< Tilbake til oversikten

Yoghurt?

Polly sa for siden:

Først; min "filosofi" er ikkje så meir komplisert (men dog så vanskeleg...) enn at eg et så lite karbohydrat som eg finn for godt. Det vil seie; kutte ut poteter, pasta, ris, brød, frukt osv. På butikken samanliknar eg same type matvarer, og velger den som inneheld minst karbohydrat. Eg har lest ein del Skaldemann, og prøver å leve litt etter hans filosofi,men kan vere litt "ekstrem" å følge i kvardagen. Eg modererar dette litt. Har diabetes type 1, og et lite kh for eg merkar det er så gunstig for blodsukkeret, pluss at eg vil ha vekk dei siste 4-5 kg rundt magen... :)

Så, mitt spørsmål ang yoghurt. Eg har problem med å finne noko å ete til frukost og til kveldsmat. Eg et eit grovt knekkebrød i ny og ne, men prøver å unngå det då det er ein del kh i dette. No har eg funne meg ein yoghurt eg likar godt; Activia (13,5 kh pr boks). Eg et 1 til frukost, puttar masse hasselnøttkjerner oppi, og 1-2-3, ferdig frukost!
Er dette fyfy?!? Eller kunne eg like godt ha ete ei brødskive til frukost?

Kristin_B sa for siden:

Synes ikke 13,5 kh var avskrekkende mye egentlig. Du følger jo din egen filsofi, så da bestemmer du jo selv :p
Blir du mett av bare yoghurt og nøtter altså?
Er mye godt å lage seg av egg da ;) Og metthetsfølelsen varer lenger...

13,5 kh er for mye om man skal følge en ketogen diett, men det høres ikke ut som det er planen din ;)

Lykke til :heia:

Vibeke-67 sa for siden:

Samtidig som du finner ut hvor mye karbohydrater en vare inneholder, bør du også se på varedeklarasjonen. Det gjør alltid jeg. Jeg gjør mitt beste for å unngå sukker, og jeg tror at det er sukker i Aktivia. Da fyker i alle fall mitt blodsukker rett tilværs!
Jeg holder meg helst til yoplate 1% eller dobbel 0, eller så spiser jeg yoghurt naturell med nøtter og eple-biter f eks. Eller cottagechees m bær og nøtter.

luringen sa for siden:

Har du sett de store boksene med tyrkisk youghurt? Mindre kh, og kan blandes med litt Heistad syltetøy f.eks. Og nøtter.

Polly sa for siden:

Tusen takk for tips! Yoplait skal eg sjekke ut, samme med yoghurt naturell. Men den tyske yoghurten, kor finn eg den og ka heiter den? Var i Hellas i sommar, den greske yoghurten der var fantastisk. Finn det ikkje her i Bergen....

Men, takk for tips igjen! :D

Kitt sa for siden:

Ikke tysk yoghurt, men tyrkisk!

Det står bare tyrkisk yoghurt på min hvite 500g boks, med bilde av en skjeggete mann!:eek:
Produsent [url]www.lindahlsmejeri.com[/url]

Mener jeg fikk kjøpt min på Rema, men det kan ha vært Meny!

Mellon sa for siden:

Den yoghurten der er supergod, hvertfall med lønnesirup på, men det er jo ikke lov da. Men med litt heistad på så er det sikker super kveldsmatkos. Takk for tipset.

nøtta sa for siden:

følger du fedon kan du kanskje ta litt mørk honning på.

Enid sa for siden:

Tyrkisk yoghurt finner du på innvandrersjappene i Bergen, på Mega i Strømgaten, og sikkert også på Meny Bystasjonen og Lerøy Galleriet!

Bolla Piggsvin sa for siden:

Prøv innvandrerbutikker, fortrinnsvis tyrkiske, kanskje :) Her i Oslo fås den også på Meny, i hvert fall. Jeg blander den med jordbær eller bringebær og stevia og spiser med forskjellige nøtter og frø på.

Polly sa for siden:

Tusen takk for alle gode tips! Då er det innvandrarsjappe neste! :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.