< Tilbake til oversikten

Forbrenning-kroppstemp-cocosa?

Megvel sa for siden:

Lille frøken frysepinn (undertegnede) er så vaaarm denne gangen på ketolyse! Pga prøving har jeg sett litt på tempen generelt, og den ligger høyere enn vanlig. Sånn 37,5ish. Så da er spørsmålet, er dette 1) ketolysen, 2) cocosaen eller 3)hurra? Noen som vet?
Alle tre kanskje?

Alyssa sa for siden:

Jeg kan også være en frysepinn, men på ketolyse/skaldeman blir jeg glovarm.
Cocosa har jeg aldri tatt regelmessig, men MCT blir jo nesten det samme, og når jeg tok det ble jeg enda varmere. Jeg målte ikke tempen jeg da, men tror i hvert fall at både ketolysen og cocosaen gjør sitt til å øke kroppstemperaturen.

Alyssa sa for siden:

Ja, det er jo igrunnen logisk kom jeg på nå :p
Har man lavt stoffskifte er gjerne tempen litt lav, og fett - spesielt cocosa og MCT - er jo kjent for å øke stoffskiftet og forbrenning; ergo høyere temp.

danish sa for siden:

Fett øker stoffskiftet (eller termogenesis) mindre enn protein, som igjen øker mindre enn karbohydrater. Men MCT-/kokosolje er en annen sak. De øker termogenesis betraktelig.

Megvel sa for siden:

Det var visst ikke bare cocosaen, nei...

energibunten sa for siden:

Da er spm om det er ketolysen eller ?? ;-))

Megvel sa for siden:

Nei - alternativ 3...

Charmtassen sa for siden:

Som betyr at vi kan gratulere med noe eller? :detektiv: :blomster:

Jeg blir i hvert fall varm av cocosa'n og ketosen om dagen, forresten. Og det er jeg ikke akkurat lei meg for! ;)

Megvel sa for siden:

Fniiiiis...Fedon for meg nå ja...:D

Charmtassen sa for siden:

Så koselig! Gratulerer så masse! :klem:

Summergirl sa for siden:

Er såååååååå misunnelig på dere som er så varme.
Jeg er en frysepinn av dimensjoner, og har virkelig sett fram til å bli litt varmere.
Men neida, er i ketose på femte dagen, men fryser mer enn noensinne.
Finnes det håp tror dere ?

screwball sa for siden:

Gratulerer så masse - 9mnd til ny lavkarber!

Kitt sa for siden:

Grattis! :)
Ønsker deg en herlig tid!:klem:

Skippy sa for siden:

Gratulerer, så flott da.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.