Tja.. hva skal man si? Skulle nesten ønske jeg ikke var så mye i solarium i tenårene, og derfor forbinder kokos med solkremer og "kosmetikk"..jeg får det liksom ikke helt til å stemme at jeg skal ha dette i munnen, jeg får mer en følelse av at jeg skulle smurt det på kroppen, og lagt meg til bruning :p
Lagde en liten kakaosmaksprøve med 1 ts cocosa i og..ja..GODT var det jo ikke...men sikkert bra med litt mer fett (må bare øve meg på å få opp mengden), føler ikke jeg får i meg nok.
Nje. Cocosa er dyrt og smaker elendig. Bruk smør istedenfor, hvis du liker det. Ellers kan du prøve å skaffe raffinert kokosolje, som er veldig billig og uten smak.
Du kan lage ganske god kakao med bittelitt smør, kokosmelk/fløte o. s. v. Jeg gjør det ganske ofte.
Det finnes 2 typer cocosa!
Den grønne Extra Virgin smaker kokos, den andre(brun?) ingenting og kan brukes i all matlaging!
Den grønne smaker Bounty- sjokolade, syns jeg.
Noen her lager cocosa- sjokolade med smeltet sukkerfir sjokolade og smeltet cocosa. Blir digg når det stivner!:D
Jeg prøvde å lage cocosasjokolade i går men den var ikke noe god. :eek:
Kan det ha med å gjøre at jeg brukte Premium sjokolade?
Jeg hadde i litt vaniljedråper og en teskje kunstig sukker, pluss at jeg strødde på litt kokos på toppen.
'Coconut Body Butter' fra Body Shop og Hawaiian Tropics 'Coconut Oil SPF Zero'...det var tider, det...jeg øyner et nytt bruksområde for cocosa :rodme:.
Smakte det for første gang i dag. Likte det jeg:)
Hadde det sammen med kakao, 1/2 kopp med varmt vann og 1/2 kopp med kokosmelk, 1 ts cocosa vanlijeessens og søtdningsmiddel. Frokost!
Prøvde igjen i dag, å ta den bar på skje. Blir litt som å ta tran..hehe.. Men det gikk jo det. Tar en skje til i kveld. Må vel bare vende seg til det ;)
Kokos er jo så godt! Bounty var en av favorittene mine før LCHF.
Jeg pleier å blande den grønne Cocosa'n med litt 86% Premium, og har det oppi konfektformer (små muffinsformer). Hakker litt nøtter og har oppi også. Mye bedre enn Firkløver og Bounty! :D
Og madammen kan smøre seg med cocosa i stedet. Prøv det uprøvde, sier jeg!:p ...men hvis dette viser seg å være ungdomskilden, og dere deretter kan velte dere slanke og rynkefri i rikdom, vil jeg ha prosenter i patenten!!!:D
Har Cocosaglasset stående på jobb, er en grei temperaturmåler for kontoret mitt...noen dager er det stivnet og noen dager nesten flytende. Så har vel ca 23'C på kontoret mitt jeg da.
Kokosmasse blandet med cocosa og splenda/natreen og trukket med Anton Berg sukkerfri sjokolade må da være nesten Bounty?
Dere som spiser Cocosa - har dere opplevd å få vondt i magen hvis dere spiser litt mye på en gang?
Jeg tar MCT-oljen - men må passe meg litt. Får fryktelig vondt i magen hvis jeg prøver meg på litt for mye.....
Men ville gjerne fått i meg mer fett.....muligens det går an å kombinere disse oljene uten å få magevondt? Noen som har erfaring?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.