< Tilbake til oversikten

Hva skjer om jeg får i meg for lite fett i løpet av en dag?

miss_chica sa for siden:

Jeg sliter veldig med å finne på forskjellig mat, og da ender det med at jeg hopper over spisingen...
det er jo ikke bra, men sånn som i dag så har jeg fått i meg egg og bacon stekt i olje, til frokost, lunsjen spiste jeg den berømte ziggy polarbrød pizzaen som jeg hadde til middag i går, og når jeg kom hjem tok jeg et enkelt polarbrød og slang på smør og salami (0karb i salamien)
føler liksom at dette blir heeelt feil jeg, og at jeg ikke gjør ting riktig =S skader det om jeg får i meg mindre karber enn 15?
tok en sånn ketolysestix i sted og den var et sted mellom 10 og 50 (mørkere rosa på vei mot lilla) og jeg har drukket hvertfall 4 liter vann i dag.
må jeg ha proteiner fra kjøtt i hvert måltid?
det viktigste er vel at forbrenningen er igang?
jeg startet forresten på denne dietten på mandag ettermiddag, så jeg er nybegynner og prøver samtidig å komme meg gjennom boka.

Kitt sa for siden:

Du må spise fett for å forbrenne fett!

Om du skal få i deg det du trenger av vitaminer og mineraler, er det best å ligge på ca 15 karber i døgnet og de skal komme fra grønnsaker som vokser OVER jorden (og litt løk/hvitløk)

Om du tar en titt inne på oppskriftdelen av forum så får du en masse ideer til hva man kan lage av god mat.

Eller du kan titte litt rundt i journaler (Gerds feks) å se hva folk skriver at de spiser.

På ketolyse snakker vi ikke om å holde forbrenningen i gang. Du skal spise riktig mat når du er sulten og spise til du er sånn passe mett! (Kan være uvant og vanskelig i begynnelsen)

Klart det er døgn- behovet for fett/proteiner/karber som er viktigst, men det beste er å fordele det jevnt ut over døgnet!

Pearl sa for siden:

Hvis du får i deg lite fett, blir du fortere sulten.

Løvetann sa for siden: