Jeg er skikkelig matlei og kjenner jeg får brekninger når jeg tenker på egg & bacon blant annet.
Så derfor vil jeg fokusere på positiv tenkning og nå vil jeg gjerne høre hvilke produkter dere er mest glad for at det er lov å spise på ketolyse....
Kan begynne med mine egne:
Ost (elsker smeltet ost og kan ha det på det meste!)
Hei
Kylling i terninger stekt i smør og karri, syrret i fløte, dertil forskjellige grønnsaer stekt i olje i wok.
Superkjapt og veldig godt. Sikkert like bra med jukseris til.
Vennlig Hilsen
Torkil :)
Pizza:D Kristinpizza eller bruke lavkarbotortillas (mama lupes) som bunn
Tortillas fyllt med salat og spekeskine og philadelphia (Godt med laks også)
Nannahs eplekake
Gerds ostekake
OST:D
Nå er jeg helt nybegynner da, har ikke rukket å bli lei av noe enda.
Men jeg kan svare for det, for det var nemlig en av grunnene til at jeg kan gi opp karbene. Nemlig OST.
Jeg elsker ost enda med enn karbohydrater, så å kunne spise det både titt og ofte er jo bare helt supert.
Kjempefin tråd og en fin vinkling for å tenke positivt!
Jeg er glad for alt som er fett og gjør meg mett:
majones
fete, smakfulle oster
fløte, rømme og smør
avocado
mandler
Og min morgenomelett (blir aldri lei av egg!)
Og kjøtt og fisk som ikke er oppblandet som farse
Og grønnsaker som f.eks. stangselleri, brokkoli og blomkål
Og oliven, cocosa …
Og littegranne mørk sjokolade sammen med valnøtter til kaffen.
Fet ost fløtesurret sopp er favorittene. Og i jula har jeg savnet kakao med cocosa. I tillegg til at jeg har savnet god samvittighet for å spise fet mat.
Hei LilleMOr, nå heller jeg mer mot Skaldeman sin filisofi - altså mer en livsstil enn en "kur" - og den har gitt meg god vektreduksjon.
Men jo mer jeg leser om Ketolysekuren jo flere likheter finner jeg jo.....
Så istedet for å gi deg et langt svar her legger jeg en link til en tråd på Skaldeman-forumet. Der er det flere som deler sine erfaringer :
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.