< Tilbake til oversikten

Baconcrisp

anastazia sa for siden:

Jeg har akkurat startet ketolysekuren, men sliter litt med hva jeg skal spise til kvelds. Er ikke veldig gla i ren ost, så oste-kveldsmaten som er anbefalt frister ikke. Jeg er derimot fryktelig glad i baconcrisp med litt rømmedressing. Men som ex-greteroeder, lurer jeg selvfølgelig på om det kan bli for mye å spise bacon crisp hver dag??? Håper ikke dere syns dette var et fryktelig dumt spørsmål.. :p

magdalena sa for siden:

Hver dag anbefaler jeg ikke,kommer til og bli temmelig lei det til slutt da:o
Og husk at bacon crisp er veldig salt og vann bindes til kroppen. Hva med og variere med grønnsaker(agurk og stangselleri f.eks) dyppet i rømmedressing til variasjon?

Gerd sa for siden:

Du kan spse bacongull og baconsvor. Det inneholder minimalt med karber. Men vær obs, det er mye salt i det, og salt binder vannet i kroppen. :)

Hva med eggerøre og røkelaks?
Stangselleri og agurk med dip?

Areola sa for siden:

Det kan godt hende at du ikke trenger noe kvelds i det hele tatt, matlysten går ofte ned så lenge du spiser nok fett :) Du skal spise når du er sulten!

anastazia sa for siden:

Aha.. jeg visste ikke at man måtte være obs ang saltet? I ketolysekur-boka, står det at man må spise LO-salt for å få ekstra salt, siden man mister mye spesielt i starten.

Men det er sant, viktig å variere!! Er veldig glad i brokkoli og gulrot med dip. Dessverre blir det fort karbohydrater av det. Ser ut som det blir agurk i kveld! ;) Takk for tipset! :D

anastazia sa for siden:

Ja, jeg gleder meg til jeg ikke kjenner sult lenger. Nå er jeg konstant sulten, og tenker nesten bare mat. Det gjorde jeg ikke da jeg var godtroholiker, men da spiste jeg ikke mye sunn mat.. haha Magen føles tom ut, selv etter måltid. Men så har jeg vært vant til å spise store mengder sukker..

magdalena sa for siden:

Brokkoli kan du jo fortsette med:) Og andre grønnsaker som vokser over jorda. Det er sant at man i begynnelsen bør få i seg en del salt,seltin eller Lo-salt og f.eks farris. Men når de gjelder en evnt manglende vektnedgang,kan det altså skyldes vann som er bundet i kroppen. Men dette slipper jo taket til slutt da.

screwball sa for siden:

Mer fett = mye større metthetsfølelse. Iallefall gjelder det meg.

Skippy sa for siden:

Hos meg går det noen dager så forsvinner sulten, så jeg gjør det så enkelt at jeg spiser mer når jeg starter kuren. Solide biffer med smeltet ost, egg og bacon til frokost, grønnsaker med mye smeltet smør osv. Nyt maten. Ikkeno å bekymre seg for.

anastazia sa for siden:

Takk for alle gode svar! :)

Nicpins sa for siden:

Jeg spiser ofte en ekstra middag til kvelds jeg :o
Biffsnadder med smørstekt sjampinjong og bearnaisesaus klokka ti om kvelden, liksom. Mmm. Har uansett gått ned 40 kilo. Kan'ke være skadelig da. :D

Men jeg har ofte spist baconcrisp med bearnaisesaus til kvelds også. Godt det. Dess mere fett dess større metthetsfølelse ja. Hvis du er sulten hele tiden så kan det være at du spiser for mager mat.

Bjørg sa for siden:

Baconcrisp har jeg ikke spist på flere år så det skal bli spennende om jeg liker det. Jeg er en CHIPSDIGGER, elsker chips. Håper dette kan erstatte det.

HenriettKK sa for siden:

Jeg og er en chipselsker, og den baconcrispen går til NØD.

Bjørg sa for siden:

Spiser du ennå litt vanlig chips? Isåfall hvilken?
Vurderer å avogtil kjøpe disse småposene, slik det ikke blir så mye. En stoor pose går fort ned.:flau:

Jabba sa for siden:

Jeg også elsker chips!!! Sørlandschips er THE BEST !!! Men jeg spiser det ikke....klarer meg egentlig greit med bacon krisp. Så lenge jeg har dette som alternativ når de andre spiser chips så klarer jeg å motstå fristelsen. Det samme gjelder for sjokolade - de andre gumler i seg Melkesjokolade og Stratos - jeg har Anton Berg.
Det hadde vært adskillig værre hvis jeg ikke kunne spise noe av dette i det hele tatt - da tror jeg at jeg hadde sprukket ganske fort....
Men chips er sykt godt ja....

Mercudia sa for siden:

Har man virkelig lov å spise Anthon Berg?????? :eek:
i ferd med å besvime :p

Jabba sa for siden:

Ja - Anthon Berg SUKKERFRI sjokolade kan du spise litt av.....

Jabba sa for siden:

Forøvrig liker jeg bedre smaken på Kims Fullers Bacon Krisp enn Maaruds Bacon Gull....

screwball sa for siden:

Europris her i Tromsø har bacongull med 0g karbo ti 19,90,- og de er faktisk meget gode! På Europris en annen plass hadde dog et annet, og det var PYTON! Så man må kanskje prøve seg frem.

Hater det beinharde i Maarud sitt...redd for tennene...

Veggpryd sa for siden:

Det liker jeg og. Hvis det er den gullposen, du mener da... Den svarte posen man får på Rema liker jeg dårligst, men det er nesten bare når jeg handler der at jeg får lyst på bacongull og rømmedip.... :rolleyes:

magdalena sa for siden:

Har dere prøvd og lage ostechips til snacks? Da kan dere krydre den slik dere liker den selv.:) Veldig god,og jeg savner ikke chips mer.

Veggpryd sa for siden:

Har ikke prøvd det enda - og grunnen er vel at jeg aldri helt vet hva jeg skal krydre det med. Tandori-krydderet er jeg skikkelig lei, og da har jeg ikke annet enn salt & pepper.... :D Tar gjerne imot krydderforslag. :)

Gerd sa for siden:

Paprikakrydder, salt og pepper, enten bare salt eller bare pepper. Chilikrydder.... :sikle:
Eller uten krydder er også godt, det bruker jeg til taco og som "brød" til supper og gryteretter :)

magdalena sa for siden:

Synes også de smaker godt uten krydder,bruker i blant pepper,hvitløkspulver, eller grillkrydder det er også godt!Usikker på KH i grillkrydder,men uansett går det svært lite av den.

Pondus31 sa for siden:

hvordan er det å oppbevare disse? Kan en lage for flere dager og beholde de i typisk kakeboks eller noe? Jeg lagde disse i går, og jeg syns det var en fin snacks med så å si null karbohydrat.
Brukte chili, pasta og pommesfrites krydder... Alle typene var gode ;)

MoaMoa sa for siden:

Synes det er god smak på Baconcrisp jeg, men er jo så harde mange av de. Noen som har et merke å anbefale som er sprø uten å risikere store tannlegeregninger?

Jabba sa for siden:

Prøv Kims Fullers Bakon Krisp - den er min favoritt...

Tariana sa for siden:

På europris selger dem et veldig godt baconcrisp. Det er stor pose og de er veldig porøse og ikke fullt så saltet som bacongull.

screwball sa for siden:

Også deilig av og til å lage seg dip av seterrømme, hvitløkspulver, vegeta, paprikapulver og chili. Snadder avveksling til bacongullet, og sørger for at man får i seg noe mer fett...

Veggpryd sa for siden:

I dag skal jeg lage Oste Chips. Takk for tips til krydder! Paprikapulver har jeg jo i skapet - og litt salt og pepper er jo godt det. :)

Jente 1980 sa for siden:

Takk for Europris tipset Screwball:-) Har kjørt helt til Eide handel for å få tak i bacon crisp med null karbo i... Nå slipper jeg det;-)

Hvor får man tak i denne Anton Berg sjokoladen???????? Mener å ha lest at den er gått ut av prod? Synes coletta sin er god 13 karber per 100g... Da kan man spise noen ruter ved "behov"...

Elmira86 sa for siden:

Jeg har og spurt om det tidligere, fikk til svar at den var utgått. så tenkte jeg kunne viderebringe det svaret:)

JenJen sa for siden:

Jente 1980, du trenger ikke dra helt til Eide for å få tak i sånt altså :) Ica (Euroshopper) har en variant som jeg liker veldig godt, og den koster 18 kr. Kims Fullers (som er favoritten, men den passer ikke til mitt studentbudsjett) får du tak i på Obs! eller Prix (i allefall på Stakkevollan).
Anthon Berg hadde de på Rema for en stund siden, men jeg vet ikke om den er borte nå.

Elmira86 sa for siden:

Jeg fant anthon berg sjokoladen på rema, og hamstret inn litt! Skynd deg før de slutter å selge den;)

Ivory sa for siden:

Hvis jeg bare må ha noe å putte i munnen på kvelden så tar jeg ofte en neve med mandler. Da kan jeg sitte og plukke og spise. Noen ganger blir det litt sukkerfri sjokolade også, eller IFA pastiller, eller kongen av Danmark sukkertøy (sukkerfritt så klart)... Men tygger jeg tyggegummi, så spiser jeg mindre av slike ting. Jeg liker heller ikke det harde i bacongull fra Maarud. Må prøve det fra Kims. Takk for tips:)

Prada sa for siden:

har ett lite spørsmål til den dippen dere snakker om jeg:)

Må man bruke seterrømme eller kan man bruke vanlig rømme? og hva har man oppi for å få den god til grønnsaker?
:):):):):)

Carisma sa for siden:

Seterrømme er vanlig rømme :ja: Det andre heter lettrømme, og lett-produkter er ikke lavkarbomat... :D

Elmira86 sa for siden:

Er det noen som vet noe om disse bacon crispene som selges i kinokiosker? Er de også lavkarbo? Tenkt meg på kino i kveld:)

Yonah sa for siden:

Du må spørre de;) Det selges jo ikke samme merke på alle steder vet du;)

Carisma sa for siden:

Hvis det er de som ser ut som baconcrips, og står sammen med popcornet, så er det absolutt ikke baconcrisp. Bare fake, laget av mais.

Jente 1980 sa for siden:

Her i Tromsø??? Hvilken Rema 1000 butikk???? På Pyramiden har dem bare "Sukkerfritt", og den er IKKE god!!! Men tips for de som vil ha god sjokolade så selger de Cavalier mørk og lys sjokolade på Life helsekost på Pyramiden. 0,8g karbs per 4 ruter;)

Jente 1980 sa for siden:

0,8 carbs på den mørke vel og merke!:D Er belgisk sjokolade og nam nam... Kjenner ikke at det ikke er sukker i den i det hele tatt.

Jente 1980 sa for siden:

Oki, tusen takk for tips! Har funnet ut at dem har det beste baconkrispet på Eurospar i Tromsdalen nå! Veldig fornøyd med det da;-))) Kims sitt Bakon krisp! Yummi! Men Euroshopper sitt har jeg ikke prøvd, skal kjøpes en dag!
Hvilken Rema hadde Anton Berg?? Digger mørk sjokolade jeg da... :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.