quebec sa for siden:
Noen her inne som har fulgt lavkarbo/ketolyse og så tatt bukplastikk?
Jeg har gått et år på dette og skal nå 19 januar legge meg under kniven og fjerne masse løshud.
Noen med erfaringer?
:)
quebec sa for siden:
Noen her inne som har fulgt lavkarbo/ketolyse og så tatt bukplastikk?
Jeg har gått et år på dette og skal nå 19 januar legge meg under kniven og fjerne masse løshud.
Noen med erfaringer?
Distrea sa for siden:
:heia: ingen erfaring å komme med. Bare lykke ønskninger. Blir sikkert kjempe bra!
Distrea sa for siden:
forum.lavkarbo.no/showpost.php?p=284176&postcount=21
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=10873&highlight=bukplastikk
Hvis det er labert med svar, er det sikkert litt å lese der i mens :D
LilleM0r sa for siden:
Jeg har hatt bukplastikk - for ca.5 år siden. Før jeg startet på ketolysekuren.
Er veldig fornøyd, et nytt liv - gled deg!
Og smertene etterpå er ikke så ille:)
Masse lykke til!
Kitt sa for siden:
Tok full bukplastikk med fettsuging og sammensying av muskler for 2 1/2 år siden.
Løshuden min skyldtes svangerskap og ikke slanking, men...
Måtte betale selv, men har ikke angret et sekund.
Det var ikke mer vondt enn at det var verdt det i massevis. Ja, det er ekkelt med dren de første dagene. Ja, det tar laaaaang tid å se det endelige resultatet. Ja, man kan miste noe av følelsen i huden på magen.
Spiller ingen rolle! Det er bare sååååååå verdt det!
Måtte ha en liten korreksjon nå i november og legen viste meg "Før"- bildene. FY F..N! Jeg hadde rett og slett glemt hvor ille det faktisk hadde sett ut!
Noen gode råd som tidligere operert og som sykepleier:
Tror det var det meste. Bare spør om det er noe mer du lurer på!:)
Lykke til!:klem:
quebec sa for siden:
takk for gode svar folkens, jeg må også betale det selv, men jeg håper jo at det skal være verdt det, skal også ta noe fettsuging på sidene av magen, håper han kjører på og får det fjernet.
skal i tillegg fjerne et brokk og noe i meg sier at den er mer smertefull enn bukplastikk eller?
Everio sa for siden:
Masse lykke til :klem:
Kitt sa for siden:
Det kommer an på hva du mener med brokk, hvor det sitter etc.
Jeg måtte sy på plass alle magemusklene og det var det som var vondt. Sykemeldt i 3 måneder og det trengtes faktisk. Kjente godt at magemusklene hadde fått seg en real runde. Selve såret er jo langt, men gjorde svært lite vondt etter 4-5 dager.
Sårt og ømt blir det ganske lenge uansett.
Ang fettsuging tar kirurgen akkurat så mye som han syns du trenger i forhold til dine proposjoner ellers. Jeg syns godt min kunne tatt mer, mer ser jo at han har tatt akkurat så mye at jeg ikke ser helt rar ut. Trenger jo å miste noen flere kilo rundt om!:p
LilleM0r sa for siden:
Kan ikke uttale meg om hvordan det er å fjerne brokket - men bukplastikk i seg selv er jo en stor operasjon.
Den først uken er du øm - men det er utrolig hvor fort en kommer seg:)
Personelig var jeg på jobb igjen etter en uke, men så har jo jeg kun kontorarbeide - så det er veldig avhengig av hvilket arbeid du har - og hvordan kroppen leger seg. Jeg grodde fort:)
Fikk ikke løfte noe særlig før etter 6 uker - og det er lurt å overholde!
Glemt meg en gang og løftet en tung perm med en hånd - og vips, så var sårt gått opp igjen.....og arret der ble stygt.
silje26 sa for siden:
Heisann du. Ironisk nok skal jeg også under kniven 19 januar.... Ikke amnge dager igjen nå nei.... Gruer meg egentlig ikke så veldig mye, vil bare få det overstått..hehe..
Må innrømme at jeg sover fryktelig dårlig om natta, kanskje toppen 2 timer.
Og var ganske nervøs når jula var over for da hadde jeg gått opp 2 kilo igjen, og før jul veide jeg nøyaktig det som var kravet for å kunne opereres. Men nå er de borte og jeg kan slappe av igjen :D:D:D:D
Hvor skal du ta operasjonen?
Iset sa for siden:
Jeg venter på konsultasjon på Aleris privatsykehus i Oslo nå. Jeg betaler ikke selv, og håper jeg får det dekket. Tror ikke det blir noe problem. Jeg gruer meg så vanvittig at jeg holder på å kaste opp, jeg har SÅ lite lyst til å gjøre dette, men orker ikke å leve med den magen.
silje26 sa for siden:
Den kortet tiden med eventuelle smerter er verdt det å faktisk ikke måtte slite med magen resten av livet.
Jeg vil se mest normal ut. Det å kunne gå med vanlige klær uten å måtte gå opp 2-4 størrelser i bukser bare for å få dem til å gå over magen.
Gleder meg til å se resultatet og føle at jeg kan si til meg selv at jeg ser bra ut :)
LilleM0r sa for siden:
Quebeck, Silje og Iset,
De smertene som er etter operasjonen er helt klart til å leve med
Jeg grudde meg også enormt - unødvendig! Jeg har rotfyllt en tann - og det syns jeg var værre:D:D
Bare følg det legen sier i etterkant, spis smertestillende de første dagene (da kjente jeg ingenting) og som jeg sier over - utrolig hvor fort en kommer seg! Så helt ærlig folkens - det var ikke langt fra så vondt som jeg trodde det skulle være.
Og livet etterpå - ja, gled dere!! En ny verden:):)
Og lykke til! Hold oss informert på hvordan det går da.
Iset sa for siden:
Takk for beroligende innlegg. :)
Det er helst ikke smertene som bekymrer meg mest, men det at operasjonen skal være mislykket osv. Har jo hørt om brokk, for stram stifting, at man må gå krokbøyd i flere uker osv. Men det går nok bra, Aleris har jo gode resultater å vise til. Jeg orker hvertfall ikke å leve med den magen jeg har nå. Nesten 70 kilos vektnedgang gjør sitt med en mage altså. :p
LilleM0r sa for siden:
Det er helt enormt, Iset - helt utrolig! Jeg har lest din historie her inne og tar virkelig av meg hatten for dine prestasjoner!
Og jeg skjønner veldig godt at du må en del overflødig hud - bare gled deg til det er vekk!
Rseultat mitt ble veldig bra - jeg har helt flat mage selv om jeg har noen overflødig kilo ellers. Arret er ganske så stort - det må en bare leve med.
Men det er godt under bikinilinjen - så da er det helt greit syns jeg:) Og rødfargen på arrene blekner og blir mindre synelig med årene.
Og du må regne med at såret strammer i starten - og det kan du være glad for. Det betyr bare at de har tatt nok! Og det går seg til. Litt krokete gange ja, mest fordi en er engstelig for at såret ikke skal gå opp igjen.
Og enda en gledelig ting - strekkmerkene, mange av de forsvinner/fjernes jo - jeg har nesten ingen igjen:)
Legger du forholdene til rette etterpå, følger det rådene som legen gir - om f.eks. røyking (vet ikke om du røyker?) og lar sårflatene gro, så får du et flott resultat. Du er ung - og da gror du godt!
Iset sa for siden:
Jeg røyker IKKE nei, fysj og fy. Åh, tusen takk for strålende oppmuntring, nå ble jeg så glad! Du aner ikke hva du gjør ved å skrive disse innleggene, for jeg har grudd meg sånn at jeg har vært dårlig. Jeg har jo ikke fått det innvilget enda, men regner absolutt ikke med at jeg får avslag, når alle mine med-opererte (vektoperasjonen) har fått det (og allerede tatt det) når magene deres har vært ganske like min.
Jeg har jo en liten knert på 9,5 måneder som må bæres endel, men mannen skal være hjemme de første ukene, og jeg skal jo ikke ha operasjonen før om sikkert nærmere et års tid. Da kan i hvertfall minsten gå selv. Nå hadde det jo vært umulig. Eldste på 5 år klarer seg jo selv, så det går jo greit, hehe.
Dette blir spennende. Gleder meg til å høre fra Aleris. :D
LilleM0r sa for siden:
Du får helt sikkert innvilget inngrepet. Og at det er en utfordring med små barn, det forstår jeg. Det er også svært viktig at du ikke løfter tungt i starten - tror det er ca. 6 uker før du kan gjøre det igjen.
Så da må det en del planlegging til, men det løser du/dere. Bruk det du kan av nettverk - familie og venner.
Det blir spennende og høre hvordan det går. Du må holde meg informert:)
Og det er bare å spørr om hva som helst - når som helst.
Artig å kunne være til hjelp vet du - for du har hjulpet meg mye her inne (uten at du vet det kanskje...:p) med alle dine oppskrifter, tips og flotte innlegg.:) En ressursperson er du!
Iset sa for siden:
Åh, tusen takk, blir helt rørt her jeg. :klem:
Jeg skal nok spørre mer etterhvert, når jeg har fått innvilget inngrepet (jeg sier NÅR, for jeg kan bare ikke tro jeg får avslag, sånn som jeg ser ut, hehe). Nå er det bare å vente og se. Jeg gleder meg veldig til å bli kvitt denne huden altså. Jeg bruker faktisk størrelse 36-38 i bukser (rart å tenke på at jeg brukte 56-58 før), men pga. magehuden må jeg ofte opp i 40, med det resultat at buksene passer rundt magen (men strammer når jeg setter meg ned og jeg får DEN pølsa rundt livet) og blir løse i lårene, der jeg jo er tynn. Nei, jeg gleder meg altså!
quebec sa for siden:
så flott med så mange svar, tusen takk alle sammen, ser at jeg ikke er alene som skal gjøre dette inngrepet og jo mer vi kan få svar på hos dere som vet hva det dreier seg om er knallbra.
jeg skal op. hos colloseumklinikken i stavanger, legen min har anbefalt denne legen og klinikken, dessuten så har jeg lest litt inne på en annen nettside og sett bilder og slikt, så valget falt tilslutt på denne klinikken.
jeg kan ikke si at jeg gruer meg, har tatt galleop.tidligere og smertene der etterpå huskes ennå.....og jeg tok og keisersnitt for ca ett år siden og de smertene huskes også . men jeg har vanskelig for å huske riene :)
IKKE lenge igjen nå...en uke bare.....må huske ekstra body og maaaasse smertestillende....paracet eller pinex? Noen som vet hva som er best i slike stunder? Er det ikke noen som er mer "snillere" enn andre igjen?
lover å vise før og etterbilde.....hvis det er lov da :)
Kitt sa for siden:
Masse lykke til, quebec!
Er jo en middels stor operasjon, men det er jo også en rutineoperasjon, så dette går nok helt fint! Og det er ikke veldig vondt! Jeg lover!:klem:
Du blir utstyrt med smertestillende(Pinex forte og Panodil?) fra klinikken, men det kan nok være lurt å kjøpe Paracet(500mg) og Ibux(400mg) på forhånd.
Til å begynne med bruker du det som klinikken sier, etter hvert kan du ta en Paracet og en Ibux ved behov. Virker utrolig nok bedre sammen enn hver for seg.
Husk å sette frem et glass vann og smertestillende på nattbordet de første 4-5 nettene. Ikke sikkert du trenger dem, men bedre føre var.......
Iset sa for siden:
Lykke til! Jeg må helt til Oslo, sukk. Hvor mye betaler du?
silje26 sa for siden:
Jeg måtte ut med 55000,- totalt. Det inkluderte operasjonen og 1 stk body.
Syns de pengene er vel verdt det, gleder meg bare veldig masse nå :)
Kun 7 dager igjen.... wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii :D:D:D:D
Anitra sa for siden:
Jeg skal også dette når jeg er ferdig. har allerede snakket med legen min om dette, så jeg håper det kan skje om ca 1 år!
Lykke til Silje, fortell gjerne om hvordan dette var!
silje26 sa for siden:
Jeg skal prøve å holde dere oppdatert. Vil gjerne at andre som vurderer å gjøre det samme får et innblikk i hvordan det er.
Fant denne siden på lørdag, men syns allerede at den har hjulpet meg mye og mange spennende diskusjoner :)
Kitt sa for siden:
Uffda, det var dyrt!:eek:
Betalte "bare" 38 700,- jeg, for litt over 2 år siden, for full bukplastikk med fettsuging, sammensying av muskler og 2 bodyer. Og alle legebesøk, kontroller og "reklamasjonen" jeg hadde nå i høst!
Men, det jeg skulle si.
Jeg fikk igjen på skatten, nesten 13000,- pga ekstra store sykdomsutgifter.
Fikk kirurgen til å dokumentere inngrepet og at det var medisinsk nødvendig. Så skrev jeg at ventetid i det offentlige var så lang at jeg ikke klarte vente( pga psykiske og fysiske plager) og heller gjorde det privat.
Ikke noe problem. Det tok litt ekstra tid, men det var fordi jeg var for treg med papirene. Sørg for å skaffe all dokumentasjon med det samme, så kan dere prøve dere på neste års selvangivelse!
silje26 sa for siden:
Jeg fikk faktisk 10.000,- avslag, fordi jeg kjenner hun som jobber der.
Andre plasser jeg har vært innom kom den totale prisen på ca 60.000,-
Skal også fettsuge magen, på sidene og bak + oppstamming av muskler.
Når jeg var på den første konsultasjon for litt over 1 år siden syntes jeg også at det var alt for dyrt, men nå har jeg vent meg til tanken og syns ikke det er så verst allikevel :D
Kitt sa for siden:
Prisliste fra Fornebuklinikken
www.fornebuklinikken.no/priser.20893.no.html
Litt gammel liste, men så lenge de ikke har lagt ut nye lister, har nok ikke prisene endret seg mye!
Dette er total pris for inngrepet og absolutt alt annet! Fra første legekonsultasjon til evnt "reklamasjon" innen 3 år!
silje26 sa for siden:
Jeg har vært innom flere plasser med de prisene, men når dem nevner hva som må gjøres så kommer totalprisene på nesten 60.000,-
Jeg skal fettsuge 2 andre plasser og det koster også endel.
Kitt sa for siden:
Jeg ble fettsugd både på sidene og bak som en del av den "ferdige pakken" liposkulptur. De gjør alltid det der!
Var hovedgrunnen til at jeg valgte dem, faktisk. Alt står på nett, man får ingen overraskelser når man kommer dit ang. pris etc!
Er ikke ute etter å disse deg, altså. Vil bare ikke at andre skal droppe hele greia fordi de tror det er så dyrt som du sier. Det er ikke det alle steder!
Og hovedpoenget mitt var skattefradraget!
Man kan jo få igjen 28% om man skaffer dokumentasjon!
Iset sa for siden:
Fikk du igjen altså? Jeg fikk de samme papirene ang. vektoperasjonen, og der er jo ventetiden enda lenger (opptil 4 år) og den operasjonen er I HVERTFALL medisinsk nødvendig. Jeg fikk avslag på skatten, og har anket nå siden mange andre vektopererte har fått penger tilbake. Nå venter jeg på anken, fader så irriterende! Jeg gir meg jo ikke! Men jeg er lei av å vente, søkte i april!
Iset sa for siden:
Men dere som har betalt det selv, søkte dere først om å få det dekket? For man kan jo søke direkte til privatklinikker (ikke alle da) via legen. Jeg venter på svar fra Aleris privatsykehus i Oslo nå, der legen har sendt henvisningen min. Jeg får trolig hele greia dekket, og de er sabla flinke.
Kitt sa for siden:
Jeg/legen søkte Rikshospitalet, men jeg hadde for høy BMI til å få det dekket!:eek:
Legen på Fornebuklinikken sa at det var typisk det offentlige. De ser bare på BMI.
Jada, jeg har BMI over 30, men er ellers velproporsjoner, så han hadde ingen skrupler med å fjerne den diiiigre magen min.
Hadde ikke han undersøkt meg, ville jeg jo heller ikke ha funnet ut at alle magemusklene mine var ødelagt!:eek:
Har stort sett bare hørt bra ting om Aleris!:)
Problemet er at det ligger på andre siden av byen, og når man skal møte til operasjon kl 0715 er det umulig å vite om man rekker frem i tide i denne overbebilde byen!
Fornebuklinikken er bare noen minutter unna, pluss at jeg likte nettsidene deres best!
Takket være forskudd på arv etter min far, kunne jeg betale selv og fikk heldigvis igjen litt også! Mye pga de ødelagte musklene, tror jeg!:)
Kitt sa for siden:
Jeg anket en avgjørelse fra Skatteetaten for 2 1/2 år sien, jeg, og har ikke hørt noe enda.:eek:
Motsatt situasjon, da. Har alt fått pengene, men de truet med å ta dem tilbake! De mente de hadde utbetalt dem ved en feil fordi de ikke hadde hatt tid til å se på saken før skatteoppgjøret skulle ut!:veitikke:
Iset sa for siden:
Ja, jeg hadde heller dødd enn å søke om operasjon på et offentlig sykehus. Jeg er glad jeg også kunne ta vektoperasjonen min privat, selv om det kostet meg 138.000,- kroner. Men det var verdt hver eneste krone!
Jeg hadde nok også betalt selv for å slippe å reise for langt vekk og for å komme raskere til, men nå har vi for søren ikke råd. Argh. Men jeg får det jo sikkert dekket da, venter på svar. Heldigvis har jeg ei venninne som bor i Oslo, så jeg skal smiske med henne og høre om jeg kan bo hos henne noen dager før og etter operasjonen. Hvis ikke så finner jeg jo en annen løsning, det går jo uansett på et vis. Men det enkleste hadde selvsagt vært Colosseum. OM de hadde hatt en avtale med det offentlige, eller jeg hadde hatt penger.
Iset sa for siden:
Hæææ! Fy fader for et system. Heia Norge. :dåne:
Kitt sa for siden:
Er midt i et arveavgift- styr nå (pga nevnte arv) og de er ikke snaue. Bruke 18 måneder på å regne ut 8% av 100 og i tillegg ikke kunne regne ut at jeg var 19 og broren min 14 år da pappa døde!:eek:
Mannen jeg snakket med på telefonen lo godt da jeg sa at jeg forventet at man kunne regne ut såpass, i hvert fall når man jobber i Skatteetaten!!!
Ikke nok med at de bruker laaang tid og sender ut krav siste arbeidsdag før jul, de skal ha pengene innen en måned også!:eek:
quebec sa for siden:
ja, nå nærmer datoen seg med stormskritt. har klart å få vond hals og fryser litt her jeg sitter, håper at det ikke slår seg helt ut at jeg ikke kan operere nå. har jo betalt og greier.
jeg betaler 47 000, det er med korsett og strømper. da er det full buk og fettsuging på sidene. skal og fjerne et brokk, men det er det offentlige som betaler.
dyrt ja, men legen regnte med at det kunne ligge opptil 4 kilo på magen, har mye med andre ord, som skal vekk.
Kitt sa for siden:
Får håpe du ikke blir syk nå, da! krysser fingrene for deg
Jeg fjernet 3.7 kg hud og fett bare fra magen!:eek:
Det rare er at det ikke syntes på vekta etterpå. Trodde jeg skulle kunne se det sååå tydelig, men veide myyyye mer dagen etter operasjonen enn jeg hadde gjort samme dag. Masse hevelse etc.
God bedring!:klem:
estorilskreppa sa for siden:
Jeg har også hatt en bukplastikk,betalte selv og fikk vel den billigste prisen som går an egentlig ca 27.000,- ingen fetttsuging men full bukplastikk..er superduper fornøyd og smertene er ikke noe å snakke om.. masse lykke til til dere som skal ha.. ;)
LilleM0r sa for siden:
Jeg betalte også min operasjon selv - 40 000.- og syns det var dyrt - inntil jeg begynte å tenke og satte det litt i perspektiv.
Det hele dreier seg om prioriteringer! De fleste syns det er dyrt å kjøpe bil, men gjør det allikevel. Og da er gjerne 200-300 000 en sum som brukes, helt ok å ta opp lån på og det til en bil som kommer til å vare et begrenset antall år!
Når det gjelder kroppen - som er en maskin som skal være med oss resten av livet - så er selvfølgelig ca. 50 000 mye penger - men du verden så vel anvendt penger! Og spør du meg en mye bedre investering.
Men det er jo slik med alle investeringer - en skal tåle det økonomisk - og for noen så betyr det at en kanskje må vente litt, til økonomien tillater det.
Jeg kjøpte meg derfor en bukplastikk - fordi jeg fortjener det (som reklamen sier) !:D
LilleM0r sa for siden:
Masse lykke til, Quebec! Skal tenke på deg, det kommer til å gå veldig bra!
Så snart du orker, må du gi oss en rapport!:) Stor klem til deg.
sirimor sa for siden:
Lykke til Quebec:) Får håpe du ikke blir syk nå da. Krysser fingrene!
Iset sa for siden:
Du har helt rett. Folk tror jo jeg er sinnssyk som brukte 138.000,- kroner på en operasjon (vektoperasjonen), men for meg handlet det om å leve eller dø, og få et nytt liv. Hva er de pengene mot å bli født på ny? Min lille baby hadde ikke engang vært her om jeg ikke hadde blitt operert, jeg var for overvektig til å bli gravid. Nei, jeg hadde betalt det dobbelte om jeg måtte!
Men hadde jeg måttet betale bukplastikken selv, måtte jeg ha ventet i mange år til, for nå skal vi kjøpe hus og vi er ganske skrapa. Så jeg er veldig glad jeg får det dekket (sannsynligvis). For jeg orker ikke å gå rundt med denne magen i 3-4 år til, noe jeg sikkert måtte gjort om jeg hadde betalt selv. Grøss.
Smiline sa for siden:
Mener at saken blir foreldet etter 3 år, eller gjelder dette ikke skatteetaten? La det ligge til etter tra år så er det ikke noe de kan gjøre, om jeg husker rett. Mulig det er ulik lov for det offentlige og det private, men tror neppe det.
Smiline sa for siden:
Lykke til med operasjonen.
Noen som vet om det holder å ha overheng når man sitter, eller er det bare når man står? For å få dekket det av offentlig mener jeg. Og er det anbefalt å ikkefå flere barn etter en slik operasjon? Noen av dere som vet?
Jeg har aldri vært flau over kroppen min sånn ellers, er naturist, men på soverommet med kjæresten er det et stort hinder dette med magen... :(
Kitt sa for siden:
Du må ha et godt heng når du står! Hvor mye, varierer fra sted til sted, tror jeg!
www.fornebuklinikken.no/index.php?id=375611
(Den nederste kunne vært meg, selv om jeg hadde mer heng:eek:)
For å få det dekket må du også helst ha store fysiske og helst også psykiske plager med overflødig hud.
Den huden som blir igjen etter operasjonen er ikke ødelagt og vil trekke seg sammen igjen etter et eventuelt svangerskap, selv om man anbefaler å vente til man er ferig med å få barn. Dette seff for beste mulig resultat!
Iset sa for siden:
Jeg tror (det virker hvertfall sånn) at vi vektopererte er i en særstilling når det gjelder bukplastikk og andre plastiske operasjoner. Jeg kjenner etterhvert dusinvis av folk som har vært gjennom disse operasjonene og mange av dem har overhodet ikke hatt særlig heng eller store fysiske plager med henget, bare en god del løshud, slik som meg. Alle har fått det dekket, uten unntak. Mens ikke-vektopererte jeg kjenner som også har søkt om bukplastikk med samme mage-utseende, har ikke fått det gjennom.
Håper virkelig jeg får det gjennom, men med min flaks er jeg den første som får avslag.
Nå fikk jeg mail fra Aleris i dag om at de trenger nye bilder, UTEN truse. Jeg hadde jo tatt bilder med truse, men den var trukket såpass langt ned at det ikke hadde noe å si for utseendet på magen. Jaja.
Iset sa for siden:
Fant et bilde av en mage på www.bukplastikk.com som ser ganske lik ut som min:
bukplastikk.com/foerogetterbilder/deamongirl/mage_front_S.jpg
Kitt sa for siden:
Har på følelsen av at fjerning av løshud sees på som en del av GBP i dag. Alle jeg kjenner snakker ikke om hvis de får operasjon, men når.
Iset sa for siden:
Ja, samme her. Så jeg tror som sagt vi stiller i særklasse. Klart, med et så stort vekttap som de fleste GBP-ere har hatt, så ser jo ofte magen ut som et helvete etterpå, selv om henget ikke nødvendigvis dekker det unevnelige. Ikke alle er disponert for heng, tror jeg. Henget mitt er mer over navlen, som på bildet over. Men det hemmer meg jo endel allikevel, for jeg må jo gå med bukser i 1-2 størrelser større enn jeg egentlig skal ha, og når jeg setter meg ned strammer det ubehagelig til. Jeg har DEIG på magen. Så jeg dør jo litt om jeg ikke får innvilget bukplastikken.
Kitt sa for siden:
Du har jo vært gjennom mye og blitt sååååå nydelig, de må jo bare gi deg mulighet til å få fullført dette på en anstendig måte!:ja:
Skal krysse alt jeg eier og har for deg!
Når jeg tenker meg om, ble en kollega operert på Aleris. Hun var 56 år gammel og hadde stygg mage etter 2 gamle keisersnitt, men ikke veldig mye heng. Fikk det innvilget, hun!
De er nok greie der, satser vi på!:)
Iset sa for siden:
Takk. :klem: Ja, jeg krysser alt jeg har selv, hehe.
LilleM0r sa for siden:
Klart du får det! Og du kommer til å bli så flott - men det beste er jo bli kvitt den "deiegen" som selv sier, kunne bøye seg uten å ta hensyn til alt det. Jeg skal også krysse fingrene for deg:)
PS. jeg har hatt to keissersnitt og hadde et digert stygt arr som gikk fra navelen og ned. Det er helt vekk!
balloon sa for siden:
Som jeg skulle sagt det sjøl!! Jeg har det BARE rundt magen, og etter at jeg har gått ned de 10 kg. jeg vil, er jeg spent på hvordan den vi se ut!:)
Har sett på bilder på nett og drømt om jeg en dag skal få råd til å "fixe" på magen. Huden ble helt ødelagt etter et tvillingsvangerskap for 15 år siden, og jeg hater magen intens! :mad:
Forhåpentligvis vil den bli mindre etter -10 kg, og så får jeg se om bukplastikk er nødvendig. For jeg er MØKKA lei av å kjøpe store bukser som magen får plas i, og så slenger de rundt rumpa og låra! :(
Anitra sa for siden:
Jeg har det også rundt magen, hadde det ikke vært for den kunne jeg glatt kommet inn i 42 nå som jeg har krympet så mye rundt låra. Det er skikkelig irriterende. Og nå ser jeg virkelig at magen begynner å krympe, den er blitt skikkelig skrukkete!
balloon sa for siden:
Tenker du syns det er passe nice!:D
:klem:
LilleM0r sa for siden:
Quebeck og Silje!
Hvordan har det gått?? Er så spent...:)
QueenConnie sa for siden:
jeg også!!
silje26 sa for siden:
Hei igjen.
Det gikk bra med meg, men har endel smerter og hevelser i sidene...
Og det største problemet er at etter de strammet musklene kan jeg ikke le uten at det gjør forferdelig vondt... Men hittil ser det ihvertfall bra ut (hvis man ser bort fra hevelsen osv.) og såret gror veldig bra :):)
De fjernet 1,4 kg med bare hud og fett og litt over 1 kg på fettsugingen, så endel som er borte :D
Kitt sa for siden:
Godt å høre at det går bra!:klem:
Om det er vondt å le, prøv ikke å nyse!:eek:
Fortsatt god bedring!:suss:
silje26 sa for siden:
Ironisk at du nevner det, for jeg nøys for første gang på 2 uker tidligere i dag. Har lissom prøvd å holde meg, men nå kom det bare. Og ja, det var ikke en behagelig opplevelse :mad:
må innrømme at første gang jeg gråt over smerter var dag 4 og det var av et latterkikk jeg fikk... det er noe av det vondeste jeg har opplevd noen gang.. Jeg er generelt en veldig glad og positiv person som ler veldig mye, så det har fått meg ganske deppa.. Men legen sa at den smerten vil gå over etter ca 2 uker, så da kan jeg se fram til en bedre uke :D:p:D
Kitt sa for siden:
Det blir litt bedre hele tiden!:klem:
Husk å ta smertestillende jevnt og ikke i skippertak!
Det kommer til å være sårt og ømt en god stund, men ikke på langt nær sånn som de to første ukene!:)
silje26 sa for siden:
Jeg fikk kun resept på smertestillende som varte i ca 5 dager, så jeg stoppet etter 4 dager for å ha noen i reserve i tilfelle kraftige smerter senere. Det har gått greit, men måtte ta en på kvelden tidligere i uka for å klare å sove.
Og noe som har vært et mareritt er det å måtte ligge på ryggene hele tiden. Jeg får ikke lov til å ligge på siden enda og får ikke lov til å sitte. Så har vært sengeliggende i 2 uker nå..
LilleM0r sa for siden:
Gratulerer med vel overstått, Silje! Godt å høre at alt har gått bra - du er ferdig med det verste nå:)
Bare gled deg til hevelsen begynner å gå ned - og du får se hvor flott det blir :) Det er snart over, hold ut!
Kitt sa for siden:
Det er bare å be om mer smertestillende! Du kan også ta Paracet og Ibux sammen. Har en god virkning på sånne sår blant annet.
Det er viktig at du tar nok smertestillende for å kunn ebevege deg, ellers er faren for blodpropp myyyye større!
Du kan ta smertestillende hver 4 time!
IKKE SITTE!:confused::confused::confused: Joda, men bygget opp slik at ingen ting kommer i klem eller strekkes etc. Satt i sofaen 5 timer etter operasjonen, jeg, godt bygget opp med puter bak ryggen, langs siden og under knærne!
Ligge på siden kunne jeg ikke før etter 3-4 uker, var rett og slett alt for vondt/ubehagelig!
Men du, alt dette går over, og da kommer du til å tenke tilbake og si til deg selv:DET VAR VERDT DET!:D
silje26 sa for siden:
Var til kontroll i dag og han sa at alt så kjempe bra ut :D:D:D:D:D !!
Så nå skal jeg begynne å rette meg mer i ryggen og strekke ordentlig på magen, og det gleder jeg meg til.
Han sa at jeg var ganske hoven, men kunne få sitte litt.
Men noe glemte jeg å spørre han om:
Jeg jobber som sekretær og driver i tillegg med mye løfting på lageret vårt.
Hva skjer egentlig når jeg setter meg i en vanlig stol neste mandag i plutselig 8 timer igjen? Da er det 3 uker siden operasjonen. Vil jeg hovne opp på slutten av dagen? Er det noe spes jeg kan gjøre for å gjøre dagen bedre?
Fikk også beskjed om å ha noe stramt(begynner å bli rimelig lei body`n allerede)over magen i 3 måneder framover. Noen som har tips om hvor jeg kan kjøpe trange t-shorter som fungere til slikt? Eventuelt korsetter som man kan bevege seg litt i?
Hvis jeg fortsatt er veldig hoven og støl, burde jeg få utvidet sykemeldingen eller gå på jobb? Kan kirurgen skrive sykemelding på lenger enn 3 uker eller må jeg gå til fastlegen for å få det?
Kan eventuelt fastleger skrive sykemelding på slike situasjoner?
Vet det ble mye, men kom plutselig til å tenke på dette nå...
Har en veldig vanskelig sjef som ikke kunne brydd seg mindre om min helse og velvære og vil unngå store problemer med han når jeg kommer tilbake:mad:
nissemor sa for siden:
Hei
Jeg har nevnt bukplastik for lege på et privat senter, han mener jeg får det dekket, samt at jeg ikke trengte å være"ferdig slanket". Veier pr i dag 92 kg, høyde 168.
Hvilken erfaring har andre? Noen som har fått opr som har høyere BMI enn 28
? Denne legen tenkte å søke meg til det private.
Hvor lenge er det vanlig å vente i det private? Og er det noen tider av året det er lurt å holde seg unna? ( vinter-snømåking, sommer-body-varmt?)
Kitt sa for siden:
En venninne av meg gikk for tidlig tilbake på jobb, selvstendig næringsdrivende. Såret sprakk opp og ville ikke gro igjen på aldri så lenge. Arret er ikke særlig pent heller!
De jeg kjenner som har kunnet ta hensyn til operasjonen har ikke hatt noen problemer i etterkant og fått kjempefine arr.
Ring klinikken og spør dem hvordan de pleier å gjøre det. Kirurgen kan sende en epikrise til fastlegen, så han vet hvorfor han skal sykemelde deg!
Lykke til!:klem:
Kitt sa for siden:
Jeg gjorde det privat med BMI på 31. Men jeg måtte betale selv!!!
Dersom du skal få godkjent å få det dekket, kommer de offentlige kriteriene inn og da må BMI under 30, helst 28.
Ventetiden er neppe mer enn 3 måneder i det private, men skal du ha det dekket, er det ikke alle klinikker som har avtaler.
Jeg gjorde det i begynnelsen av september. Helt perfekt. Ikke så varmt, ikke glatt eller snø ute og jeg var helt bra til julemaset begynte!
I tillegg var arret nesten bort til sommeren!:p
arkine sa for siden:
det er smart og gå med boddyn i de tre mnd ,,viss ikke kan resultatet bli mindre pent,,
den er plagsom ,vet det hadde bukplastikk og t snitt i fjor sommer ,
desverre ble ikke resultatet helt som forventet ,, så skal ta en ny oprasjon til høsten
men IKKE slurv med boddyn,
og hoven blir jeg enda ,, det kan vedvare opp til et år sier de , derfor jeg må vente til høsten med ny oprasjon
arkine sa for siden:
Hei
Jeg har nevnt bukplastik for lege på et privat senter, han mener jeg får det dekket, samt at jeg ikke trengte å være"ferdig slanket". Veier pr i dag 92 kg, høyde 168.
Hvilken erfaring har andre? Noen som har fått opr som har høyere BMI enn 28
? Denne legen tenkte å søke meg til det private.
Hvor lenge er det vanlig å vente i det private? Og er det noen tider av året det er lurt å holde seg unna? ( vinter-snømåking, sommer-body-varmt?)
et godt råd,, ta ikke oprasjonen før sommeren ,et helvete og gå med boddyn i varmen,, så tidlig på høsten ,, eller januar er fine mnd
og resultaet på oprasjonen blir ikke så bra når du har bmi over 28
Kitt sa for siden:
Det er ikke helt riktig!
Jeg er 167 cm høy og veide 84 kilo da jeg ble operert. Altså en BMI over 30. Kirurgen hadde overhodet ingen betenkligheter med å operere meg og var selv såååå fornøyd med resultatet at han fikk flere kolleger inn for å se på 3 måneders kontrollen!
Det er ikke resultatet, men faren forbundet med å legge overvektige personer i narkose og gjøre dem imobile for en periode som setter denne grensen!
Problemet er at BMI ikke akkurat er eksakt vitenskap og min kirurg så på meg og kunne ikke skjønne hvor jeg hadde disse kiloene hen. Dessuten mente han at jeg var så velproporsjonert ellers, at alle måtte jo se at den magen måtte vekk, BMI eller ikke!
Dersom det var kun resultatet som spilte noen rolle, ville private kirurger være myyyye strengere enn offentlige, for private kirurger faktisk gir garantier for resultatet og reopererer gratis om resultatet ikke blir bra!
Offentlige kirurger får jo ikke en advarsel en gang nesten uansett hvor mye galt de gjør!
Er en god grunn til at de fleste foretrekker private klinikker fremfor offentlige!
Man må huske på at det endelige resultatet ser man ikke før det har gått så mye som 3 år!
silje26 sa for siden:
Jeg hadde akkurat 28 i BMI når jeg ble operert, og det var i forbindelse med narkosen at jeg ikke kunne veie mer enn som så.
Tror jeg kommer til å bli gal av den bodyn til slutt, den er for stor i BH
n og borrelåsen i skritet glir opp hele tiden og vil ikke sitte... :flau:Og det er etter bare 2 uker, kan bli gøy i løpet av 3 mnd....hehe
I tillegg får jeg sånne 60-talls strute pupper som ser helt feil ut på meg....:blinke:
Kitt sa for siden:
Du har nok en helt annen body enn det jeg hadde!
Min var hel uten bh og ingen borrelås noe sted!
Ring Fornebuklinikken og spør hvor de kjøper sine eller om du kan kjøpe en body hos dem. Tror den er myyye bedre!
silje26 sa for siden:
Det kan jeg kanskje gjøre, prøver å ringe dem i morgen tror jeg.
Ja den jeg har nå er helt håpløs, er nok mer beregnet på de som har gjort noe med puppene i samme slengen tror jeg. For på meg blir den helt feil...hehe
Kitt sa for siden:
Den jeg hadde er kun et trangt hylster med åpning mellom bena og to korte ben. Tanktopp med bein!:D
Ikke nødvendigvis behagelig, men høres mye bedre ut enn den du har!
Da tiden kom at jeg kunne sove uten body, syns jeg det var skummelt:eek:. Magen liksom tøt ut i sengen. Var jo så vant til at body'n passet på både såret og magen!
Det gikk seg fort til!:p
silje26 sa for siden:
Er noe sånt jeg må ha ja!! Nå som jeg ikke har noe andre her hjemme sammen med meg på dagtid sliter jeg med å få borrelåsen igjen på egenhånd. Så det ender opp med at jeg bare må sitte med den åpen til samboeren kommer hjem :_plystre::hjelp::hest::suss:
Skal se om jeg ikke kan finne noen lignende på Lindex senere i uka kanskje.
arkine sa for siden:
jeg tok igjen borrelåsen først,, så tredde jeg den på meg
Kitt sa for siden:
Tror nok ikke du finner noe som er effektivt nok på Lindex:nei:. Ring Fornebuklinikken, du!:)
silje26 sa for siden:
Da gjør jeg det. Husker du sånn ca hvor mye disse kostet?
Kitt sa for siden:
Har aldri betalt for dem. Fikk to med i prisen for operasjonen og en til da jeg hadde litt "reklamasjonsjobb" nå i høst.
Mener de ligger på 2-300,-
Kan vaskes på 60 grader og blir stramme og fine igjen etter en tur i tørketrommelen!:)
BigButtBeauty sa for siden:
Hei!
Lykke til med operasjon! Det er vel verdt både penger og smerter!!!
Jeg har tatt den operasjonen for 11 år siden (hjelp!er det virkelig så lenge siden!!? hehe..) da betalte jeg det selv. Nå skal jeg under kniven å gjøre det igjen, samme operasjon. Og jeg bare gleder meg! Skal slankes først da,
så blir nok en liten stund til....:o
Nynne♥ sa for siden:
skal du gjøre det igjen?? Fjernet de ikke det meste av fettceller da så det er nesten umulig å legge på seg rundt magen igjen? Har hjørt at hvis du legger på deg etter en bukplastikk vil disse kg legge seg andre steder enn på magen f.eks på rumpe, lår. Man kan ende opp med en ganske så merkelig kroppsfasong etterhvert hvis man ikke passer på. Mye av grunnen til at jeg ikke tørr ta en slik opr.
Kitt sa for siden:
Har lagt på meg en del etter bukplastikk for 2 1/2 år sien og joda, det legger seg fortsatt på magen!:eek:
En kirurg med respekt for yrket sitt og seg selv vil aldri ta så mye at du blir helt skrapa.
En bukplastikk er ikke primært fettsuging, men fjerning av ødelagt hud. Fettsugingen er bare for å gjøre resultatet best mulig kosmetisk.
Dersom du virkelig har plager med hengebuk, må du ikke la usanne rykter stoppe deg!
Nynne♥ sa for siden:
hmm føler meg litt lurt nå jeg. Får ta det opp til vurdering igjen jeg da...
Kitt sa for siden:
Ta en grundig vurdering, du!:)
Kan slett ikke se noen grunn til å ikke ta en full bukplastikk om du er virkelig plaget. Kjenner flere som har gjort dette og ingen har opplevd det du snakker om.
Kanskje du skulle spandere på deg en konsultasjon hos en klinikk og få en vurdering og snakke med en kirurg.
Jeg har som sagt lagt på meg igjen, også på magen, men er for ever og alltid kvitt 3 kilo ødelagt hud som hang langt ned på lårene mine. Og det var verdt hvert øre jeg betalte for det!:D
Nynne♥ sa for siden:
Magen henger vel ikke akkurat ned over låra, men magen er stor og det er alltid der jeg legger på meg. Hadde det ikke vært for min unormale store mage tror jeg at jeg hadde følt meg slank.. Skikkelig "disse" fleske mage..:o ærsj...
Kitt sa for siden:
Jeg er arvelig belastet med stor mage. Da jeg var gravid siste gangen, ble legen bekymret for fosterets magestørrelse. Da jeg fikk bekreftet at det var en jente, sa jeg at han ikke trengte bekymre seg, det var arvelig.
Han slo seg faktisk helt til ro med det. Og jeg fikk en stor jente som i en alder av 9 år er lang og slank, men med mage!
Takket være bukplastikk henger ikke magen lengre og den har sluttet å disse! :D
Vurder en konsultasjon, du. Det koster 400,- der jeg ble operert!
Hei igjen!
Ja jeg skal ta den igjen, og selv om du fettsuger magen kommer det tilbake! Nå fettsugde de veldig lite på meg første gang, veide ikke så mye den gang så det var mest pga stygge arr og heng rundt navlen grunnet tidl operasjoner som ble stygge etter svangerskap. Det hadde nok mye med min forfengelighet å gjøre, ble mor da jeg var 15 år og følte meg altfor ung til å ha en mage som såg ut som 50! Som sagt, den betalte jeg selv. Denne gang får jeg det dekket fordi jeg har fått to barn etter forrige operasjon, den siste en kjempegutt på over 5 kilo som ble tatt med keisersnitt. Og på grunn av keisersnittarr og gammelt operasjonsarr har jeg fått en fold i huden som er veldig vond og klør noe inni hampen! Blir fukt og er veldig guffent. Er lykkelig for kirurgen jeg går hos skjønner hvor ubehagelig dette er og vil hjelpe meg. :)
Ps! Selv om jeg har lagt på meg, er fasongen min helt normal. Det er jevnt fordelt over det hele. ;)
Nynne♥ sa for siden:
Det var jo betrygende å høre ang kroppsfasongen din.. hvem kan ha fortalt meg alt dette pølsevevet mon tro???:confused:
Ja sant..? :) det må være en misforståelse en plass der ja, der gjerne en fjær har blitt til en høns.. Godt det ble oppklart da iallefall! ;)
Nynne♥ sa for siden:
Da er det bare å overbevise gubben, hans store argument for at jeg ikke skal ta denne opr er nettopp fare for snål kroppsfawsong ved evnt vektøkning.
arkine sa for siden:
jeg fikk dekket bukplastikk, første gang for 24 år siden andre gang i fjor våres, ingen som spurte om jeg hadde noen fysiske eller psykiske plager , og det hadde jeg i grunn ikke heller ,klart magen plaget meg ,men kunne levd men om jeg ikke fikk det dekket,var hos legen i tre min,,han så på magen , ja det får du dekket sa han..så tre mnd senere lå jeg på skien sykehus ,,offentlig ,innlagt i 5 dager
QueenConnie sa for siden:
Den dagen jeg er ferdig slanket, skal jeg spandere på meg pupper og bukplastikk. Seriøst.
Problemet jeg har med bukplastikk..
Jeg har ikke unger enda?! Burde jeg da ikke vente til jeg er ferdig med å gå gravid? for å ikke la denne hengemagen komme igjen?
Puppene veit jeg alt om, så det er ingen sak :)
grunnen til att jeg vil ha pupper, er fordi jeg har ingen. jeg har 90 A. :(
Kitt sa for siden:
Det er ikke noe i veien for å ta bukplastikk før du får barn, men jeg ville ventet! Det samme med nye pupper, da!
For det første kan det jo hende du ender opp med nye hengemage, ellers er bukplastikk et stort inngrep med arr fra hoftekam til hoftekam og det arret kan faktisk bli veldig vondt under et svangerskap (som keisersnittarr, bare litt verre) og noen her nevnte sammenvoksninger etc.
Kan være greit å være ferdig med barn, ja!
Everio sa for siden:
Er spennende å følge dere :ja: Skal selv gjennom dette når vektnedgangen er stor nok. Vet jeg får dekket det (har allerede større heng enn damen på bildet i linken over), og i tillegg skal jeg ned 30 kg først.
Er det flere som tar en oppstramming på brystene samtidig? Ser for meg at jeg burde gjort det i samme slengen :ja:
Kitt sa for siden:
Er nok mange som gjør begge deler, ja!
Selv kommer jeg ikke til å gjøre noe med puppene. Kirurgen kunne ikke love at jeg fikk beholde følelsen i brystvortene, og den vil jeg gjerne beholde!
Pleier å si at jeg løfter opp puppene den dagen gubben er 100% impotent!:lol:
Everio sa for siden:
he-he, er vel ikke mye vits med struttepupper da :p
Everio sa for siden:
Noen som vet hva det koster med en puppejobb samtidig som bukplastikk? Er det mulig å få dekket det også?
Kitt sa for siden:
Går du inn på Fornebuklinikk- linken, er det prisliste der!
Man kan sikkert få dekket pupper også om de er ille nok eller legen din er flink til å skrive henvisninger!;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.