< Tilbake til oversikten

Tredagers matpakke

Sammy sa for siden:

Jeg skal ut på en tredagers reise (jobb) og må planlegge måltider jeg kan ta med meg. Jeg skal reise kollektivt så matpakken må ikke være for omfangsrik eller tung. Maten må også tåle romtemperatur da jeg ikke får tilgang på kjøleskap. Jeg skal bo på hotell så jeg regner med at frokost og middag kommer til å gå greit, så det er tre dagers lunsj og ev. mellommåltid jeg trenger hjelp til. Jeg kan ikke regne med at jeg får anledning til å oppsøke noen matbutikk.

Er det noen som har gode forslag? Alle forslag vil mottas med stor takk :)

Adriane sa for siden:

Mye bra boksemat. Makrell, rogn, skinke, sardiner:)

Kitt sa for siden:

Dersom du søker litt her inne på matpakke/niste/reise etc dukker det opp en masse tråder. Ta en titt på de som ikke journaler i hvert fall.

Masse tips!:D

Tunfisk i boks, makrell i tomat, baby-bell- ost!

Har ikke de fleste hotell- rom med respekt for seg selv et lite mini- bar- kjøleskap nå for tiden?:confused:

Sammy sa for siden:

Takk for tips :)

Nei, Thon hotellene har flere steder byttet ut minibaren med en minibar-automat dermed kan du ikke legge noe medbrakt kjølig.

Adriane sa for siden:

Stupid!! Skal tvinges til å kjøpe. Trodde det var penger nok i den bedriften:mad:

trillian78 sa for siden:

Har ikke regna på karbinnholdet i disse frokostmuffinsene (tror det er Nigella-oppskrift), men de er relativt lavkarb da, og veldig mettende. Litt brødaktige i konsistensen også. Har riktignok ikke laga dem sjøl siden jeg begynte på ketolyse nettopp fordi jeg ikke har giddet å regne på karbinnholdet (litt vel mye mandler kanskje?). Men de kan kanskje være et godt alternativ. Jeg har tidligere pleid å ha dem i veska til anledninger der jeg trenger noe å spise i farta. Holder seg fint i et par dager uten kjøling.

1 kopp cottage cheese
3/4 kopp nyrevet parmesan
1/4 kopp mel (bruk lavkarbmel av noe slag f.eks ketolyse bakemix)
1 kopp finmalte mandler
1 ts bakepuver
1/4 kopp finhakka soltørka tomater
1/4 kopp finhakka fersk basilikum
1/4 kopp vann
4 lettpiska egg
1/2 ts salt

Forvarm ovn til 200 grader. Bland alt bortsett fra 1/4 kopp parmesan. Hell i 6-12 muffinsformer. Dryss parmesan over og stek i 30-35 min. til gyldne.

Kjempegode altså!

Adriane sa for siden:

Ville jeg nok ha oppbevart i kjøleskap ja, men kanskje du kan henge de i en pose ut av vinduet:D

majama sa for siden:

Avocado er jo alltid godt:D Eller er det bare jeg som spiser den slik den er med skje? :p Cherrytomat er også godt, bare man ikke spiser for mange. Og du har jo smørost på tuber, de klarer seg vel noen dager uten å være i kjøleskap? Også hadde jeg nok tatt med bacongull og mandler:o

Lindabtn sa for siden:

Tror jeg kanskje ville hatt noen atkinsbarer i lomma til en hver tid. Er
veldig vanskelig med sånn mat man ikke kan ha i kjøleskap! Men ja, fiberrik med makrell i tomat er jo noe som ikke behøver kjøling. Kjøpe porsjonspakker av makrell så er jo det utmerket

Løvetann sa for siden:

Disse tingene skulle i alle fall tåle to-tre dager uten kjøleskap:

• Kokte egg og en tube majones
  • Avokado (i en plastboks el.l., så de ikke blir klemt) og lavkarbo tubeost
  • Mandler og bacongull, som nevnt over. Dessuten nøtter.
  • Atkins-barer

Og så kan du plukke med deg litt agurk, tomat, osteskiver o.l. fra frokostbordet på hotellet, det holder seg fint til din lunsjtid samme dag.

Jeg klarer ikke å åpne en boks makrell i tomat uten å lage søl, så det ville ikke jeg tatt med på tur. :p Men det er meg …

• Husk å ta med bestikk og en skål/tallerken, hvis du ikke synes det er ok å låne på hotellet.

Lykke til og god tur! :)

Lindabtn sa for siden:

men du skjømmer det at: makrell i tomat i porsjonspkn er fast i fisken :lol:

Sammy sa for siden:

Supert!! Tusen takk for mange gode råd :)

Løvetann sa for siden:

Hm. Når du sier det. Skal prøve. - Makrell i tomat er jo kjempegodt!
:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.