Impulsiw sa for siden:
Har bestilt på netrition.com men fikk ikke varer sist...noen som har alternative steder? Danmark?
HELP :D
Impulsiw sa for siden:
Har bestilt på netrition.com men fikk ikke varer sist...noen som har alternative steder? Danmark?
HELP :D
Lindabtn sa for siden:
Gjorde du ikke :eek:
Bestilte derfra for ca en uke siden, jeg håper virkelig jeg får varer :eek:
Hvis ikke er det dialife.dk man kan bestille fra :)
Impulsiw sa for siden:
Takk for svar Lindasøta :suss: Den linken lagres nuh!!! :klem:
Ja jeg veit ikke hva som har skjedd...husker ikke hvem sitt kort jeg brukte så jeg aner ikke om jeg er trukket for varene.. så ble det 200 kroner mer når jeg bestilte pga dollaren er så sterk nå..så da tenkte jeg at det sikkert ikke blir noe dyrere fra danmark..kanskje billigere siden de ikke skal sende over hele atlanteren ;)
Lindabtn sa for siden:
Skal sannelig gå inn på nettbanken å se om de har trukket. Jeg har jo fått mail om at ordren er registrert og sendt.... Hnnn :rolleyes:
Lindabtn sa for siden:
Jo det har jo blitt trekt av kontoen min, så da blir jeg arg om det ikke kommer noe altså....
Impulsiw sa for siden:
Ja det er noe dritt!! Får håpe du får det altså.Fler som har fått det her...men ikke jeg..:nei: Hvem veit..kanskje tollen har tulla det bort.. Det er veldig greit å bruke kredittkort på nettkjøp, for hvis du ikke får varen slipper du å betale for å si det sånn... :ja:Hmm..lurer på hvor mye frakta blir fra danmark jeg..Hvis man dobler kjøpesumme...er man vel sikret i alle fall? hmm... 38 for pitabrød... da blir det 72 cirka da.. tror det blir det fra usa også..når mann legger sammen alt... sist jeg bestilte fra usa kom det på 700 m frakt..:(
Lindabtn sa for siden:
jeg bestilte 3 pk lefser og 3 pakker pita. Det kom¨på 377 kr med frakt, synes ikke det var så mye... må huske å ikke kjøpe mer enn for 200 norske kroner (eksl frakt) hvis ikke kommer det jo masse toll og det kan ta mye lenger tid (den må ligge i tolla en stund)
Tror det er litt dyrere fra Danmark igrunn.
Lindabtn sa for siden:
Ble jo MYE dyrere fra Danmark faktisk :eek:
Lindabtn sa for siden:
nesten 100 kr :eek:
Impulsiw sa for siden:
ble ca 62 per pakke da.. fra usa..
Men jeg handlet for 200 fra usa...frakta ble veeeldig dyr..skjønner ittno jeg.. :nei:
Lindabtn sa for siden:
sikker på at du tok den billigste frakta da??? Den som tar 1-2 uker levering??
Lindabtn sa for siden:
Ville sendt de en mail jeg :)
Impulsiw sa for siden:
377 danske for 4 pakker...jisses..DET blir ikke aktuelt
Men nå er jeg skremt fra å bestille fra usa...sukk :(
Impulsiw sa for siden:
Hmm..burde kanskje sendt mail ja...men vet ikke om jeg orker å bry meg.. kanskje en FEIT toller som tok med seg pakka hjem :lol:
Lindabtn sa for siden:
Ja det var &%¤# dyrt å bestille fra Danmark.. ER det lenge siden du bestilte fra usa?
Alyssa sa for siden:
Jeg ble også skremt fra å kjøpe mer fra USA, men gjorde det likevel, og det har gått bra. Har tatt 4-5 uker, blitt stoppa i tollen selv om jeg holdt meg under 200 kr, en gang fikk jeg ikke pakkelapp, men fikk heldigvis en ny en to uker senere om at det var på tide jeg kom og hentet den ...
Jeg bestilte en gang noe som jeg fikk bekreftelse på at jeg hadde kjøpt, men det dukka aldri opp. Men jeg sjekket at jeg ikke hadde blitt trukket for det.
Impulsiw sa for siden:
Ja...i november...:realmad:
Lindabtn sa for siden:
ja for de kan jo ikke trekke før de har sendt varene, det er jo skikkeli teit om de gjør det :confused:
Det tar alltid ekstra tid når de blir stoppet i tolla. Og de pakkene under 200 kroner er sikkert bare sånne stikkprøver de tar
Lindabtn sa for siden:
hvis du har mulighet til å sjekke om det har blitt trekt, ville jeg gjort det!!!
Impulsiw sa for siden:
Ja..burde få sjekket det... sende mail evt også...jeg har såååååååååååååå lyst på tortilla lefser og pita brød... :sikle:
Lindabtn sa for siden:
ja det er kjempe godt :ja:
Impulsiw sa for siden:
:ja: :sikle:
Lindabtn sa for siden:
Jeg har fått dilla på lefse med majo, masse ruccola, rødløk og bayonneskinke. Spiser det hver dag til frokost :sikle:
Impulsiw sa for siden:
Det hørtes godt ut :sikle: Rulla noe ost og skinke og sånn inni sist jeg hadde dem... hmmm...må vel ta sjansen på å bestille en ny rundet altså... :ja:
froken sa for siden:
Er det ingen her inne som har oppskrift på lavkarbopita ellertacolefser?;)
Impulsiw sa for siden:
Ja det finnes :ja: tror noen har prøvd å lage også...
Impulsiw sa for siden:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19524&highlight=tortillas
trillian78 sa for siden:
Sendte en mail til lavkarbopikene om mama lupes tortillas. De svarte at de ville komme i salg igjen i løpet av januar :D
Impulsiw sa for siden:
Det var da jammen godt..kanskje de tar inn pitabrød også :ja:
skatcat sa for siden:
Hei!!
[color=#ff00ff][/color]
Nå har jeg bestil Mama Lupes tortilla-lefser hos Lavkarbopikene!
[color=#ff00ff][/color]
Har ikke prøvd de før, så jeg er litt spent!! :p
[color=#ff00ff][/color]
Er det noen som har forslag til hva jeg skal ha inni som smaker bra??
[color=#ff00ff][/color]
Iset sa for siden:
Du har sikkert brukt vanlige tortillas før, du bruker bare disse i stedet. Jeg bruker dem til taco/burritos/quesadillas, som wraps eller som pizzabunn. De gir kjempegod, tynn pizzabunn faktisk. :)
skatcat sa for siden:
Takk, Iset!
Pizzabunn var en god ide!
Jeg har brukt tortilla-lefser med varm mat, det jeg egentlig var ute etter var forslag til ting å ha i wraps, kalde, som lunsj på jobben.
Har spist det ute på kafe, og de er alltid så gode, men nå er jeg "blank" på hva som har vært inni de!! :confused:
Iset sa for siden:
Du kan ha hva du vil inni. Jeg synes det er godt med et lag kremost, masse skinke/kylling eller lignende og hakket purre og litt krydder på toppen før jeg ruller sammen. Eller kremost og røkelaks. I jula laget jeg faktisk pinnekjøtt-burrito, hehe. Hadde kålrabistappe og pinnekjøtt inni og rullet sammen. Var overraskende godt (jeg har ikke diktet det selv altså, det er en helt vanlig matrett lenger nord, visstnok).
smil! sa for siden:
argg..... nå bestilte jeg lefsene fra lavkarbopikene.. og når jeg hadde betalt klikket jeg for å få kvittering og kom bare tilbake til min egen bestilling!! og varene står fremdeles i handlekurven min.... og i ordrehistorikken der ligger det da ingen ordre...
prøvde sende de mail.. noen som vet om de er raske på å svare??? og hvor lang tid tar det å få varene derfra? synes egentlig det var litt dyr frakt..
Iset sa for siden:
De svarer veldig kjapt på mail og du får varere veldig raskt, som regel. Det har nok skjedd en feil da du bestilte, men de fikser opp i det umiddelbart når de leser mailen din.
trillian78 sa for siden:
Nei nei nei! Aarrrgh! Nå har jeg venta og venta og venta på at lavkarbopikene skulle ta inn mama lupes. Så kom de endelig for noen dager siden. I dag skulle jeg bestille (fikk lønn i går :o), og hva har skjedd??? Utsolgt ALLEREDE! Dammit! :mad: Jeg som har gleda meg sånn til tortillas!
Sjekka dialife.dk, men de skal ha 211 kr for frakten, noe som gjør at det blir alt for dyrt. Blir jo toll på dette også... Grrrr! Samme med mindresukker.com ettersom at varene blir sendt fra sverige. Tre pakker mama lupe's + frakt = 395 :eek:. Da kan jeg like gjerne kjøre til sverige...
Er det noen som vet hvorfor det er så himla vanskelig å få tak i disse tortillaene i Norge? Det blir vel tilslutt til å å bake selv... Men egentlig er jeg for lat. Har et bittelite kjøkken med typ en halv kvadratmeter kjøkkenbenk. Litt tungvindt med baking og kjevling og sånn på så liten plass...
trillian78 sa for siden:
Fikk foressten beskjed om at lavkarbopikene har bestilt ny ladning, men at det sikkert tar en mnd før de har dem inne igjen... :( Må være på hugget neste gang skjønner jeg.
Impulsiw sa for siden:
Prøv å bestille fra [url]www.netrition.com[/url] mange som har bestilt derfra..meg inkl. :ja: pass på at du holder deg under 200 kroner (frakt kommer i tillegg og er ikke tollbelagt)... så blir det ikke toll...sma sa for siden:
Jeg syns både netrition og dialife tar uhorvelig masse i frakt! Og det irriterer meg voldsomt! :realmad:
Betaler dere virkelig flere hundre kroner for å få dette hjem? Eller er det jeg som gjør noe feil :confused:
BobBob sa for siden:
Jeg begriper ikke at man må bestille disse på nett. Skulle jo tro markedet var stort nok til at de kunne tatt dem inn i vanlige matvareforretninger, eller i alle fall helsekost. :-/
sma sa for siden:
Ja, ikke sant?! Jeg skal gå en runde på byens heleskostforretninger og høre om muligheten for å ta de inn. Men ofte så er det det at leverandørene ikke har slike produkter.. Jeg vil også ha tortilla!!:snurt:
Impulsiw sa for siden:
Har gitt opp hele lefsegreia jeg.. Når jeg vet jeg skal ha pita eller taco til middag..kutter jeg drastisk ned på karboinntaket i løpet av dagen og spiser litt pitabrød/nanbrød/tacolefse.... Men det er ikke ofte altså..kanskje hver 14 dag :ja:Kanutten sa for siden:
Jeg handler både lavkarbopasta, lavkarbopita og lavkarbotacolefser på dialife.dk. Jeg handler gjerne for 1000-1500 kr i slengen, men damene der porsjonerer det slik at jeg slipper betale toll. Frakta kommer kanskje oppi 200-300 kr. Men det koster jaggu noe også å skulle bestille fra andre steder.
Kanutten sa for siden:
Jeg handler både lavkarbopasta, lavkarbopita og lavkarbotacolefser på dialife.dk. Jeg handler gjerne for 1000-1500 kr i slengen, men damene der porsjonerer det slik at jeg slipper betale toll. Frakta kommer kanskje oppi 200-300 kr pr bestilling, men det koster jaggu noe å skulle bestille fra andre steder også.
luringen sa for siden:
har da nettopp bestilt og fått tortillas fra lavkarbopikene jeg da? Men venter enda på JBKM derfra..
trillian78 sa for siden:
Da var du blant de heldige. De var utsolgt typ fire dager etter at de hadde fått dem inn igjen...
Lurer litt på om jeg skulle prøve å lage sjøl... Fant denne oppskriften (gidder ikke oversette den):
Oppskriften ble funnet her.Odde sa for siden:
Bestillte 2 pk tortilla, 2 forskjellige typer pitabrød samt 1 stach thick/thin (brukes som johanneskjb. mel) fra netrition.com den 13 januar, og fikk pakken her før helga. Inkludert frakt kom det på 378,- kroner, og det er ikke så helt ille i alle fall. Er enig i at det koster for mye i frakt, men alternativet er jo å sende med båt og det tat 4-6 uker.
OddE:rolleyes:
trillian78 sa for siden:
Kommer det ikke toll på toppen?
Odde sa for siden:
Niks, dette var totalsummen. Så lenge varene koster under 200,- er det ikke toll og moms. Kommer du derimot over 200 for varene, må du betale eventuell toll - samt moms av både varesum og frakt.
Odde:rolleyes:
snowqueen sa for siden:
Det beste hadde vell vært å fått fra lavkarbopikene, men det er jo så lenge til de får inn! Jeg har funnet noen andre lavkarbo-nettbutikker, noen som har noen erfaringer med noen av disse? De har tortillaene til Mama Lupe :)
www.thelowcarbgrocery.com/catalog/product_info.php?cPath=132_215&products_id=694
Fant foressten ut noe fantastisk! (i hvert fall for min del;)) Jeg bor på Svalbard, så jeg var usikker på hvordan det var med toll og sånn opp hit, så jeg ringte sysselmannen, og de sa at det var bare å bestille så mye jeg ville, for her betaler man ikke toll/moms, ei heller når man bestiller fra utlandet. Så praktisk!:D
snowqueen sa for siden:
Ser ut til at dialife.dk har de rimeligste tortillaene og brownies, som er det jeg er ute etter i dag, så da blir det dem :D Gleeeder meeeg:D:D
smil! sa for siden:
og om dere er over til svinesund av og til har jo helsekost butikken på nordby senteret, mama lupes lefsene til 49,- der!! mot 69,- pr pakke pluss 95 i porto hos lavkarbopikene...
bare ett tips...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.