Nå har vi spist tidlig middag, siden jeg snart skal på nattevakt.
Vi har hatt Biff gratinert i ovnen med bacon, lø og fløte, med brokkoliog blomkål til siden.. Dessert var bær med krem på..
Herregud, jeg klarer ikke å fatte at man kan gå ned i vekt av dette.. Ler mens jeg nyyyter maten jeg spiser! Helt fantastisk altså! Ja, dette skal rett og slett ta helt av!! :D
Leser meg opp på forskjellen mellom Atkins og Ketolyse, og det står noe om at man er i godt humør!! JA, jeg blir i godt humør av å spise mat som jeg i alle år har kjempa for å holde meg borte fra!! JAAAAAA!!!!
Hei
Grunnen til at mange er havnet i dette forum at at de i alt for mange år har blitt tutet ørene fulle av at man blir fet av fett. Derfor har man kuttet nesten helt ut alt fett og spist desto mere karbohydrater.
Kroppen trenger gode fettstoffer for å fungere optimalt og så lenge vi ikke oppfyller kroppens krav om fett vil vi til stadighet være sultne. Fett metter utrolig mye.
Lykke til med kuren og det nye syn på slanking og kosthold.
Vennlig Hilsen
Torkil :)
Jeg, det er akkurat dette som er så herlig ! Jeg var i selskap i helgen, koldtbord med masse rene matvarer og virkelig storkoste meg uten en eneste dårlig tanke i fht. kalorier ! Tror dette gjør godt psykisk også jeg. :)
Ja, utrolig god mat! Nå dufter det ribbe i huset, og snart skal jeg lage aioli. :D Jeg har aldri fyst på sukker, det er fet og salt mat jeg har lyst på. Det er jo midt i blinken!
Mange ganger siden jeg startet på lavkarbokosthold at jeg har ristet på hodet og ledd for meg selv. Når jeg vet at maten omtrent svømmer i fett (eks smørgrøten med fløte og stooort smørøye) og likevel raser ned i vekt, og ikke er i elendig form etterpå slik jeg var før når jeg spiste fet mat (noe som sikkert bunnet i all karboen feks poteter o.l. som ble inntatt samtidig...)!
Jeg har alltid elsket fet mat, og på andre kosthold får man jo råd om å holde seg unna det, så da blir suget etter det eller søtt overveldende. Nå har jeg null søtsug og kan kose meg med fet mat - vinn vinn situasjon!
Ja, jeg er vel også glad i fet mat.. Og det er vel derfor jeg gikk opp i vekt tidligerer.. fniser når jeg går å handler, fniser når jeg spiser, men innrømmer at jeg ikke tør å veie meg ennå.. Tenk om det ikke funker :eek:
Neida, jeg har full tro på kuren jeg!! ;):D
Jeg var bittelitt tvilende, men har ei venninne som nå har gått ned masse. Den første uka hadde jeg ingen mulighet til å veie meg, og var litt sånn ja, ja funker dette så.... I går veide jeg meg: - 3,3 kg på 8 dager. Blir så glad. Jeg elsker ost. Det er en av mine store "laster" når jeg skal prøve å slanke meg. Dvs det har vært.... Pluss sjokoladen da. Men det også går så bra nå, siden jeg ikke kan spise noe eller jukse ved å bruke dagens kalorier til sjokolade;).
Må foresten legge til at humøret mitt er steget betraktlig. Men jeg er også mer aktiv. Triller masse turer og kommer meg ut. Har lyst å finne på ting, mer enn før! I love it!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.