Flink? sa for siden:
Som lavkarbo nybegynner rett før jul lurer jeg veldig på hva dere gjør for å kose dere, eller hvis dere har lyst på litt snack. :p
Flink? sa for siden:
Som lavkarbo nybegynner rett før jul lurer jeg veldig på hva dere gjør for å kose dere, eller hvis dere har lyst på litt snack. :p
Photobscura sa for siden:
Jeg leser en bra bok, koser med katten, går på byen med fine venner, ser en bra film, hører på fin musikk, kliner. Sånne ting :D
Anitra sa for siden:
Tar meg litt bacongull, eller lager ostegull som du finner oppskrift på her inne.
luringen sa for siden:
nøtter, kesam eller CC med litt bringebær, smoothie,cola light
screwball sa for siden:
Carlsberg Lite, bacongull og dip laget av seterrømme, chilipulver, hvitløkspulver, paprikapulver og litt vegeta.
Eller 1stk Anton Berg sukkerfri sjokolade sammen med et glass cognac eller maltwhisky...eller rødvin.
trillian78 sa for siden:
Heistad sukkerfri bringebærgele med litt pisket kremfløte med sukrin/splenda og litt ekte vanilje :p Gjerne et par ferske bringebær på toppen også!
danish sa for siden:
Fyrer opp en joint.
Evt. så pisker jeg kremfløte med søtningsmiddel (ofte litt honning, for smak), 1-2 ts. pulverkaffe (evt. 1-2 ss. espresso) og 1-2 ts. bakekakao. Det blir en mokka-smak.
Før pleide jeg å lage nugatti. Prosessen er krevende (dermed temmes lystene) og smaken utmerket. Rist 200 gram hasselnøtter ved 175 grader i ca. 15 minutter (flytt på dem underveis). Gni med et håndkle for å fjerne skallene. Putt i blenderen. Blend til nøttesmør. Jeg tilsetter gjerne 1-2 ss. olivenolje underveis. Du må muligens skrape ned fra sidene. Tilsett så 1-3 ss. bakekakao og 2-5 ss. honning. Spis med pisket krem. Nydelig.
trillian78 sa for siden:
:eek: Men danish da...
Blir du ikke enda mer godtesjuk da??
danish sa for siden:
Nje, men jeg har alltid lurt på hva som skjer hvis du gir noen en joint, masse fruktose (som slår av leptin, metthetshormonet) og nekter ham mat i 72 timer.
energibunten sa for siden:
fløte og frosne bær med stevia på. Gjerne også blande fløten med en eggeplomme. Kjappeste bæriskremen som finnes. Jo mer man pisker jo bedre...
Eller så tar jeg en stripe eller 2 med mørk kokesjoko, gjerne med cocosa på. Sjokoladen smelter på tunga.
trillian78 sa for siden:
Slår fruktose av metthetshormonet??? :eek: Og jeg som trodde fruktose var greia på Lindberg (hvis man absolutt må ha sukker da selvfølgelig).
Hmm hva tror du hadde skjedd? Jeg tror jeg hadde klikka etter 72 timer uten mat, joint eller ikke.... Men med tror jeg at jeghadde jeg gått og lagt meg :p. Helst med selskap :rodme:
trillian78 sa for siden:
Denne cocosaen som alle snakker om... Er det bare vanlig kokosolje???
danish sa for siden:
Ja, men den er virgin (koldpresset), som er mer moteriktig.
energibunten sa for siden:
nope, det er kaldpresset slik at den smaker kokos og inneholder mer av det naturlige. vanlig kokosolje synes jeg ikke smaker spesielt godt.
Cocosa er et varemerke, får det på helsekost til en fin og stiv pris ;-)
trillian78 sa for siden:
Hmm... Jeg fant nemlig kokosolje i en litt mer "cheap" innpakning. Står bare 100% kokosolje på krukka. Ikke noe om hvordan den er laget. Veldig veldig mye billigere. Virker ganske lukt- og smakfri... Vet ikke helt hva jeg skal bruke den til.
danish sa for siden:
Her er en liten studie om fruktose. Lindberg vil tjene penger. Han følger en "mainstream" modell ("Middelshavskost") som attpåtil fremmer hans eget moderlands matvaner (Hellas). Dessuten elsker han planteoljer. Æsj.
trillian78 sa for siden:
Sånn ser den ut
danish sa for siden:
Innvandrertypen. Meget billig og mild. Jeg pleide å blande den med honning, rosiner og bakekakao, og så fryse den. Du får en slags chokolade. Du kan bruke den til steking, eller i kaffen.
trillian78 sa for siden:
Hmmm... interessant. Jaja.. Jeg forsøker jo å holde meg unna sukker whatsoever foreløpig iallefall. Mmmm... liker gresk mat jeg da :p Olivenolje også! Kjøpte en olivenolje her om dagen som hadde nesten samme literpris som whiskyflaska jeg kjøpte samme ettermiddag. Den olivenolja er så himla god at jeg bare kan bruke den som dipp :flau: Ferskt brød med olivenolje... Mmmm... Men nå får jeg jo ikke spise brød heller da :rolleyes:
trillian78 sa for siden:
Trillian78 = innvandrerbutikkfan! :D
Sjokoladeoppskriften skal testes. Jeg ser at det er mange som blander oljen i kaffen. Jeg har ikke turt å prøve det ennå. Ingen kødder med kaffen min!!! Kaffe er hellig! Skal teste den moccakremen din også. Det så godt ut.
danish sa for siden:
Små mengder sukker er gunstig, tror jeg, fordi det fører til mer palmitisk VLDL-kolesterol (som betyr at det harskner mindre). Sukker er et krydder, ikke fyllstoff. Demerara-sukker, Rapadura-sukker, melasse (som har vanvittig mye mineraler) og honning har ulik næring og smak, og dermed sin egen nisje.
God olivenolje er vanvittig dyrt. På linje med macadamia-olje. Litt brød vil ikke drepe deg. Hvit loff er best, p. g. a. lite gluten og fiber. Dessuten smaker den best.
trillian78 sa for siden:
Jeg går på ketolyse, så sukker og brød er fyfy foreløpig. Jeg har i grunnen aldri brukt særlig mye sukker i allefall (i ferdigvarer som sjokolade ja, men ikke raffinert sukker i te eller i kaker - baker ikke...) Jeg er derimot veldig glad i litt honning i teen, og det gleder jeg meg til å kunne bruke igjen. Men det blir ikke før jeg har gått ned mesteparten av det jeg skal ned.
Når det gjelder brød må jeg innrømme at jeg er mest glad i de grovere typene. Mer smak i dem synes jeg. Men til olivenolje er loff kjempegodt!!
danish sa for siden:
Kaffe med masse fløte (evt. fløte med litt kaffe) har en perfekt mokka-smak. Prøv kakao med potetstivelse og espresso. Tykt og deilig, særlig med litt hvit chokolade eller Domori/Valrhona (fransk/italiensk gourmet-chokolade).
Impulsiw sa for siden:
Den cocosagreia kan man bare kaste for min del. Var så dum å kjøpe meg et glass. kostet Fa*** over 150 kroner og det står i skapet enda. Prøvde en skje i kaffe.... jææææææææææææk :wacko: sjelden har jeg smakt noe så ekkelt. Det smakte pjuuuk!
Jeg har en ide om at hvis mat som liksom skal være sund, smaker dritt, er den ikke sunn lenger.. :nei:
danish sa for siden:
Ja, mange hater smaken. Dessuten inneholder den endel salisylsyre, som kan forsterke migrene hos enkelte. Det beste er å smelte den sammen med chokolade (1 del kokosolje til 1-2 deler chokolade, gjerne med litt mintolje), og putte i aluminiumsformer. Da får du ischoklad, som svenske lavkarbere fråtser i rundt jul.
Impulsiw sa for siden:
Den isjokoladen har jeg spist en del av før :_plystre: veldig god!!
Er ellers fryktelig dårlig på å lage godteri.. Får kjøpt så mye ferdig som er lovlig og smaker godt.. :sikle: nå har jeg en marsipan liggende..med maltitol. Den smaker syndig godt :rodme:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.