< Tilbake til oversikten

Seterrømme

NÅ! sa for siden:

jeg synes den er litt tykk og ekkel....
har alltid brukt lettrømme, men bør vel gå over til sæterrømme..
Noe jeg kan blande den med for å få den tynnere??

blåbær sa for siden:

Jeg vet dessverre ikke svaret på spørsmålet ditt, men ville bare si at sånn følte jeg det også før. Nå er det helt omvendt, jeg syns seterrømme er kjempegodt og lettrømme er alt for tynt og syrlig!

TAM sa for siden:

Du kan blande ut rømme med majones, det er kjempegodt.

Photobscura sa for siden:

Ååååh! Tuller du? Jeg kan for min del si at når jeg først vente meg til tanken på at det var ok å spise seterrømme framfor lettrømme, så var det no going back! (Men nå kan jeg ikke spise meieriprodukter lenger da, for jeg tåler det så dårlig). Sukk!
Creme fraiche for den saks skyld, like feit og deilig, men en aning syrligere.
Når det kommer til fett, så tror jeg vi er så programmerte av all lavfettpjatt at vi må tilvennes.

Carisma sa for siden:

Prøv å røre litt raskt i den, evt kjør noen runder med en håndmikser oppi den.

Iset sa for siden:

Jeg liker faktisk også best lettrømme, den er friskere. Det er jo en smakssak uten at det nødvendigvis har noe med fettfobi eller lignende å gjøre. Du kan trygt spise lettrømme, den er faktisk ikke så annerledes enn seterrømme bortsett fra 1-2 karber? Faktisk sier Mat og Helse at seterrømme selvsagt er det beste valget, men at lettrømme bør foretrekkes så lenge seterrømme ikke finnes som økologisk utgave.

Jeg bruker aldri lettprodukter, men lettrømmen slutter jeg aldri med.

Adelaide sa for siden:

Alt blir en vane, selv liker jeg sæterrømmen best for den er det mer smak i...

NÅ! sa for siden:

jo... jeg kan sikkert venne meg til det, men jeg lurte egentlig på om noen hadde et tips til å tynne den ut med.. ;)
Men takk for forslagene jeg fikk. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.