< Tilbake til oversikten

Cocosakakao

Lilly sa for siden:

Hva er det?

Kitt sa for siden:

Kakao laget med fløte, bakekakao og cocosa?

Cocosa er kokosfett man får kjøpt i helskostbutikker. Smaker osm Bounty- sjokoladen.

smil! sa for siden:

hvor mye karber blir det sånn ca i en kopp?? smaker den noe i nærheten av vanlig kakao`? hvor mye cocosa tar du oppi??

Kitt sa for siden:

Har aldri laget det selv, så jeg aner ikke hvor mange karber det blir. Er jo litt i fløte og kakao, men blir ikke mengder.

Tror man bruker ca en ts cocosa.

Susse sa for siden:

Det høres jo unektelig fantastisk godt ut, men blir jo fort litt voldsomt med fløte om en skal ha en hel kopp ?

Kitt sa for siden:

Blande 50/50 med vann?

Gerd sa for siden:

Viss man blander 1 del fløte og 2 deler vann, får man en lignende skummamelk-konsistens :ja:

Kitt sa for siden:

Der var du, ja!:p
Syns å huske at det var hos deg jeg hadde lest om denne kakaoen!:)

Gerd sa for siden:

Jeg har laget kakao med den fordelingen ja.. :D Men uten cocosaen... blæh Den klarer jeg ikke.....

Kitt sa for siden:

Men det gjør jeg!:D
Kakao til frokost i morgen!:sikle:

Lilly sa for siden:

:hm: Det hørtes ikke dumt ut med litt kakao, men bruker dere søtning oppi? Ellers blir den vel veldig bitter?

Susse sa for siden:

Jeg laget i dag med light kokosmelk 1kg pr .100gr, 1 ts. bakekakao, 1 ss cocosa, 1 ss sterk kaffe, litt søtstoff. Nydelig !

Minni1 sa for siden:

Denne skal jeg ha på lur når sjoko/søt suget kommer. :D

Må kjøpe meg litt cocosa også, så får jeg prøvd både med og uten.

savannah sa for siden:

Hei!
Jeg har blandet en ss cocosa med 3 ts Options kakao. Blir sånn omlag 4 karbs på en stor kopp,men smaker nydelig og alt for å få nok fett.... for det er neimen ikke så lett!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.