< Tilbake til oversikten

For lite fett?

cartman- sa for siden:

heihei, i noen sammenhenger blir det rett og slett (dette gjelder ikke fråtsingen på julaften i ribbe, svor og pinnekjøtt... :)) for lite fett til måltidene. f.eks. i sosiale lag med magert kjøtt og lite fett tilbehør. hva som skjer da, hvis man har flere måltider med for lite fett? jeg har skjønt at fettinnholdet er viktig for ketosen. men går man ut av ketose, eller blir det bare en slags "pausetilstand"? hva er evt gode råd for dager og måltider med lite fett?

screwball sa for siden:

Jeg har hatt dager med svært lavt fettinntak, men har ikke merket noe til det på verken form eller vektnedgang...

Jabba sa for siden:

Hva med å supplere med MCT-olje i kaffen / teen eller brusen (eller rett og slett svelge den uten å tilsette den i noe)?
Jeg lager meg en kopp te etter større måltider og har 1-2 en SS olje. Da får jeg inn litt ekstra
fett dersom jeg føler selve måltidet inneholdt litt for lite.
Bare husk å ALDRI ta den på tom mage - da får du VONDT!

Susse sa for siden:

Kan jeg som er fersk spørre hva MCT-olje er ? Jeg kommer garantert i samme dillemma.

Jabba sa for siden:

Dette er en olje som er blank og helt smaksfri. Kan kjøpes på apoteket.

bobbla sa for siden:

Hvor viktig er det egentlig med dette fettet? Er det noe man må gå å tenke på i det dagelige eller er det nok å spise normale mengder av fete meieriprodukter og liknende?

Jabba sa for siden:

Hvis du ikke får i deg nok fett så vil kroppen begynne å bryte ned musklene dine som en erstatning...og det vil vi jo ikke. Så fettet er en meget viktig del av det hele ja!
Stek maten i masse meierismør er et godt tips!

Fungirl sa for siden:

Personlig så sliter jeg med å få i meg nok fett, dermed har kolesterolet mitt økt også. Fikk beskjed av dr.Torkil om å få i meg mere fett så ville det gå ned igjen.

Starter på ny på mandag og da skal eg gjøre alt eg kan for å få i meg mere fett slik at ved neste legekontroll så ser ting bedre ut :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.