< Tilbake til oversikten

O jul med min glede

Kanonada sa for siden:

Jula tar jeg som nok et bevis på at min kropp faktisk lever ganske så godt med karber og at det er kaloriene som er avgjørende for min del.
Hatt fullstendig pause fra slanking i jula, ikke tenkt hverken karber eller kalorier i en hel uke nå, vil tro at jeg har hatt kalorioverskudd hver eneste dag og spist søte saker flere ganger om dagen de fleste dager og vekta mi er fullstendig stabil, dvs faktisk viser den 200 gram mindre enn før jul, men det legger jeg ikke noe i, det er naturlige svingninger.

Dette er en fantastisk god følelse, fordi det viser at jeg faktisk kan slippe alle hemninger en gang iblandt uten at det betyr katastrofe-vekt.
Idag er det nyttårsfeiring, og da er det jo endel gode saker som hører med idag også, dessuten har jeg bestemt meg for å ikke starte opp med faste rutiner igjen før alt annet rundt meg er tilbake i rutine, jeg har holdt på i tre år uten noen form for sprekker så denne pausen som blir på 14 dager har vært godt for meg. Jeg har greid å la være å bekymre meg for å gå opp i vekt, og bare det å ha kunnet greie å stenge av den automatiske kaloritelleren jeg har innebygget nå er en seier i seg selv, for det hadde jeg ikke trodd var mulig. Å ikke ha NOEN formening om hvor mange kalorier julemiddagen eller kakestykkene har inneholdt har vært BARE deilig og sier meg at når jeg er nede i min trivselsvekt så kan jeg slappe av og ikke ha stålkontroll på alt, for sunne matvaner har jeg jo, og om jeg følger dem i hverdagen vil det ikke være noe problem å stabilisere vekta.
For meg skal denne jula vare til hverdagsrutinene starter over helga, da starter jobb(for gubben,jeg har desverre ikke flere vakter foreløbig), barnehage og skole igjen og jeg har tenkt å rydde vekk jula og alt som har med den å gjøre. Da skal huset ryddes og renskes for julepynt og julemat og havregryna skal fram.
Det vanket ingen Fedonbok under treet mitt desverre, men jeg og sambo fikk noen penger til jul så om jeg spør pent om å bruke noen av dem på bok så får jeg nok sikkert det. For selv om jeg lovpriser kaloritelling så er jeg jo også lavkarber, på et vis. Potet/ris/pasta er ikke en del av mitt daglige kosthold, heller ikke brød og store mengder frukt eller annen sukkerholdig mat, men jeg sverger nok fortsatt til knekkebrød og havregrynsgrøt. Så jeg tror nok at Fedon og jeg kan komme til enighet på et vis.

Å starte nyåret uten ekstra julekilo blir bra, men når starten går er det likevel ingen kjære mor selv om vekta er grei, ti kilo skal bort,helst før sommeren, men jeg vet jo at 1 kilo pr måned er mer enn jeg kan forvente så vi får se, men kosultasjon hos kirurg for mageplastikk er sannsynligvis ikke så langt unna og det er en stor gulerot hvertfall.

Uansett hvordan det har gått med dere i jula, opp eller ned, sprekk,planlagt utskeilse eller standhaftighet, så ønsker jeg dere alle lykke til videre i det nye året, måtte vi alle lykkes i å nå våre mål.
2009 blir vårt år!:)

quebec sa for siden:

så fint at du har kommet i den rette modusen, kjekt å lese innlegget ditt.
stor nyttårsklem:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.