Fikk melding fra Posten om at min bestilling hos Netrition ville bli returnert p.g.av ulovlig innførsel av legemidler??
Det dreier seg om 4 bokser vitamin D 3 5000 IU av merket NOW.
Noen som vet om årsaken kan være styken på tablettene?
Har tidligere bestilt bla magnesium uten problemer.
Det kan være både styrken på tilskuddene eller mengden. Hvis det er 'lovlige kosttilskudd' er allikevel begrensningen at det kun er lov til å innføre til 3 måneders personlig forbruk.
Ja, klart det var. Min bestilling var på D3 og inneholdt 4000 IE pr tablett, mens høyeste tillatt grense her er 400 IE. 10 dobbelt så høyt - ikke rart den ble stoppet og sendt tilbake.
[color=indigo][/color]
Forøvrig er D3 et vitamin det settes fokus på nå.
[color=indigo][/color]
De som holder mat og helse bør titte på artikkelen av Poleszynski på side 8 i nr 1/2009. (Kom i dag hos meg)
Helt latterlig. HEIA NORGE! Jeg er forresten livsavhengig av noen sterke B-vitaminer jeg kun får kjøpt over nett. De selges ikke i Norge, siden dosen ligger sånn ca. 30-40 ganger høyere enn det som er lovlig her. Jeg tok sjansen og bestilte 6 bokser sist, det er hvertfall MYE mer enn 3 måneders forbruk, men det gikk gjennom. Takk og lov.
Jeg skjønner veldig godt at dere bestiller slikt fra utlandet, men jeg skjønner ikke at dere tør. :eek:
Som apotektekniker så vet jeg hvor farlig sånt kan være.
Grunnen til at jeg ALDRI ville bestillt slikt fra utlandet er at jeg simpelthen ikke er 100% sikker på at det jeg bestiller, er det jeg får.
Det finnes flere tilfeller av det, dessverre. Folk har bestillt et helt vanlig norskt preparat og fått noe helt annet.
Du som bestiller står faktisk ansvarlig for den bestillingen og hjelpes meg hvis det skulle være noe helt annet. F.eks narkotika.
Det er IKKE sikkert at onkel politi og tollere vil godta at dere bestillte i beste mening da. ;)
Det spørs jo hva man bestiller? Jeg kjøper aldri urtetilskudd og lignende, men rene vitaminer. Jeg har fått legen min til å se på dem også, de er helt fine og faktisk geniale. Jeg bestiller kun fra denne siden:
Tror de er svenske, er ikke helt sikker. Men de selger hvertfall de samme tilskuddene som her hjemme, gode kjente merker, men i mye høyere doser. ;)
Jeg KAN faktisk ikke bruke de norske tilskuddene når det gjelder B-vitaminer, for dosene er så små at jeg måtte ha tatt 30 tabletter daglig. Det har jeg verken lyst eller råd til!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.