Har noen oppskriften på den? Har søkt gjennom smootie oppskriftene, men synes de fleste er lindberg inspirert med fruktose og yougherter.
Er det noen som har en god og fullverdig oppskrift? Jeg er kjempedårlig til å spise frokost, så det hadde vært topp å kunne lage seg en smooties på veien heller :)
Var gjennom de i tråden, men fant ikke noen som så gode ut :pLitt sær ja:rolleyes: Får meg ikke helt til å drikke rå egg, men tenkte å ha i proteinpulver heller om det går..!
Er ikke så sulten på morgenen nei, men har forstått jeg må spise for å få igang forbrenning. Kansje det kan være greit med en rullepølse av litt ost og skinke :ja:
Jeg pleier å lage smootie med protein pulver(ca 1 skje),cocosa fett(1-2 ss) ,udo`s choice(1-2 ss),vann(1-2 dl) og frossene bringebær(50-100 gr).
Helt ok,og lite karber:-)
jeg bruker en dæsj av tyrkisk youghurt. mindre karber. LItt cc eller creme fraiche er godt...råp egg blir jo eggedosis! nammenam det som basis, med bringebær..
Rå egg er faktisk mye bedre enn proteinpulver. Pulveret tar som regel smaken fra alt det andre som er oppi, eggene kjenner du ikke.
CC er Cottage Cheese.
Bytt ut youghurten med rømme og vann f.eks. Funsaft funker som smakstillegg også.
Rå eggehvitte kan inneholde salmonella, og fordøyes svært dårlig. Endog fører den til mangel på biotin. Rent smaksmessig er det sikkert bedre, men selv proteinpulver er nok å foretrekke.
Så lenge man holder seg til norske matvarer er det heldigvis et minimalt, nærmest ikke-eksisterende, problem.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.