Godt nytt år alle sammen!!
Tenkte vi kunne lage en ny tråd om vi som er klar for en ny runde med vektnedgang nå i 2009.
Mitt mål er å gå ned 20 kilo til. Har skeiet godt ut nå i julen, og jeg gleder meg til å gå i gang igjen nå 5. januar.
Flere som er med??
Jepp jepp! Jeg planlegger å ta det litt rolig, starte med trening (begynte idag!! :D) og litt mer "normalt" kosthold (vekk med chipsen... :( ) og se hva som skjer fra der. Har frotset i karbo i det siste, kanskje jeg må kutte ned litt der også :p Har vel ca 25 kg å ta av, men er jeg heldig så holder det med 20 kg :)
Hei. Jeg er helt ny her inne på forumet og jeg blir gjerne med. Har 40 kg jeg vil ta av, så dette vil ta sin tid. Jeg begynner imorgen med ketolyse, og det blir veldig spennende!
Slenger meg på jeg også!
Begynner på ketolyse om en uke, venter på bok og startpakke. Bruker denne uka på å trappe ned, kutte ut brus og godis hvertfall.
Har faktisk over 50 kilo som skal vekk ....:eek: føles litt rart å se det slik svart på hvitt...
Men jeg får dele det opp i passende porsjonsmål og belønne meg selv underveis :)
Er uansett godt å være flere i samme situasjon, så kan vi backe opp hverandre :)
Jeg er ny her, og er veldig klar for å komme meg ned i vekt. Jeg har ca. 10 kg jeg skal ned etter barnefødsel og sofasliting :rolleyes: Prøver meg på Atkins for første gang. Aldri prøvd noen form for lavkarbodiett, og håper derfor at dette virker (og at jeg klarer å holde meg i skinnet).
Lykke til alle sammen! Håper vi kan motivere hverandre! :D
Så bra at vi er mange som er klar! Selv om jeg er supermotivert i dag, kommer jeg sikkert til å trenge en del oppmuntring utover, så godt at vi er flere som drar lasset!!
Jeg hiver meg i seng, sånn at jeg våkner uthvilt til en ny start i morra. All "skitmat" er nå gått i bosset og jeg har allerede pekt ut spinning kl fire i morra.
Gruer meg allerede til veiing i morra tidlig...:eek:
Jeg er også med:) Har startet idag på ketolyse
Har vært inne på forumet og har hatt startpakken i vel 2 mnd.liggende klar.
Lastet ned mat på data og lagt inn frokosten. Men er det noe annet program som er enklere synes dere? Og bruker dere journalen her inne til å skrive ned alt? Skal ned en ca 15 kilo til helst
Høres ut som en god start!:)
Bare husk at det tar litt tid for kroppen å venne seg til å forbrenne fett i stede for karber og at det da kan være (forbigående) vanskelig å gi så mye på trening som mange er vant til!:eek:
Husk å drikke masse! Jeg fikk vondt i nyrene (eller i det området) om jeg ikke drakk nok de første harde teningsøktene etter ketolyse- oppstart.
Takk for lykke ønsking :)
Jeg følger Blodtypedietten pluss har trent jevnlig i ett år nå, så da er det ikke SÅ hardt for kroppen med en omstilling. Kjenner mest på søthungeren i dag, men alt vel så langt. Gleder meg til smoothie til kvelden, den gjør susen!
Søthunger ja. Kjente veldig på den etter middag i går. Er da den alltid er verst. Er egentlig en godtemums uten like, så det er nok det som blir verst for meg! :eek: Heldigvis har vi ikke så mye som en konfektbit igjen i huset. Dessuten er jeg så innstilt på dette nå at jeg tror jeg hadde klart å holde meg unna uansett. Skal på trening i dag for første gang siden før jul, og er spent på hvordan det kommer til å gå!
Jeg er med! Tok for noen år siden av ca 36 kg, har heldigvis ikke lagt på meg alt det igjen, men mye har sneket seg på igjen desverre. Siden jeg har en historie bak meg hvor jeg har tatt av så mye og fremdeles har en god del igjen, tenkte jeg at jeg kanskje hører til her inne? Har nå 22 kg som jeg skal ha av (+ kanskje et par bonus kg hvis jeg er motivert for det når den tid kommer). Startet 02.01 som planlagt på Eurodietten, og det har gått kjempe fint til nå, vekten peker den rette veien og alle "bivirkninger" av ketolyse fasen er endelig over ser det ut som:)
Når det kommer til trening har jeg vært alvorlig syk, og pga tøff behandling så klarer ikke kroppen min så mye trenging. Mine mål for det er å gå på elixia 2 ganger i uken å trene lett styrketrening og kondisjon (gå på tredemølle etc), bruke min nye wii fit et par ganger i uken, og gå turer når jeg er i form til det. Alt kommer ikke til å skje på en uke da, men hvis jeg for eksempel er i for dårlig form til å gå på elixia så kan jeg for eks bytte det ut med lett trening på wii'en osv :)
Lykke til damer og herrer, dette skal vi klare:stortsmil
Jeg er med! :)
Starter igjen på ketolyse man.12. jan.
Skulle gjerne begynt nå, men skal reise bort og da blir det litt vanskelig å være gjest på ketolyse.
Jeg er veldig med :)
Fra torsdag av. Torsdag er veiedag, og føler det passer bra. Da har jeg helgen på å komme i ketose :)
Jeg gikk ned 20 kilo i fjor, men det skjedde litt for mye i høst til at jeg klarte å holde fokus. Nå er over 5 kilo på igjen.
Meldte meg inn på sats i går, så nå skal jeg trene og spise godt for helsas skyld, og gå ned minst 20 kilo til, helst 30 :)
Jeg gleder meg!
Hei
Jeg er nytt medlem i dag og skal på min første ketosediett. Har prøvd ALT og intet har funket til nå så jeg krysser fingrene for at dette skal gå bra. Ved å lese innleggene deres er jeg nå mer motivert enn noen gang og beviser det med å gå ut å gå tur nå med en gang! Her skal det bort over 30 kg!!!
Joda, jeg sitter her og spiser sjokolade og gleder meg over at slankekuren begynner i morgen :p
(men jeg må inrømme, jeg begynner å bli mektig lei av luft i magen, kviser og hodepine...Det ER flott at kuren begynner snart!)
Så bra med rosa stix :heia: Det betyr jo bare at det går veien!!!
Selv føler jeg egentlig at det går ganske så bra. Drikker litervis med vann da, så vekten er ike mye oppløftende. Men så er det bare veiingen om mandag som teller. Men jeg må jo bare sjekke litt innimellom!
Har vært to ganger på trening denne uken, og holdt meg til den maten jeg skal - så håper jo at det skal slå utslag på mandag da ;)
Hei!
Her kommer jeg og vil slank og pen og sprek og lykkelig...
I det minste gå ned en god del kilo for å bedre helsen.
Min nye fine og røde vekt viste 112,4 mandag morgen, og ønsker meg under 100 innen 1. april. Så her må det jobbes:o
Håper å kunne bidra til fellesskapet med heia-rop og sang, og ønsker meg moralsk støtte når motgangen blir i "tyngste" laget.
Vekta viste 121,5 kilo paa mandag 05.01.09. Det er en okning paa 33,5 kg siden vekta sto pa 87 for 2 sommere siden. Naa er det paa tide aa skjerpe seg. Har planlagt veiedag hver Fredag, og maalet mitt er 111,5 KG den 05.02.09, altsaa en vektnedgang paa 10KG.
Slenger meg med på denne tråden. Jeg gikk en måned på ketolyse før jul med gode resultater. Nå er jeg i gang igjen etter julepausen (har vært i ketose en ukes tid nå, kanskje litt mer). Er ikke sikker på hvor mange kg jeg skal ned. Men det er nok en god del mer enn 30 kg. Skal ned 10-12 klesstørrelser... Har hørt at en størrelse tilsvarer ca 4 kg... men jeg vet ikke... Det er sikkert forskjellig fra person til person.
Godt å være i gang igjen. Dette er jo så mye lettere enn lavkalorimetoden. Dessuten er det en masse gode bivirkninger i tillegg :heia:
Flott med en tråd for oss som har litt ekstra mye å ta av :D
Lykke til alle sammen, blir spennende å følge med på hvordan det går med dere :klem:
Jeg synes [url]www.diett.no[/url] er bedre. Bedre grensesnitt og mer oversiktlig syns jeg. Ulempen er at det er en del matvarer som ikke er med der. Mener å ha hørt at det er noen småfeil i næringsinnholdet i noen av de matvarene som ligger inne også. Det kan altså hende at du manuelt må legge inn noen av matvarene og næringsinnholdet i dem. Næringsinnhold i de fleste matvarer kan du finne på [url]www.næringsinnhold.no[/url].
Så bra at vi er mange!! Ja, dette skal vi klare :D
Det har gått ganske så greit med meg denne uken. Har klart å trene 3 ganger og planen er å ta en runde i morra og. Ikke verst for å være 1 uken ;)
Tror jeg skal klare 1 kilo denne uken iallefall :heia:
Ser de fleste skal følge Ketolysedietten, jeg for min del holder meg til Blodtypedietten. Bare måå ha skiver til frokost, hehe. Har blodtype 0 så må holde meg unna både hvetemel og melkeprodukter, så da begrenser tilbehøret seg litt. Men brød kan jeg spise for jeg kjøper Esekielbrød fra helsekosten og det er medisinsk.
Vil bare ønske dere alle, både nye og gamle medlemmer masse lykke til med slankingen i 2009, dette går bra skal dere se :)
Starta selv i mai 2008 og er pr i dag like motivert om ikke mer enn når eg starta :)
Vekta går nedover og kroppen har det så masse bedre, ja forresten hodet også ;)
Hadde ei pause i jula og da gleda eg meg bare til å begynne på Ketolyse igjen, ikke moro med vondt i magen, masse luft, slapphet osv som eg opplevde i jula.
Aldri mer sånne pauser for min del mest fordi det gjør så himla vondt :)
Heisan
Etter et opphold pga baby i magen,er jeg endelig tilbake. har levd lavkarbo siden sept. og 16kg er borte. meeeen flere kilo skal bort,og da er det godt å "snakke" med alle dere:) ¨målet er å se bra ut i brudekjolen i september:D
LYKKE TIL ALLE DERE:):):)
Hei!
Håper det er greit at jeg slenger meg med her. Har som mål å gå ned 25-30 kilo slik at jeg når trivselsvekta på ca 70 kilo. Gikk ned 10 kilo i fjor men det presterte å legge på meg alt sammen igjen på senhøsten og i jula. På kjøpet fikk jeg tre ekstra kilo som også må vekk..
Så, som mange andre har jeg grepet fatt i både kosthold og trening og har foreløpig kommet meg ned 3,9 kilo siden romjula. Wow, første gang jeg ser hvor mange kilo det faktisk ble, så nå ble jeg litt stolt her :D
Anyway, lykke til alle sammen. Nå skal det skje! :p
Jeg slenger meg også med!
Ble medlem her inne i dag, og skal ned 45 kilo - fra 120,9 til 75. Dermed basta! :p
Pga sykdom som foreløpig utelukker trening er det kostholdet som får gjennomgå nå, og jeg er bl.a. på tredje dagen av 3ukers rensekur. Har i samråd med lege lagt en plan for omlegging av kosthold og vaner, og foreløpig er det faktisk bare morsomt! (men nå er jo jeg blant de som eeeelsker kylling da, og absolutt ikke er lei meg for at legen anbefaler meg å spise mye av det...:D)
Hei jeg hiver meg gjerne med her, startet først på ketolyse i aug, og gikk på den til midten av desember også tok jeg juleferie. Men et par dager ut i romjulen begynte jeg å glede meg til å komme tilbake på ketolyse og føle at kroppen har det mye bedre. Men lovet familien min å ta fri i julen å kunne "kose" meg og spise det samme som de hele julen.
5 januar satte jeg i gang igjen, og har vel tatt av 2-3 kg til nå, gikk raskt tilbake i ketose, med utslag på sticken, og selv om jeg hadde treig nedgang i høst, trøster jeg meg med at 10 kg av, er bedre enn 10 kg fortsatt på kroppen.
Ble noen kg i julen som kom på, som jeg nå drivver å jobber med å blir kvitt. Er snart ferdig med det jeg la på meg i julen, og gleder meg til å fortsette med stickeren min under igjen.
Jeg var ikke flink med å drikke nok vann å få til å trene nok i høst, og de to tingene gjør at jeg fort får en stopper, nå har jeg fått tak i wii fit, og trenger på den nesten hver dag. ohhh yea,., hehe.
Om vi står sammen å oppmuntrer hverandre her inne, vi som har en del kg å ta av, så trur jeg vi kommer til å klare dette så bra. Er så glad for dette forumet og alle tips og råd som man kan finne her .
Jeg slenger meg på! Begynte egentlig lørdag 10. Januar, og hadde tatt av tre kg, men i helgen var det fest og på søndag meldte junkfood-suget seg.. Jeg gav etter og spiste sikker en halv (!!) bestillings-pizza :( Så har gått opp 0,7 kg igjen og det er kjipt. Så nå har jeg en ny start fra idag, og satser på å være like flink som jeg var den første uka, og holde meg der! Er utrolig glad for dette forumet, vet ikke om jeg hadde klart meg uten! Kommer sikkert til å mase høl i huet på dere i løpet av fremtiden, men håper dere tåler såpass :p
Hei hei!
Det tok litt lengre tid for meg å starte, har vært syk så lenge. Men nå på mandag(19/1) startet jeg endelig på ketolyse. Jeg er veldig fornøyd allerede, syns maten er god og er blitt helt hekta på vann.
Veide meg idag for gøy, og er 3 kilo lettere. Vet det er vanlig med flere kilo i begynnelsen, men det er jo veldig artig å se at det faktisk funker!
Da er jeg også igang. Har kutta ut karbohydrater i nesten to uker nå, og vekta går nedover!! ;)
Har mange kilo som skal av, og kommer nok til å trenge oppmuntring og støtte fra dere underveis!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.