Susse sa for siden:
Jeg er ansvarlig for desserten i år, tenkte jeg skulle sniktilpasse den i allefall litt til mitt kosthold.
Noen som har tips ? Det må være noe som både små og store kan like. Til middagen skal vi få servert kalkun.
Susse sa for siden:
Jeg er ansvarlig for desserten i år, tenkte jeg skulle sniktilpasse den i allefall litt til mitt kosthold.
Noen som har tips ? Det må være noe som både små og store kan like. Til middagen skal vi få servert kalkun.
Gracella sa for siden:
Gerds ostekake? :)
Susse sa for siden:
Ostekake er jo kjempegodt, og ikke minst kan den lages på forhånd. Får dure inn til Gerd og se på oppskriften.
Susse sa for siden:
Den så super du, da blir det ostekake med masse bringebær oppå og sitronmelisse, litt vispet krem ved siden av og revet mørk sjokolade. Ungene får tofuline sin sjokoladeis.
Tone-G sa for siden:
Moltekrem :sikle:
nøtta sa for siden:
sjokolademousse
danish sa for siden:
Molter med masse krem. Herlig.
Nøttebunner (ubakte) er enkle. Bruk 150-200 gram malte nøtter, 50-75 gram romtemperert smør og litt splenda/honning. Dekk med iskrem (bland 1/3 L pisket fløte + eggedosis av 4 eggeplommer og endel splenda), gjerne med biter av Anthon Berg i. Evt. kan du dekke først med sukkerfri gelè, og så 50/50 rømme/kremost.
I tillegg kan du lage dekadent, tykk kakao. Disse oppskriftene er gode. Jeg pleier å smelte chokolade (ca. 50 gram), så sakte tilsette fløte/melk mens alt tykner. Det blir ganske kraftig.
Susse sa for siden:
En av mine favoritter,men hverken mann eller barn liker det dessverre.
Iset sa for siden:
Panna Cotta! Det er utrolig godt, med rød saus og bær oppå. Impulsiw har en oppskrift her inne. Jeg elsker den.
sta sa for siden:
jeg har sett at mann og barn ikke vil ha molter, men jeg må dele dette med flere og låner derfor tråden din:
molter som varmes i gryte med en stilk fersk rosmarin og et par spiseskjeer sherry/hetvin legges i glass med en god klatt creme fraiche på.
da unngår man sukkeret man kan savne til tradisjonell multekrem, får en liten vri på en tradisjonell dessert og får oppleve dette vidunderet av en dessert (som jeg har stjålet fra et kokkeprogram på tv som jeg har glemt igjen).
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.