jeg hadde håpet å starte på dr.atkins fra mandag...men jeg kommer aldri gjennom hele den boken til da....:nei:
må jeg virkeli lese alt og heeele den før jeg starter?.....finnes ikke en plass her jeg kan lese fort jennom d viktigste nå for å komme i gang så leser jeg boka om dagene..lill å litt...jeg kommer til å bruke maaange uker for å komme jennom alt...:nedfor:
ikke vet jeg helt hva jeg skal handle inn...fikk noen gode råd i en annen diskusjon,..men blir likevel ikke helt klok på noe...:hylgrine:
nej...jeg er ikke sikker på noe....vet bare at jeg skal holde meg unna karbohydrater...:høh:
prøver å lese i boka...men virker som alt går inn d ene øret og ut d andre....
vill så jerne lykkes...:utenutryk men vet ikke jeg....ikke vet jeg hvordan jeg skal sette opp en slaks "matplan" heller....:_oppgitt:
Du skal ikke holde deg unna karbohydrater. Du skal bare spise mindre av dem og de riktige. Og for å finne ut HVA du kan / ikke kan spise, er det veldig viktig at du iallefall leser induksjonskapitlet og at du ikke setter igang før du har skjønt det.
Vi har satt opp en del tips under linken Lavkarbo ressurser. En lettfattlig forklaring på hvordan gjøre induksjon og tillatte matvarer etc. Les denne du, kanskje den er bedre enn den i boka ?
Det kommer sikkert til å gå helt flott. Leser du under Atkins kosthold her inne finner du mange forslag til mat også. Men det viktigste er å bruke listene over tillatte matvarer - der finner du ut hva du kan spise av det du liker og så setter du sammen måltider etter det. Oppskrifter finner du i oppskriftforumet.
Så bare sett i gang og les du - det går nok så fint atte !
jeg lurer okså på om d blir veeeeldi dyrt....en jeg kjenner måtte ji seg fordi maten og alt ble så altfor dyr.....:utenutryk
jeg skal sette meg ned å lese nå :stuart:
Det kan bli dyrt, - men om du bruker tid på matlagingen (lager mat fra grunnen av) og ligger unna ferdigmaten, blir ikke regningen noe særlig større enn den hadde blitt om du hadde spist mye ferdigmat og godterier. Min erfaring er iallefall at jeg kanskje bruker noen kroner mer på ordentlig mat, men ikkeno på godteri.... det går nesten opp i opp. Grønnsaker kan være dyrt, og det gjelder å være prisbevist å finne en grønnsaksbu som er billigere enn de store kjedene - de pleier å ha bedre kvalitet også. Prisforskjellene er store rundt om i landet. PÅ Jessheim er det ekstremt billig, men i Stavanger er det dyrt !
At det er dyrt å spise sunt er en dårlig unnskyldning for å spise usunt, syns jeg. Noen sier det tar for lang tid, noen sier det koster for mye. Jeg skjønner at grønnsaker er dyrere enn ris, poteter og en pakke spagetti, - men helsegevinsten er verdt det !!
Prøv det nå iallefall en periode, så finner du fort ut av om det er for dyrt for deg eller ikke. Jeg håper du har råd til å bedre helsen din - det har du igjen for i mange år fremover !!
Jeg må bare si meg enig med Nille i det hun skriver om dyrt og ikkr dyrt. Totalen på hva en putter i segb kan bli det samme tilslutt...Innkjøp avPizza, McDonald, Baguetter, Snop kan bli ganske dyrt, og i tillegg det vi legger på oss av.
Må bare innpå litt med priser på Jessheim:D Jo da Nille ...én butikk er både billig og har stooooooort og nydelig utvalg. De andre butikkene er som i landet forøvrig. Finn en grønnsakbutikk som er flinke til å kjøpe inn. Mange er drevet av dyktige folk fra kulturer som er vant til å bruke mye frukt og grønt...
Lykke til med et sunt kosthold:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.