkerhets skyld.
Jeg er ikke så flink til å veie eller regne så mye på lenger (for jeg har vært igjennom noen omganger, og tror jeg liksom kan det ;)) - så jeg er ikke den rette til å hjelpe deg med det. Men tror ikke at du er på så helt ville veier.
Krampe i bena = ta magnesium om kvelden før du legger deg - da unngår du det problemet! Ser du ikke har fått startpakken din ennå, men magnesium er i hvert fall løsningen.
Lykke til videre! Kjempebra resultat så langt! :heia:
Om det funker, du føler deg bra når du tar magnesium og spiser godt med mat, så gjør du det nok rett!
Det er slettes ikke uvanlig at de med mye å ta av raser ned i begynnelsen. Jeg har sett 20 kg på 4 uker her, men DET er ekstremt. Det fortsetter også sjeldent slik, så husk at det er gjennomsnittsvekttapet ukentlig som teller. 0,5-1kg i gjennomsnitt, platåer inkludert, er et helt akseptabelt tempo ;)
:heia:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.