På min andre start på ketolyse lurer jeg på om jeg skal investere i litt stæsj fra lavkarbopikene, bl.a mama lupes lefser og kanskje noen dressinger og godis til lørdagene, er det noen som har gode/dårlige erfaringer med hvilket som helst produkt fra lavkarbo? Tenkte å kjøpe en del derfra, siden jeg er "vegeterianer" og dermed ikke har så variert kost er det litt kos å kunne variere med litt dressing her og litt skumgummigodis på lørdag f.eks? :)
Jeg har bare gode erfaringer med lavkarbopikene.no, og har bestilt masse derfra. :) Syns det er fint at det finnes en norsk nettbutikk som har det jeg trenger. Elsker tortillasene fra Mama Lupe's! :D
Ja, de hadde nok ikke regnet med DEN responsen. :knegg: Men de bestiller nok mye mer denne gangen. Jeg må snart ta en ny bestilling selv. Må vente til de får dem inn igjen.
oi hihi bra at jeg bestilte dem da. Jeg har bestilt:
Thousand Island dressing, fruit bite eple og kanel, sukkerfrie tropiske frukter (godis), mørk sukkerfri sjokolade (godis), sukrin, bringebærgele, sjokoladesirup, mama lupes, kjeks- pizza- og soft knecks.
Jeg må bare ha litt godis til lørdagene, så jeg ikke sprekker, vet med sikkerhet at jeg sprekker om jeg ikke har noe på lur til lørdag. La det heller bare ligge om jeg ikke kjenner at jeg MÅ ha noe godt.. :)
Er det noen som har noe erfaringer med noe annet enn mama lupes av disse tingene? Vil bare ha mye som jeg kan starte med ellers går jeg i stå. blir veldig fort lei egg, har en lei tendens av å tenke på hvor egg kommer fra og hva det kunne blitt på en måte. :p
IKKE kjøp pastaen.....den var IKKE god! Smakte gummi og kjetting eller no:)
Jeg kjøpte spaghetti på Life på Nordbysenteret i Sverige, DEN var kjempegod, så jeg trodde den fra Lavkarbopikene ville være likedan. Det var den ikke, sukk.
huff var dressingen grusom altså? jaja, jeg får teste da. For å si det sånn: favorittretten min er pasta og amerikansk blanding (frosne grønnsaker - erter, gulrot og mais) blandet i hvitsaus med massemasse salt og pepper. NEMLIG! og det er ikke sunt! Men det er det beste jeg vet!
Ja, hvordan er mandelgrøten? Jeg er veldig gla i risengrynsgrøt og rømmegrøt, tror ikke jeg har smakt noe annen grøt før..:p vært kult om den var god, mer variasjon :)
Mine personlige anbefalinger er å holde seg unna alle disse erstatningssakene. Bedre å finne alternativer ;)
Jeg har lest på innholdsfortegnelsen på en del av det, og gudene skal vite hva ting inneholder. Ikke naturlige ting i vertfall :nei:
Hvordan oppbevarte du brødet da? Jeg oppbevarer det slik det beskrives på nettsiden, og syns det holder lenge uten å miste den gode smaken og konsistensen.
Jeg synes det er litt tragisk å si at man ikke skal kjøpe ditt og datt ut fra sin egen smak. Ei jeg kjenner liker ikke tortillasene. Hadde jeg hørt på henne hadde jeg aldri kjøpt dem. Vel, jeg ELSKER dem. :snill:
Man kan selvsagt si at man ikke er så glad i det selv, men husk at alle har forskjellig smak. Jeg har faktisk bare hørt skryt om pastaen til lavkarbopikene, selv om det selvsagt alltid finnes noen som ikke liker det, som med alt annet.
Jeg er så glad det endelig finnes en NORSK nettbutikk som selger lavkarbo-varer, at jeg kjenner jeg blir litt halvirritert når det snakkes nedsettende om dem. Jeg mener selvsagt ikke at man skal konsekvent holde kjeft om dårlige erfaringer eller ikke få si sin mening, men jeg synes nesten det er blitt en trend her inne om å disse den nettbutikken. Hele tiden er det en masse sutring. Dyr frakt, dyrt ditt og datt, spis heller ekte mat og i det hele tatt. Markedet for lavkarbo-erstatninger ER der, og da synes i hvertfall jeg det er helt fantastisk supert at det finnes et tilbud i Norge.
Veldig enig i dette! Jeg skulle bare ønske at butikkene også skjønte dette. All ære til lavkarbopikene altså, men det hadde vært flott om man kunne handlet lavkarboprodukter i butikken også. Hvertfall i de større byene burde det være mulig at litt "velassorterte" butikker tok inn denne typen varer. Jeg bare lurer på om det er fordi de ikke vet at det finnes et marked der ute, eller om det er sånn at markedet faktisk ikke er stort nok :confused:
"Man kan selvsagt si at man ikke er så glad i det selv, men husk at alle har forskjellig smak. Jeg har faktisk bare hørt skryt om pastaen til lavkarbopikene, selv om det selvsagt alltid finnes noen som ikke liker det, som med alt annet. "
Ok, Ok, Iset, keep your hat on! Ville bare si ifra, så får folk bestemme selv. Synes selv at det er kjedelig å bruke penger på noe som måtte gå rett i søpla!
Jaja.. dette er vel kanskje som å tenne på en dynamitt dette her da... Men jeg synes det er fryktelig dyrt! 69,- for en pk lefser eller pasta..?? Ble litt skuffet jeg da.. Lurer nesten på om det likevel blir billigere å bestille fra Netrition, hvis man skal ha litt mer kvanta. Får ganske mye pasta, lefser og pita for 200,- selv om frakt da kommer i tillegg.
Selvfølgelig skulle jeg også ønske å støtte opp om lavkarbopikene, et norskt tilbud er kjempe flott. Men det bør lønne seg..
Jeg synes ikke de er dyre, koster de ikke stort sett det samme i alle nordiske nettbutikker? I USA er det jo selvsagt billigere siden nettbutikkene slipper å importere dem. De skal jo liksom tjene på dette også, og det koster jo flesk å drive en nettbutikk, med import, søknader, pakking, sending, ja i det hele tatt. De engelske og amerikanske nettbutikkene jeg har sett blir jo ikke akkurat billigere, med porto og toll. Og jo flere som bestiller, jo mer lønnsom blir jo nettbutikken og da kan de ha tilbud osv.
Prøv å mix en ss dressing med litt naturell youghurt, rømme eller kesam. Ofte har lett/lavkarbo ting litt skarp eller fake smak som det tar brodden av, samt det blir mye drøyere.
Takk for tipset Carisma, skal løpe å se i postkassen om pakken er kommet, skal nemlig en tur på postkontoret og å handle nå før jeg drar på jobb. :)
Takk for alle meninger og synspunkt, jeg er ikke så kresen på pasta at jeg har sikkert kommet til å likt den uansett. Skjønner hva du mener Iset, det er kjempebra å støtte norsk nettbutikk, derfor jeg kjøpte akkurat der. De er veldig hjelpsomme også, jeg fikk noe feil med betalinga og de tok kontakt med VISA og skaffet meg pengene tilbake før jeg hadde blunka, så det er også noe å ta med i beregninga :)
Takk for alle synspunkt på alle ting, alle kan jo ikke like alt :) Det er definitivt jeg et levende bevis på, som "vegeterianer" (spiser kjøttdeig men ikke noe annet kjøtt, derfor er jeg bare "vegeterianer" og ikke vanlig vegeterianer - enklere å forklare det sånn) har jeg alikevel klart å komme meg noen steder med ketolyse, selv om vegeterianere ikke anbefales å gå på ketolyse :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.