< Tilbake til oversikten

Den optimale frokostsmoothien

Everio sa for siden:

Har noen oppskriften på den? Har søkt gjennom smootie oppskriftene, men synes de fleste er lindberg inspirert med fruktose og yougherter.

Er det noen som har en god og fullverdig oppskrift? Jeg er kjempedårlig til å spise frokost, så det hadde vært topp å kunne lage seg en smooties på veien heller :)

Everio sa for siden:

[url="http://www.babyporten.no/forum/images/smilies/smilies-11653.png"][/url]

Gerd sa for siden:

Har aldri laga smoothies på ketolyse :) Mener at de smoothiesene som de på ketolyse har brukt noe av ligger i den smoothies-tråden :ja:

Er du sulten om morran, eller trenger du en time eller to før du spiser? For du kan hoppe over frokosten .... Eller ta litt ost og skinke f.eks.

Everio sa for siden:

Var gjennom de i tråden, men fant ikke noen som så gode ut :pLitt sær ja:rolleyes: Får meg ikke helt til å drikke rå egg, men tenkte å ha i proteinpulver heller om det går..!

Er ikke så sulten på morgenen nei, men har forstått jeg må spise for å få igang forbrenning. Kansje det kan være greit med en rullepølse av litt ost og skinke :ja:

Takk for svar :klem:

Gerd sa for siden:

Torkil skriver i boka at du kan hoppe over frokosten. For forbrenningen er døgnet rundt :ja: Har ikke boka her, så får ikke sitert ordrett ;)

Everio sa for siden:

Da så :) Er nok veldig påvirket av Lindbergkurset ennå :ja:

Kansje jeg må ringe til postkontoret for å høre om de har fått pakken min fra ketolys. Vi ha svar på ALT nå

Gerd sa for siden:

Ja, man vil jo gjøre det så riktig som mulig :ja: Håper boka di kommer snart :)

Lissy sa for siden:

Hei!

Jeg pleier å lage smootie med protein pulver(ca 1 skje),cocosa fett(1-2 ss) ,udo`s choice(1-2 ss),vann(1-2 dl) og frossene bringebær(50-100 gr).
Helt ok,og lite karber:-)

Everio sa for siden:

Høres spennende ut :ja: Hvor for jeg tak i cocosa fett og udo`s choice?

Lissy sa for siden:

Det får du kjøpt på helsekosten:-)

Everio sa for siden:

Flott! Da tar jeg turen dit :D

:klem:

luringen sa for siden:

jeg bruker en dæsj av tyrkisk youghurt. mindre karber. LItt cc eller creme fraiche er godt...råp egg blir jo eggedosis! nammenam det som basis, med bringebær..

Everio sa for siden:

Verd ett forsøk :ja:

Har du en t-skje forklaring på hvordan du lager? Og hva er CC?

:klem:

Carisma sa for siden:

Rå egg er faktisk mye bedre enn proteinpulver. Pulveret tar som regel smaken fra alt det andre som er oppi, eggene kjenner du ikke.
CC er Cottage Cheese.

Bytt ut youghurten med rømme og vann f.eks. Funsaft funker som smakstillegg også.

danish sa for siden:

Rå eggehvitte kan inneholde salmonella, og fordøyes svært dårlig. Endog fører den til mangel på biotin. Rent smaksmessig er det sikkert bedre, men selv proteinpulver er nok å foretrekke.

Carisma sa for siden:

Så lenge man holder seg til norske matvarer er det heldigvis et minimalt, nærmest ikke-eksisterende, problem.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.