Jeg er ikke så kjempeglad i fet mat i utgangspunktet. Eneste unntaket er fløte og ost. Jeg har forstått det sånn at jeg ikke burde få for mye av fettet i kosten derfra og har derfor kjøpt cocosa extra virgin.
Jeg steker egg/kjøtt/fisk i meierismør og tar 2 ss cocosa daglig. I tillegg fet ost på oppisene og litt rømme /fløte i sauser. Er det nok ?
Har bare holdt på 8 dager. Er tydelig i ketose, helt mørk stix nå.
Å måle fett i antall spiseskjeer er en fin måte å måle på synes jeg - enklere enn å veie.
Sånn ca hvor mange spiseskjeer fett til hvert måltid er nok da? 2-3? 5? Mer?
Du trenger rundt 150-200 gram, tror jeg. Det er ca. 9 ss smør og 1,5-2 desiliter fløte. Sett over tre måltider er dette 3 ss. smør og 3-5 ss. fløte ved hvert måltid. Du kan trenge mindre eller mer. Se hva som funker for deg. 1 ss. smør = ca. 2 ss. fløte.
Jubler
ENDELIG har jeg en pekepinn på hvor mye fett jeg trenger!!! Og ikke minst - på hvor mye jeg får i meg i løpet av en dag!
TAKK Danish! Du er min helt i dag!!!
Dette hjalp, starter på nytt i morgen etter jula(gleder meg). Vil ha både cocosakakao og fet ost til frokost. Åh, det skal bli godt å spise all den gode maten uten å få dårlig samvittighet.
En teskje kakao(vanlig Regia), noen splasjer flytende natreen, halv kopp kokende vann blandes. Fyll opp med kokkosmelk/fløte(les nøye på boksen, de laveste er 1K) varm i mikroen. Rør inn 1 ss cocosa og kos deg. Dette er min faste frokost, begynte med 1 ts cocosa og økte etter hvert som jeg vendte meg til å drikke noe så fyldig og mettende. Som regel er jeg mett til lunsj.
Jeg laget egenkomponert kokoskakao nå sammen med lunsjen, og du verden så nydelig !
200gr. kokosmelk light med 1 kh pr.100gr., en tesje bakekakao, 1 ss sterk kaffe, og bittelitt natreen. Tok i en stor ts.cocosa for smaken til slutt. Perfekt pms lunsj sammen med 5 skiver bacon. :) Digg !
:p:p:p
:eek::eek::eek:
[font=Comic Sans MS][/font]
Furten nå jeg......så lenge på kur...og altfor lite fett!!! Tinka må nok tusle ut å kjøpe cocosa.......kanskje det vil hjelpe på. Vekta har nemlig stagnert, men målene krymper da heldigvis.....
Bli cocosakakao på meg i ettermiddag.......håper det er godt dah......!!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.