< Tilbake til oversikten

Hvor mørk på vedvarende??

#1

deeluxe sa for siden:

Hvor mørk bør keto stixa være når man er på vedvarende vekt tap??


#2

HP sa for siden:

Mørk...

Du skal øke karbene med 5 i uken... så lenge du tar av er det greit.


#3

nalana sa for siden:

...det si? Må de være på 16, eller holder det med 8?

Nalana


#4

HP sa for siden:

Etterhvert som kosten blir en vane, blir nok ketostixene brukt sjeldnere...

Jeg bruker ikke ketostix med mmol... Jeg har en inndeling +, ++, +++ Så det vil vel bety at en vil ligge på den mørkeste 3.delen av skalaen...

Viktige er å holde seg til en økning på maks 5g i uken, og unngå mat som bringer tilbake gamle plager... :)


#5

Nille sa for siden:

Jeg legger merke til at dere er veldig opphengt i Ketostix farge i dette forumet. Det er forståelig at man streber etter mørkest mulig farge, - og høyest mulig fettforbrenning.... det er jo derfor vi driver med dette her !! I følge Atkins er ketostix et hjelpemiddel til å se om du er i ketose eller ikke, det er mange andre faktorer enn mat som spiller inn om fargen er lys eller mørk. Hovedsaken at man ER i ketose. Siden fargen forteller om konsentrasjonen av ketoner i urinen, vil mørk farge også komme frem om man har drukket for lite vann. Jeg har f.eks. middels til mørk farge hele tiden. Uansett når på døgnet og har hatt det siden dag 1. Jeg HAR også stått stille i 8 uker, uten et eneste gram vekttap eller cm tap, men jeg var i ketose ! Forklar det den som kan. Atkins support kunne ikke gi meg et entydig svar, men de sa som ovenfor, graden av ketose har vist seg å ikke bety allverden, da det kan variere enormt fra person til person. Noen har så vidt rosa og kiloene renner av, - andre har helt mørk, og står bom stille.

Hva jeg mener å si er at ikke fortvil om fargen varierer og at den ikke er helt mørk hele tiden. Vær på vakt mot helt lyst, men om den ligger et sted mellom 4 og 8 bør man ta det med ro - det er helt OK !!


#6

Nille sa for siden:

Dette er sakset fra [url]www.atkins.com[/url] . Jeg skal oversette det senere, men her er den engelske:

What shade of purple should my lipolysis testing strips be? Will they show different levels at different times of day?

Because every person's metabolism is different, the sticks turn different shades of purple or pink for different people. And, yes, results vary depending upon the time of the day, whether or not you exercise and what you last ate. It doesn’t matter whether your strips turn a dark or light color. Some people never even get into ketosis, but still lose weight easily. So don’t worry about the exact level of ketosis shown on your test strips; what is more important is how your clothes are fitting, what the scale says and how you feel.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.