Jeg skal starte på ketolysekuren etter anbefalinger fra flere venninner. De bor et stykke fra meg, og jeg orker ikke henge i telefonen hele tiden, så håper det går bra å stille spørsmål her inne!
Jeg lurer litt på hvor det er mulig å finne menyer/oppskrifter på måltider.
Bør jeg ha boka, og kan jeg kjøpe den på fesk notabene?
Stemmer det at jeg bør steike opp kjøttkaker ol ei halv uke før jeg starter?
Og, hva bør jeg ha i kjøleskapet til å mumle på om jeg blir sugen på no?
Tusen takk for svar!
Jeg må innrømme at jeg er veldig spent på hvordan dette skal gå.
Jeg kan jo fortelle litt om megselv og hvorfor jeg vil slanke meg litt da. Jeg er 25 år, har samboer og fødte for ca 1 år siden verdens nydeligste jente.. :D Vekta jeg gikk opp under svangerskapet gikk jeg ned raskt, mye pga stress, men når stresset var over, så gikk vekta opp og.. :mad:
Så nå er målet mitt å gå ned 10-15 kilo. Jeg skal også på reunion med gamleklassen fra -99, og vil ikke se ut som den dundra, så man kan vel si motivasjonen er bra høy! Jepp.. Litt om meg her altså. Gleder meg til å snakke mer med dere damer og menn her inne da! ;)
Oppskrifter finner du på oppskriftsforumet øverst til venstre og boka kan du kjøpe på meny butikker og på ketolyse.no De selger den sikkert på noen bokhandlere også...
Det med at du bør steke opp kjøttkaker en halv uke før, er vel bare for å ha noe lett tilgjengelig om du blir sulten, men det er jo seff noe du bestemmer selv. Men det er veldig greit å ha noe ferdig som du kan ty til.
Hvis du sjesser på noe kan du spise litt ost, f.eks babybel. Du kan spise bacongull og mandler. Ta litt jordbær med pisket krem eller grønnsaker med rømmedip.
Hei!
Boka bør du absolutt ha! Les den om og om igjen...! Vet ikke hvor lett den er å få tak i på bokhandel...den fantes ikke da jeg skulle prøve å få tak i den. Men det har kanskje endret seg nå.Jeg kjøpte den fra www.ketolyse.no Den finnes også i endel Meny-butikker.
Oppskrifter er det MASSEVIS av her på forumet. Det er en egen del med lavkarbo-oppskrifter her også. Se øverst på siden. Ikke alle passer til ketolyse da, men veldig mange. Ellers er det jo bare å lese og spørre. Vi er en gjeng som har samlet oss under "ny runde 12. januar". Velkommen til oss skal du være hvis du vil!
Så koselig med raske svar!
Jeg gleder meg til å sette igang. Dette skal gå bra! Sjekker ut den boka i morgen da, og så skal jeg lese meg opp her inne!!
Slenger meg gjerne med på den 12 januargjengen ja! Veldig bra å ha noen som backer deg opp om det blir litt trått!
Må jo foresten ærlig innrømme at det høres HIMMELSK ut å hive i seg jordbær og piska krem om man vil mævle litt da.. Jeg liker kuren allerede!
Vi kan slå oss sammen ja! Så koselig å treffe folk på nettet som man har så mye til felles med da!! Men jeg må innrømme at jeg har noen flere kilo mer enn deg da.. :o
Men da slenger vi oss sammen da, så kan vi pushe hverandre til en flotters bikinikropp til sommern!
Da skal jeg stikke innom der i morgen, å så får jeg handle meg Ketosticks samtidig!!
Stemmer det at jeg kan begynne å spise fett med en gang, og at det varer i 2 uker. Mengden av karbohydrater er på 15 gram, og dette er det som kalles å være i ketose?
Ja, du kan begynne å spise fett med en gang, men jeg er litt usikker på hva du mener med 2 uker.
Ketose er en form for forbrenning, du kommer i ketose når kroppen har stilt seg om fra vanlig forbrenning til ketogen forbrenning. Det tar noen dager for kroppen å stille seg om.
Alt er godt forklart i boken, den er et must og må leses flere ganger.
Når du først setter i gang med dette, bør du også kjøpe kosttilskuddene som følger med. De hjelper til å få full effekt av kuren og kompenserer for tap av mineraler som kan skje når du legger om kosten.
Jeg var på notabene, men de fant ikke boka i listene, så skal ringe opp igjen nå å høre om de har den eller kan bestille den! Huska jo så klart ikke hva forfatteren het jeg..
Da er boka bestilt.. Tar visst litt tid, men den er her om ca en liten uke..
Så lurer jeg på, kan jeg begynne nå, eller må jeg ha den boka? Går det ann å lese oppskrifter som ligger på ketoforumet, spise dem og være i gang? Jeg har fått tak i alt det andre, eneste som mangler er boka!
Så klart du kan begynne hvis du vet hva du skal spise. Tell karbohydrater og spis nok mat. Spis proteiner og mye fett og drikk mye vann.Ta også tablettene hvis du har dem. Så er det jo bare å vente på boka så man får enda litt mer bakgrunnsinformasjon om hvorfor man skal spise som man skal.
Lykke til..det går kjempebra!
Anbefaler igjen at du bruker tilskuddene som du får kjøpt på www.ketolyse.no eller endel butikker rundt om i oslo-området.
Ligger en tråd her om hvor du får kjøpt de. Disse er viktige på ketolysekuren.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.