< Tilbake til oversikten

Oj, oj, oj - sukkersug!

Sepia sa for siden:

Har hatt fullstendig mat-kalas siden lille-julaften og ikke sagt nei til noe...
Frukt, sjokolade, kaker, desserter, you name it! Har gått rundt med en konstant metthetsfølelse i en hel uke.
Lørdagen fikk jeg nok, når min kjære serverte seks-retters middag med dessert. Sikker på at jeg la på meg fire kg i løpet av det måltidet... Følte meg som en stappet julegris (noe som ikke er så langt fra virkeligheten...)
Jeg bestemte meg for å kutte jule-fråtsingen og komme meg tilbake i ketose så fort som mulig. Jeg hadde egentlig planer om å begynne igjen 1. jan, men jeg orker ikke mer! :) Så i går var jeg kjempeflink, måtte bare ha bittelitt kålrabistappe til pinnekjøttet. Og i dag har det også gått veldig fint.

Men, MEN- jeg har et sånt vannvittig sukkersug at jeg holdler på å gå på veggene... "Rest-godteriet" roper til meg fra skuffer og skap. Holder på å tørne her!!! Kan ikke hive alt ut før nyttår heller, må ha litt til julebukkene.
Kan ikke huske at det var så grusomt når jeg begynte på ketolyse...
HOLD UT!!!!!!!!:wacko:

Gerd sa for siden:

Velkommen i sukkersug-klubben ;)
[color=darkgreen][/color]
Det går over. Jeg satte stopp for søtsaker i går... Og etter et par tre dager er det værste suget borte :)
Så det er bare å bite tenna sammen og holde ut :heia:
Dette klarer vi :ja:

luringen sa for siden:

Hehe..velkjent ja. Krom kan hjelpe.

magdalena sa for siden:

Kjenner meg godt igjen her ja. Kuttet ut alt slikt i dag og holder på og fly i veggen her.Er en trøst at det går over,men skulle gjerne vært uten denne følelsen.:o

Sepia sa for siden:

Og når jeg kom hjem fra trening(!) i dag, hva annet møtte meg enn NYBAKTE SKILLINGSBOLLER!!!! Holdt på å begynne og grine! Fins ikke bedre lukt enn det!:hylgrine:
Men jeg laget meg fløtegrøt og tok godt med kanel på for å simulere kanel i svingene og kom meg gjennom grusomheten...
Er skillingsbolle-bakende mann skilsmissegrunn når en går på ketolyse???:)

quebec sa for siden:

uffda, ikke det beste å bli møtt med nei..........
føler med deg

:)

justice sa for siden:

Ta kromtilskudd! Det stopper sukkerbehovet ganske så effektivt! Fikk denne oppskriften av homeopat - og går på den selv. Men dere må også holde dere unna karbo og sukker... ellers vil kroppen alltid ville ha det.. men denne kuren hjelper godt på å klare å holde seg unna..

Kromkur på 125 mg
første 3 ukene - 2 kapsler etter frokost, 2 kapsler etter middagen
neste 3 ukene - 2 kapsler etter frokost, 1 kapsler etter middagen
neste 3 ukene - 1 kapsler etter frokost, 1 kapsler etter middagen.

Og en annen ting jeg har oppdaget som funker for meg i alle fall er å gi deg selv mentalt lov til det...

feks... jeg må holde meg unna alle raske karbohydrater og sukker/kunstig søtningsmidler pga intoleranser.... hadde grusomt lyst på julebrus i begynnelsen av desember..... tenkte som så at dersom jeg har like lyst på etter middag, og et stor glass vann - så skal jeg få lov til ta et halvt glass.. Da middagen var spist og hadde drukket et stort glass med vann så hadde jeg ikke så lyst på brus lengre - og lysten til å holde dietten var større enn lysten på brus.. var mer det at jeg IKKE kunne få som trigget meg.. ikke selve brusen..

Sepia sa for siden:

Jeg vet det går over, bare jeg får "giften" ut av kroppen! :) Blir sikkert bedre i dag!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.