< Tilbake til oversikten

Fryktelig dårlig ånde

Susse sa for siden:

Jeg stinker. Har pussa tenner flere ganger i dag, tatt noen få nøtter en gang mellom måltidene. Drukket masse vann, urtete osv. men stinker like fælt. Dette kommer til å bli et problem når jeg begynner på jobb igjen på mandag. Jeg jobber tett fysisk med folk. Jeg håper virkelig dette bedrer seg litt utover i kuren? Svetter også heftig,men det kan lettere holdes i sjakk.
Gode tips?

Gerd sa for siden:

Helt normalt. Ketoseånde.
Viss du bruker søkefunksjonen litt så er det flere tråder om akkurat det samme, samt råd osv... :)

Susse sa for siden:

Jeg har kjent ketoseånde mange ganger av en av ungene mine som har vært alvorlig syk, dette ligner ikke helt. Lukter verre, ungene har kun lukta aceton. Kan kanskje være litt anneledes når det er kostindusert ?

Gerd sa for siden:

Kan nok sikkert gjøre det. :ja:

Men ånden kommer innenfra, og vil forsvinne for mange etterhvert. Økt vanninntak skal visst hjelpe.
Jeg har hatt den ånden hele tiden jeg var i ketose, uansett. Hadde en følelse av å ha et kronestykke i ganen :ja:

Susse sa for siden:

Takk for tips. Fant masse nyttig nå når jeg søkte. Store ifa har jeg i jobbveska faktisk. Blir jo endel kh når jeg spiser dem gjennom dagen, men jeg jobber med svært syke mennesker og de skal slippe stankånde fra meg i allefall. Så får jeg heller tåle litt høyere kh enn jeg hadde planer om.

Gerd sa for siden:

Store ifa er vel ikke mange netto karber i, så de kan du spise :ja: Du skal trekke fra sukkeralkoholene

Susse sa for siden:

Så flott ! Får bare håpe magen min er enig. Den er ikke glad i kunstige søtstoffer. SB12 tror jeg faktisk mannen min har, skal prøve det i morgen.

LilleM0r sa for siden:

Jeg bruker SB12 når det står på som verst, og det hjelper ganske godt.
Elers er min erfaring at det varierer veldig, "stålånden" kommer og går.
Pass på å spise litt - det hjelper også - blir det for lenge melom måltidene så merkes det.
Lykke til:)

Megvel sa for siden:

Persilledusk er bra for ånden, har ikke karber men er veldig sunt!

Susse sa for siden:

Hehe, da begynner nok pasientene mine å lure om jeg skal farte rundt med en potte persille i jobbkurven min. Er hjemmesykepleier. :D men takk for tips. Kan være en ok ting hjemme.

karbokristina sa for siden:

det jeg har funnet ut er at man kan bruke Frisk. De små eskene med pastiller på størrelse med sukketter. Disse inneholder ca 94,5 karbohydrater pr 100, MEN hele esken inneholder bare ca 5,7gram, altså er det 5,4 karbohydrater i hele esken. Fordeler du dette utover en del dager så går det helt fint. Det er jo mange pastiller i esken. Bare pass på at du ikke spiser for mange om dagen! Noen butikker (jeg har finni dem på meny) har også Frisk med lakrissmak :)
Ellers så er SB12 helt supert!

Jabba sa for siden:

Frisk hørtes ut som et bra alternativ.....jeg har litt problemer med å gurgle SB12 og lignende når jeg er på jobb.....

Everio sa for siden:

Åååå da så! Kjøpte dem i dag og ble så skuffet over at det var nesten en kh per stykk. Så da kan man faktisk spise nesten en hel pose på 1 kh?

Gerd sa for siden:

Hvor mye det er i en pose vet jeg ikke. Spiser det ikke selv ;)

Misty sa for siden:

Jeg har ikke kjent nor til dårlig ånde, men det lukter metall av urinen min....

Gerd sa for siden:

Helt vanlig :ja: Ketoner i urinen :ja:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.