< Tilbake til oversikten

Spørsmål til Torkil og andre som har litt peiling

QueenConnie sa for siden:

Hei Torkil!

Jeg var en thor foseid tilhenger nå jeg meldte meg inn her, men etter ukesvis av lesing, lesing og atter lesing har jeg konvertert til ketolysekuren din :) jeg har ikke rukket å begynt enda, men så fort boka er i posten er det i full gang.

Problemet mitt er:
Jeg fjernet galleblæra mi for 1 år siden pga kraftig betennelse.
og har hatt problemer med karbohydrater og mye fett siden (les gass, dobesøk, oppblåst mage)

jeg har også diagnosen PCOS.

er dette noe for meg da?
mvh Connie :)

tusen takk for svar begge 2 :)

da ble mine siste 2 "bekymringer" ang kursen borte!

venter spent på "full" pakke i posten

Iset sa for siden:

Husker jeg leste om ei på et EAT-kurs (omtrent samme opplegg som dette) som hadde operert vekk galleblæren og allikevel hadde supre resultater på ketosekost. Problemet er ofte når man spiser mye fett OG karbohydrater, ikke fett alene. Jeg er Gastric Bypass-operert, og vi skal i utgangspunktet heller ikke tåle så mye fett, men jeg merket fort at dette helst gjaldt fett og karbohydrater sammen (loff med smør, poteter med fet saus, pizza med ost osv). Fett på lavkarbo funker ypperlig, så lenge jeg ikke drikker kremfløte, liksom. Det er nok dette mange, både leger og andre, misoppfatter litt og mener fett i seg selv ikke er bra. Selv om enkelte selvsagt reagerer mer enn andre.

jeg også blir så sinnsykt dårlig av fett/karbo. sammen. mest karbo egentlig!
I dag spiste jeg ett wienerbrød, og satt i krampe i hele 20 minutter . au!

så synd dette ikke skjer på andre ting, feks sjokolade. den store "synden" min :/

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.